Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagje sproeier MTX Mikuni carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9650 - Vraagje sproeier MTX Mikuni carb.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tarzan 26-5-2003 10:29 Print topicpost
Posts: 196
Ik heb een vraagje:
Ik heb hier een MTX nieuw model met een 70cc eurokit. hier zit een 16mm Mikuni carb. achter, en een snelle 50cc Proma bocht, luchtfilter is ori, maar heb ook eventueel powerfilter.

Nu ben ik niet bekent met die Mikuni sproeier maten, want normaal had ik altijd Keihin. Er zit nu een 120-er sproeier in. Kan dat, want de brommer loopt in z'n geheel nog niet, waarschijnlijk ontsteking.
Ik wilde het effe weten, want strax is alles weer ok en start hij nog niet, omdat hij verzuipt ofzo.
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///

huh 26-5-2003 12:42 Print reply
Posts: 1755
Waarschijnlijk zal ie nie verzuipen met 120 mikuni. Vaak hoor/zie ik hier juist voorbij komen dat dat te klein is op een 70cc...scheelt heel erg per setup en brommer, daar niet van, maar toch, ik denk dat je met 120 aan de kleine kant zit.

En luchtfilter ori...bedoel je daarmee helemaal ori, of ori onbegrensd, grotere slangen dus?

Indicatie: ik heb 50snel imi en 16mm mikuni, daar zit een 130 in.
 
Tarzan 26-5-2003 14:24 Print reply
Posts: 196
ooow
dat verklaart een hoop, ik heb nu vonk, en toen ik hem startte d8 ik idd dat hij te veel lucht/te weinig benzine kreeg, maar 120 klinkt groot, maar is dus klein bij mikuni
bedankt!, ik probeer ens een 150 of groter
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
mr200r 26-5-2003 14:46 Print reply
Posts: 5122
De werking van een carberateur wordt ongeveer zo gedaan
1ste 25% stadstionair sproeier
2de 50% gasschuif
laatste 25% sproeier dus je sproeier werh
kt alleen bij het laatste stukje gas.
De sproeier is veel te groot een80-85 is genoeg
wel een grotere lucht sproeier ongeveer6 maten
groter probeer maar eens.
ik heb een cagiva125 cc met 24 carb daar zit een 90 in
ik heb een mtx200 26mm carb daar zit een 104 in.
 
mr200r
big honda 26-5-2003 15:44 Print reply
Posts: 703
ik heb een 20mm mikunie met 70cc, en daar heb ik een 95 in zitten, denk dus dat die 120 wel te groot is
 
huh 26-5-2003 17:04 Print reply
Posts: 1755
Nou goed dan...kijk 1 keer naar je bougie en je weet het.

Maar mikuni 95 is erg klein ...in MT in ieder geval wel.
 
Tarzan 26-5-2003 19:20 Print reply
Posts: 196
tsjah, dat bougie verhaal bij een brom die amper wil lopen

als ik kijk ziet hij er nieuw uit, met een dun licht bruin laagje, dus ik ga effe wat ligge kutte met die sproeiers....
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
huh 27-5-2003 10:16 Print reply
Posts: 1755
Jah maar als er dus allemaal zwarte zooi afdruipt weet je wel dat ie te groot is he...
 
jeroen 27-5-2003 10:27 Print reply

Posts: 15066
Ach, mn MTX heeft ook iets van 110.
Heb ook een 20 mik.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-5-2003 10:55 Print reply

Posts: 5996
het heeft veel te maken met de aantal toeren die je maakt. als je meer toeren maakt dan moet je mengsel rijker. dus grotere sproeier.
 
ik haat mensen
Hans F 27-5-2003 12:23 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

het heeft veel te maken met de aantal toeren die je maakt. als je meer toeren maakt dan moet je mengsel rijker. dus grotere sproeier.


Het heeft met heel veel te maken (en zeker niet alleen met toeren). Het heeft vooral met aanzuigsnelheid en drukken e.d. te maken.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-5-2003 12:27 Print reply

Posts: 5996
daarom zei ik niet alleen meer toeren, maar je zuigsnelheid word ook hoger met een hoger toerental.
 
ik haat mensen
Blukaap 27-5-2003 13:54 Print reply

Posts: 10006
En het is volgens mij ook zo dat een sproeiermaat meer afhangt vd carburateurgrootte dan vd cilinderinhoud.
Mijn theorie is tenminste dat een grotere cilinder harder/langer aanzuigt als het ware en dus met een even grote sproeier toe kan.
Dat is mijn ervaring althans.

Maar goed, 120 mikuni is dus niet echt groot, probleem is alleen dat ik geen kont weet van die maten.
In keihin/dell'orto maten heb je rond de 90 nodig denk ik.
 
Bastila is lief
Tarzan 27-5-2003 18:08 Print reply
Posts: 196
ik heb denk ik ut probleem gevonden: hij komt zijn uitlaat gassen niet goed kwijt
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
Tynn-MTX-sh 28-5-2003 23:12 Print reply
Posts: 29
te grote sproeier je moet denk rond de 96 zitten ofzo. staat de ontsteking wel goed afgesteld dan :S
 
John Huijben 29-5-2003 0:24 Print reply

Posts: 2433
Ik heb ook zom sproeier / carb. probleem, ik snap er eigenlijk nie zoveel meer van.
Ik heb sinds eergister zon eurokit 70cc gekocht ( i.p.v. de imi. 50 die er eerst opzat ), en nu loopt ie niet goed.
ff specificaties :

cil. - Eurokit 70cc
carb. - Mikuni 20 mm
sproeier - 98 ( geleend, kheb een groef moeten zagen in de vorige om het eruit te krijgen.
uitlaat - volgens mij import, ik heb er eens een wat andere bocht opgehad, en die liep wat harder.
luchtf. - orgineel

Als ik nou rij kan ik de gas maar n stukje opentrekken, anders verzuipt hij totaal, en als ik wat hogere toeren ga lopen dan kan ik wel volgas geven, maar ik merk tog goed dat hij dan echt tegen het verzuipen aanzit.

Toestrax wou ik even testen of ik met veel toeren volgas kon geven, en toen kwam er een vlam uit de uitlaat.

De bougie is nog 100 % goed hoor.

De luchtschroef afstellen heb ik geprobeert, maar dan verzuipt hij helemaal meteen.

Als ik hem net start en hij nog koud ik rijd hij wel goed, maar naarmate hij warmer word gaat ie slechter lopen en verzuipen.

Dus kweenie wa is nou moet doen, ik heb gehoort dat de kleppen van het membraam uitbuigen help, anders doe ik er nog een kleinere sproeier in,v en een keer een betere uitlat proberen, dan zou hij tog eigenlijk goed moeten lopen.

maar iemand nog suggesties ??
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 2714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved