Blukaap |
26-5-2003 21:44 |
 Posts: 10008 |
ienemiene mutte...
Boeit geen kont eigenlijk, alleen als je d'r mee gereden hebt en ze d'r dan opnieuw inlegt moet je daar op letten.
Enne, eerst in olie laten weken, schijnt beter te zijn.
|
|
Bastila is lief |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
26-5-2003 21:46 |
 Posts: 8499 |
bij die ijzere plaatjes maakt het uit hoe om je ze teruglegt.. daar moet de ronde kant zegmaar naar beneden toe.
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
PlaceR |
26-5-2003 21:59 |
Posts: 1588 |
allebij de kanten zijn zeg maar rood (van het schoeisel) en de buitenste ijzers gewoon kaal overal. (die puntjes)
en die gelige gewoon int midden??
heb trouwens ze al in de olie gelegd (100% syn 2takt) e ga ze morgenmiddag erin flexe
|
|
|
|
Blukaap |
26-5-2003 22:03 |
 Posts: 10008 |
Je gooit ze in de motor/versnellingsbakolie, maar goed  .
En flikker d'r in die dingen, boeit weinig, als jij graag die ene gele in het midden wil doen, prima.
|
|
Bastila is lief |
|
PlaceR |
26-5-2003 22:22 |
Posts: 1588 |
ik flikker die olie ook altijd in me blok werkt zeer goedjes. maar heel raar soms schakeld hi supermoeilijk terug en soms glijdt het er zo in??? nouja zal wel goed wezen
morgen toch ff aftappen en compleet nieuwe olie erin
|
|
|
|
Hans F |
27-5-2003 21:39 |
Posts: 4326 |
Je moet blokolie (motorfietsversnellingsbakolie, specificatie's boeit geen kont, want zelfs aldi olie is van betere kwaliteit dan er 10/15 jaar terug werd voorgeschreven. Doe er geen auto motorolie in, je koppeling gaat dan slippen) in een blok doen, geen tweetakt olie
|
|
|
|
Hans F |
27-5-2003 21:47 |
Posts: 4326 |
waarom wil je je platen eigenlijk vervangen? Omdat je koppeling slipt? Ligt wss aan de gebruikte olie......
|
|
|
|
John Huijben |
27-5-2003 21:50 |
 Posts: 2433 |
of gewoon 10 jaar met dezelfde rijden
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
NSR RULEZZ |
28-5-2003 13:53 |
 Posts: 4934 |
aangezien dit toch over koppelingen gaat en het antwoord al zoon beetje duidenlijk is had ik nog even een vraag!
ik mis dat borg ringetje die je koppeling tegenhoud IS DAT ERG en nog belangenrijker GAAT i daarvan SLIPPEN? daar heb ik namenlijk erg last van. en dan nog iets ik krijg er geen borg ringetje meer op van me koppeling zit tever naar vorgen zegmaar hoe komt dat?
en dat nog dat onderste ringetje hoord die daar te zitten?
 die daar in het midden volgensmij die met dezelfde groeven erin als van de as
die zit bij mij een beetje vaag hoord die achter je koppeling te zitten?
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Hans F |
28-5-2003 14:33 |
Posts: 4326 |
Ik zou niet zonder die veerring gaan rijden er zit dan wel erg veel speling op en de as zal er had door gaan slijten. Zo'n veerringetje kun je bij iedere zaak halen en kost 25 cent ofzo.
Die ring hoort daar te zitten, hij is niet rond vanbinnen, maar heeft uitsparingen voor die spiebanen.
|
|
|
|
NSR RULEZZ |
30-5-2003 1:27 |
 Posts: 4934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Ik zou niet zonder die veerring gaan rijden er zit dan wel erg veel speling op en de as zal er had door gaan slijten. Zo'n veerringetje kun je bij iedere zaak halen en kost 25 cent ofzo.
Die ring hoort daar te zitten, hij is niet rond vanbinnen, maar heeft uitsparingen voor die spiebanen.
kee thanks
zou hij zonder dat ringetje ook gaan slippen of is een 4plaats koppeling gewoon teslap voor een 125cctje???
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Daan Da Man |
30-5-2003 2:00 |
Posts: 2064 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Je moet blokolie (motorfietsversnellingsbakolie, specificatie's boeit geen kont, want zelfs aldi olie is van betere kwaliteit dan er 10/15 jaar terug werd voorgeschreven. Doe er geen auto motorolie in, je koppeling gaat dan slippen) in een blok doen, geen tweetakt olie
nou das dus de reden dat de meeste minarelli blokken naar de kanker gaan (rv+am)
boeit wel VEEL en de hoeveelheid is nog es 5x belangrijker ook!
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
30-5-2003 8:00 |
|
Hans F |
30-5-2003 10:21 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man
[...]
nou das dus de reden dat de meeste minarelli blokken naar de kanker gaan (rv+am)
boeit wel VEEL en de hoeveelheid is nog es 5x belangrijker ook!
Dit gaat over een honda blok. Niet over een mina blok.
Hoeveelheid boeit idd, je moet gewoon het overloopboutje eruit draaien en bijvullen maar (blok wel rechtop houden).
|
|
|
|