Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met sheat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9652 - probleem met sheat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 26-5-2003 13:44 Print topicpost

Posts: 5996
kee k ben bezig met een klein excel sheatje enkel zit ik een soort van "vast"

misch dat mensen mij hierbij kunnen/willen helpen

tis ter aanleiding van dit dit topic

maar ik kom niet op een "goede" waarde volgens mij.

het gaat hierzo om:



zou iemand dit eens na kunnen kijken?

de formule die ik gebruikt heb is

bmep=(pk*6500)/(L*rpm)/14,5

verder het verlies van de overbrenging ge-integreerd

hier excel bestand..

http://home.wxs.nl/~erp00213/blaat.xls

waar het nou om gaat dat ik de bmep waarde te hoog vind.

ik vond dit niet echt een ProF topic dus open ik het in TF, maar willen ondanks heb ik geen behoefte aan"reply's van "wat is bmep?"

danku

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 26-5-2003 13:45
 
ik haat mensen

Steve_ZHC 26-5-2003 13:50 Print reply

Posts: 2716
wat is bmep?
 
mr200r 26-5-2003 14:28 Print reply
Posts: 5122
Ik zal hem eens aan een echte motormonteur laten zien zaterdag werk ik daar.
 
mr200r
Neonlampje 26-5-2003 16:47 Print reply

Posts: 14825
delen door 14.5? :S
 
YAMAHAFREAK 26-5-2003 17:27 Print reply
Posts: 1001
Volgens Hans F zn uitdraai reken je de BMEP als volgt uit:
600.000 x kW
BMEP= ------------
SVcc x RPM

Waarin:
BMEP is Brake Mean Effective Pressure
kW is het vermogen in kiloWatt (1 pk = 0.746kW)
SVcc is Swept Volume in cc's (in jouw geval 110 dus)
RPM is het motortoerental

Dus volgens mij klopt die formule van jou niet
Kan ook aan mij liggen maar dit zijn de data die ik van Hans F gehad heb. (link die hij in het topic van mij gepost had)
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Blukaap 26-5-2003 21:14 Print reply

Posts: 10006
Formule klopt wel degelijk (en valt ook om te draaien om aan je vermogen te komen bij *bar@*****pm en zo te zien kloppen die waarden ook wel.
110cc met een BMEP van 9,5bar@9000rpm een vermogen van een goede 18PK kan wel kloppen.
 
Bastila is lief
Neonlampje 26-5-2003 21:17 Print reply

Posts: 14825
http://www.tsrsoftware.com/bmep.htm
Quote:
Two cycle:...

BMEP = ( HP * 6500 ) / ( L * RPM )

2-cycles require only one half of 4-cycle BMEP to produce the same power at the same rpm.


die 14.5 eruit gooien dus, snap btw niet waar je die vandaan haalt (en dan toch nog redelijke waardes eruit krijgen.. mayb rekent excel jou statement als: bmep=(pk*6500)/((L*rpm)/14,5) )
 
ties 26-5-2003 21:31 Print reply
Posts: 1333
maarre je moet niet uitgaan van 110cc staat er misschien wel op, maar moet je ff narekenen uitreken. is bij veel cilinders dat je zo 7 cc ernaast zit.
 
Blukaap 26-5-2003 21:50 Print reply

Posts: 10006
/14,5 zit er in omdat je van Psi naar bar wil.

DT50: dat boeit geen kont in dit geval, is gewoon hypothetisch (sort of...)

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 26-5-2003 21:51
 
Bastila is lief

Dit topic is 521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved