Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX 50 LC blok carb aansluiting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9687 - TSX 50 LC blok carb aansluiting
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 29-5-2003 20:28 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Radiateur kun je wel spuiten, en er komt ong. 1-2 bar op je koelingssyteem te staan.


Volgens mij spuit je zo'n rad. volledig dicht met verf?
 
Martijn 29-5-2003 22:19 Print reply
Posts: 10000
dacht ik ook al...maar het gaat erom dat je niet meer die kale plekken ziet...bedoel..het hoeft niet mooi dekkend te zijn ofzo...desnoods spuit ik et...en zet ik er meteen een compressor oid op dat de gaten weer vrij komen.mmaar als ik et van een grote afstand doe lijkt het me stug dat je em dichtspuit..

ok..ander probleem....linker carterhelft....dat stukje (kromme kanaal) wat de verbinding is tussen je carter en je spoelpoorten zegmaar...boven je lagers zegmaar...

daar zat bij mij in het LC blok een grote klomp lasshit....was gewoon een gezwelletje gelast..dus ik me afvragen waarom...nou..kon nix bedenken...jah..1 ding....zit gaatje onder voor de smering van het lager..mss dat een of andere idioot dat dicht heeft gelast..maar waarom in godsnaam een lasbulk zo groot als een M&M (zoeen met pinda...zon grote) ...bedoel...belemmert fucking mn stroming...

dus wouter zei al dat dat er al in zat toen hij em had....en ik kan me niet voorstellen dat er een scheur oid in zat....en ik wil dat mn lager gesmeerd wordt...

dus ik net weggeslepen..(fokking laaaaang mee bezig geweest en tig slijpdingkies naar de shit geholpen....) naja....eh..nix te zien....geen scheur nix....jah...paar gaatjes zegmaar...soort van luchtbelletjes....maar kweenie of dat er al zat voordat ik ging slijpen....zitten nu dus paar putjes in ....maar mn gat is wel weer open van de smering...

nu dacht ik dus....zouden ze het gedaan hebben als begrenzing?? tis een belgisch tsx blok...en de cil is redelijk vlot...niet van die iele poortjes zoals ori AC... zou dat kunnen?? dat ze gewoon als soort begrenzing een knots in je spoelshit lassen....

en mn cilinder....daar zit een aparte wand in....ik ging er vanuit dat ik gietijzeren wand had....maar nu omdat het een andere laag is dan de rest van de cilinder begin ik te twijfelen...zou het nicasil kunnen zijn??

iig lijkt me de ori chroomlaag zeer best..

owjah...kheb loctite op dat spoelkanaal gedaan...om de putjes op te vullen...en dat schuur ik dan weer mooi vlak morgen....iig zit het nu beter dan voorheen....damn...was echt een grote knots...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 29-5-2003 22:35 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Volgens mij spuit je zo'n rad. volledig dicht met verf?
Rad. boer doet het ook

Je moet natuurlijk wel 'nevelend' spuiten zodat het idd niet dicht koekt

Edit: zoals Martijn al zegt: 'Het is enkel voor de looks'

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 29-5-2003 22:37
 
Martijn 29-5-2003 22:50 Print reply
Posts: 10000
weet niemand iets af van zon lasgezwel?? vind et echt raar dat et is gelast...als er nix kapot is...en ze lassen nog het gat dicht ook wat mn lager smeert...


k...zit hier ff op hondablok..maar er zat dus ongeveer zon gezwelletje..maar dan op de andere helft....denk zon 4-5mm hoog...zonder reden...
iemand een idee waarom?

hint..tis belgisch blok..dus kan idiote begrenzing zijn...oid...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 29-5-2003 23:28
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 30-5-2003 0:09 Print reply

Posts: 10006
Als de originele cilinder net zo is als de RG80/TSX80LC cilinder is het een aluminium cilinder met gietijzeren bus.
 
Bastila is lief
Martijn 30-5-2003 1:35 Print reply
Posts: 10000
tja...zou kunnen...kweet et niet...ik denk telkes dat alles van giet is ..maar dat weet ik niet zeker...zou wel erg veel wegen dan denk ik...dus ik denk dat het idd alu met gietwand is.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 30-5-2003 8:32 Print reply

Posts: 8499
ff over dat "las gezwel" tekeningetje van da honda blok: bij mij zitten daar gaten naar de lagers toe altijd... (voor smering wss)
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 30-5-2003 10:24 Print reply
Posts: 4326
idd, daardoor wordt de olie omhoog gezogen. Als die gaatjes er niet zitten zijn in no time je lagers kapot
 
Martijn 30-5-2003 17:38 Print reply
Posts: 10000
juist..en dat gat zat dus ook dicht...vandaar dat ik et ook maar heb weggehaald...

linkerlager was niet kapot..rechter wel..terwijl mn linkergaatje dicht zat...maja..hijs nou weer open...

vraag me af waarom iemand opzettelijk zon gat dicht maakt...

ik wil iets leuks met dat blok gaan maken...een showapparaat....dat je heel goed het blok enzo ziet..maar ik weet niet wat...

kheb iig geen lasapparaat :S
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blijhoofd 30-5-2003 18:23 Print reply

Posts: 7378
lol das gewoon iemand die niet wist dat het voor de smering van de lager is en die d8 he fuck er zit een gat dan krijg ik blok olie in me cilinder,beter ff dicht lassen,toen ik voor de eerste keer me blok open haalde had ik ook zo iets van chit wat is dat dan beter dicht maken

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Kouwe Arie 30-5-2003 18:24 Print reply
Posts: 2065
Dan moet je over de slangetjes gevlochten aluminium doen , en je kan natuurlijk het een en ander verchromen (maar kost ook weer geld he )
 
Martijn 31-5-2003 19:46 Print reply
Posts: 10000
idd...

damn...ik heb nooit getwijfeld over dat gat ..en btw...het ziet er niet zo 'hobbyharrie' uit dat je denkt van...dat hoort er niet...

en als je denkt van ...dat hoort er wel..dan ga je daarna denken van.....waarom hoort dat daar....heej..een lager....heeft ook vast olie nodig..klaarrrrrr...

zal idd wel een achterlijke geweest zijn...no offence...maar je weet waar het blok vandaan komt...je weet maar nooit ..(nee wouter niet jij....het 'land' zegmaar)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 31-5-2003 20:47 Print reply

Posts: 7007
haha nou in Nederland kunnen ze er ook wat van qua home made spullen hoor
-race pijpen (is dan zo?n helemaal rechte buis)
-electro experts (iedere gemiddelde MT/MB kent het wel, verneukte draadbomen)
-tuning (gewoon veel dingen verneuken)

enz enz
prutsers heb je overal
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 2534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved