Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - getunede verbrandingskamer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9618 - getunede verbrandingskamer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leon de mt5 boer 24-5-2003 22:45 Print topicpost
Posts: 494
ik heb nu mijn cilinder, zuiger en cilinderkop weggebracht. en men verbrandingskamer laten tunen.

alleen er tikt iets in mijn blok. ik heb een 5 bak. lagers zijn nog goed. maar de linker krukas lager heeft best veel speling als ik het vliegwiel op en neer doe. maar de prestaties zijn nog steeds top. hoe kan dit en waar komt die tik vandaan
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien

thahondaman 24-5-2003 23:13 Print reply

Posts: 523
zuiger veer die op stootrand tikt (dikkere pakking eronder ) zuigerveer heeft speling
bigend speling /small end speling
cilinder uit gesleten (chroomwand ) dan is je zuiger te ruim
 
een echte man rijdt op een honda mb
Leon de mt5 boer 24-5-2003 23:17 Print reply
Posts: 494
ja maar men prestaties zijn nog tseeds hartsikke goed
en het is niet teruggelopen. en mijn cil is nog zo nieuw dat hij nog geen stootrand heeft. en hij heeft veel speling op het vliegwiel.

p.s ik heb een autisa 70 met super grote uitlaat poort en een super grote inlaat, kan hier een 24 mikuni op ??


Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 24-5-2003 23:19
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Neonlampje 24-5-2003 23:19 Print reply

Posts: 14825
meet je squish clearance ns op...
 
Leon de mt5 boer 24-5-2003 23:21 Print reply
Posts: 494
squish, ik weet niet precies hoe ik die moet meten.
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
thahondaman 24-5-2003 23:25 Print reply

Posts: 523
daarom als je krukas speling heeft heeft je bigend dat ook spreekt bijna voor zich en een grote inlaat en grote uitlaat is ook gevaarlijk voor je zuiger veer . en prestaties lopen niet terug bij big end speling hij mept gewoon ineens vast (EN DAT GELUL OVER SQUISH CLEARANCE )allemaal interesant gelul maar je weet zelf niet hoe je het op moet lossen ze roepen maar wat.

gewoon ik zou het checken (als ik mijn filmpje van me mb nog had dan had ik je die gestuurd kon je horen hoe da klink bij mb (bigend speling )
maar die heb ik helaas niet meer .

maar ik zou alles maar checke voor zeker heid (en revizeer je blok gewoon voor die 50 euro ) want het is gewoon vragen om onderuit te gaan met krukas speling

je kan er wel een 24 8ter doen trekt hij gewoon beter op maar snelheid gaat niet echt veel omhoog wat wel omhoog gaat is je benzine verbruik ik weet niet hoe rijk je bent ?


 
een echte man rijdt op een honda mb
Neonlampje 24-5-2003 23:33 Print reply

Posts: 14825
christus thahondaman, jij hebt een lange piemel dat ik daar zo makkelijk op kan trappen.. wens je daar veel sterkte mee joh! zal lastig zijn irl...


Hoe je je squish meet is door een stukje tin door je bougiegat naar binnen te duwen (nie thelamal natuurlijk) dan je zuiger omhoog naar bovenste dooie punt , cylkop eraf schroeven en meten hoe dik dit is.. als deze te klein is, dan zal het heel erg gaan tikken/hameren, heb ik ook eens gehad na een rondje draaibank, was leuke vastloper tot gevolg...
 
Leon de mt5 boer 24-5-2003 23:37 Print reply
Posts: 494
ja als dit zo is... kan ik er dan een koppakking extra bij doen??


Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 24-5-2003 23:38
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
thahondaman 24-5-2003 23:40 Print reply

Posts: 523
daar hebben ze gewoon een meetklok voor (op 0,005 nauwkeurig ) zijn jullie boeren ofzo ???

ze hebben speciale meetklokken om speling te meten op smallend lagers en big end lagers

heb (ik toen met kennis van mij ook bij mijn ktm 250 gs gedaan )

en bij honda gaat dat net zo vlot

je moet gewoon kijken of je zuiger niet tegen je bougie enzz aan tikt hij tikt er vaak wel tegen als hij speling op bigend heeft omdat hij door de vaart langer door blijft glijden in de clinder

 
een echte man rijdt op een honda mb
Hans F 24-5-2003 23:41 Print reply
Posts: 4326
thahondaman: wat lul jij nou?

Lude: squish meten gaat makkelijker met een L vormig stukje tin, hoef je ook niet steeds je kop eraf te roppen

Leon de mt5 boer: beter laat je je squisband wat dieper leggen ipv te gaan zitten kloten met voet/koppakkingen. Voetpakkingen werkt zowiezo kut omdat er voor Honda's geen alu voetpakkingen te krijgen zijn met hele dunne diktes (zoals 1/100 en 1/10 mm, eigenlijk alleen maar papieren van 1/2 mm vrij dik dus)
 
Hans F 24-5-2003 23:42 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

je moet gewoon kijken of je zuiger niet tegen je bougie enzz aan tikt hij tikt er vaak wel tegen als hij speling op bigend heeft omdat hij door de vaart langer door blijft glijden in de clinder



Als je zelf dingen flink gaat aanpassen werkt het niet meer zo eenvoudig.

Btw. als hij tegen je bougie aantikt heb je wel een heel vreemde verbrandingskamer.

Verder glijd je zuiger niet langer/verder door met big end speling, hij wordt immers afgeremd omdat er compressie- en verbrandingsdruk wordt opgebouwd.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-5-2003 23:47
 
Hans F 24-5-2003 23:45 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

daarom als je krukas speling heeft heeft je bigend dat ook spreekt bijna voor zich




Hoezo dat? Met krukasspeling worden hier de krukaslagers (linker en/of rechter) bedoelt. Ik zie geen verband met het big end lager.
 
thahondaman 24-5-2003 23:53 Print reply

Posts: 523
neonlampje vette site die lude 4 life egt te fucking mooie site met die auto's tering wordt nog lang dromen lui ik ga pitten houdoe he mazzaaal
 
een echte man rijdt op een honda mb
Neonlampje 24-5-2003 23:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Lude: squish meten gaat makkelijker met een L vormig stukje tin, hoef je ook niet steeds je kop eraf te roppen

Geprobeert, alleen bleef dat draadje plakken tijdens het eruit halen aan de binnenkant van de verbrandingskamer ofzo, knapte af (moest cyl er weer af enzo, dik gekut )
maargoed met een mooie kop zou het idd werken
 
Hans F 24-5-2003 23:53 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

je kan er wel een 24 8ter doen trekt hij gewoon beter op maar snelheid gaat niet echt veel omhoog wat wel omhoog gaat is je benzine verbruik ik weet niet hoe rijk je bent ?




mwa, het verschil in vermogen tussen een 20 en een 24mm wat ik ondervonden heb (op een vrij normale setup, 70 malossi, tecno) vond ik vrij fors.
 
SIWWN 25-5-2003 1:07 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F


Btw. als hij tegen je bougie aantikt heb je wel een heel vreemde verbrandingskamer.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-5-2003 23:47


Mijn MT had dat wel

Met die 'kapot'getunde oud type Eurocilindro en met een Meteor zuiger en een originele kop, of ie gevlakt was weet ik niet. Hij liep een paar seconden, heel veel gekut mee gehad maar 2 koperen ringetjes onder de bougie en hij liep een beetje..(60 ofosw)


 

Dit topic is 1229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved