Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - koppelingplaten probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1541 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9665 - koppelingplaten probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 26-5-2003 21:28 Print topicpost
Posts: 1588
ik heb net 3 koppelingplaten voor me nsr gekocht,

nou zit ik met een probleem

*allebij de kanten lijken bekleedt zoals in de faq gezegd word en er is totaal geen verschil tussen bijde kanten.
*het was een setje dat ik kocht en ded middelste plaat had een geelige kleur (het ijzer) en de andere 2 gewoon ijzerkleur.

hoe erin te stoppen ???
 

Blukaap 26-5-2003 21:44 Print reply

Posts: 10006
ienemiene mutte...
Boeit geen kont eigenlijk, alleen als je d'r mee gereden hebt en ze d'r dan opnieuw inlegt moet je daar op letten.

Enne, eerst in olie laten weken, schijnt beter te zijn.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 26-5-2003 21:46 Print reply

Posts: 8499
bij die ijzere plaatjes maakt het uit hoe om je ze teruglegt.. daar moet de ronde kant zegmaar naar beneden toe.
 
Members zijn vervelend :-|
PlaceR 26-5-2003 21:59 Print reply
Posts: 1588
allebij de kanten zijn zeg maar rood (van het schoeisel) en de buitenste ijzers gewoon kaal overal. (die puntjes)

en die gelige gewoon int midden??

heb trouwens ze al in de olie gelegd (100% syn 2takt) e ga ze morgenmiddag erin flexe
 
Blukaap 26-5-2003 22:03 Print reply

Posts: 10006
Je gooit ze in de motor/versnellingsbakolie, maar goed .

En flikker d'r in die dingen, boeit weinig, als jij graag die ene gele in het midden wil doen, prima.
 
Bastila is lief
PlaceR 26-5-2003 22:22 Print reply
Posts: 1588
ik flikker die olie ook altijd in me blok werkt zeer goedjes. maar heel raar soms schakeld hi supermoeilijk terug en soms glijdt het er zo in??? nouja zal wel goed wezen

morgen toch ff aftappen en compleet nieuwe olie erin
 
Hans F 27-5-2003 21:39 Print reply
Posts: 4326
Je moet blokolie (motorfietsversnellingsbakolie, specificatie's boeit geen kont, want zelfs aldi olie is van betere kwaliteit dan er 10/15 jaar terug werd voorgeschreven. Doe er geen auto motorolie in, je koppeling gaat dan slippen) in een blok doen, geen tweetakt olie
 
Hans F 27-5-2003 21:47 Print reply
Posts: 4326
waarom wil je je platen eigenlijk vervangen? Omdat je koppeling slipt? Ligt wss aan de gebruikte olie......
 
John Huijben 27-5-2003 21:50 Print reply

Posts: 2433
of gewoon 10 jaar met dezelfde rijden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
NSR RULEZZ 28-5-2003 13:53 Print reply

Posts: 4934
aangezien dit toch over koppelingen gaat en het antwoord al zoon beetje duidenlijk is had ik nog even een vraag!



ik mis dat borg ringetje die je koppeling tegenhoud IS DAT ERG en nog belangenrijker GAAT i daarvan SLIPPEN? daar heb ik namenlijk erg last van. en dan nog iets ik krijg er geen borg ringetje meer op van me koppeling zit tever naar vorgen zegmaar hoe komt dat?

en dat nog dat onderste ringetje hoord die daar te zitten?
die daar in het midden volgensmij die met dezelfde groeven erin als van de as
die zit bij mij een beetje vaag hoord die achter je koppeling te zitten?

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Hans F 28-5-2003 14:33 Print reply
Posts: 4326
Ik zou niet zonder die veerring gaan rijden er zit dan wel erg veel speling op en de as zal er had door gaan slijten. Zo'n veerringetje kun je bij iedere zaak halen en kost 25 cent ofzo.

Die ring hoort daar te zitten, hij is niet rond vanbinnen, maar heeft uitsparingen voor die spiebanen.
 
NSR RULEZZ 30-5-2003 1:27 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Ik zou niet zonder die veerring gaan rijden er zit dan wel erg veel speling op en de as zal er had door gaan slijten. Zo'n veerringetje kun je bij iedere zaak halen en kost 25 cent ofzo.

Die ring hoort daar te zitten, hij is niet rond vanbinnen, maar heeft uitsparingen voor die spiebanen.


kee thanks
zou hij zonder dat ringetje ook gaan slippen of is een 4plaats koppeling gewoon teslap voor een 125cctje???
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Daan Da Man 30-5-2003 2:00 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Je moet blokolie (motorfietsversnellingsbakolie, specificatie's boeit geen kont, want zelfs aldi olie is van betere kwaliteit dan er 10/15 jaar terug werd voorgeschreven. Doe er geen auto motorolie in, je koppeling gaat dan slippen) in een blok doen, geen tweetakt olie


nou das dus de reden dat de meeste minarelli blokken naar de kanker gaan (rv+am)

boeit wel VEEL en de hoeveelheid is nog es 5x belangrijker ook!
 
Hier_ben_ik - Administrator 30-5-2003 8:00 Print reply

Posts: 8499
mooi dat ik ook zie dat mn faqje nut heeft
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 30-5-2003 10:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man

[...]


nou das dus de reden dat de meeste minarelli blokken naar de kanker gaan (rv+am)

boeit wel VEEL en de hoeveelheid is nog es 5x belangrijker ook!


Dit gaat over een honda blok. Niet over een mina blok.

Hoeveelheid boeit idd, je moet gewoon het overloopboutje eruit draaien en bijvullen maar (blok wel rechtop houden).
 

Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved