Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 6bak in mtx-sh standaard 50cc blok!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 690 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9602 - 6bak in mtx-sh standaard 50cc blok!...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pietje007 23-5-2003 23:26 Print topicpost

Posts: 381
hallo,

Kheb een vraagje.

is het moeilijk om een 6bak van een mtx-r80 in een standaard 50cc Blok tezette van een mtx-sh??
Weten jullie ook wat een redelijke prijs is voor een goeie 6 bak uit een mtx-r80??
EN zal mijn mtx-sh ook harder gaan met een 6 bak??? (heb nu een 4 bak)

Khad gehoord dat je met een vijf bak twee verschillende kunt hebben.
eentje met lange vertanding en met korte.
Een lang is toch, dat hij hetzelfde is als een 4 bak, maar dan met een tandwiel extra voor de 5e versnelling.

Een 5 bak met korte vertanding is, dat de 1e versnelling t/m 4 ook anders in vergelijking met een vierbak, dus lichter zodat tie ook harder optrekt!
Klopt dit???

Kunnen jullie wat uitlegge hoe dit zit, en welke bak het meest aan teraden is,en hoeveel ik er max voor kan geven???

mzzl Pieter
 

Robert Lukkes 23-5-2003 23:54 Print reply
Posts: 1406
Ik had vroeger een 6bak in mijn SH blok.
Kwam uit een mtx80.

Paste mooi, niks mis mee.
 
I'm a supersonic highspeed racer
rebuild nsr 23-5-2003 23:59 Print reply
Posts: 494
je kunt kiezen uit de lange 6 bak van een mtx of voor een close ratio van een mbx, die laatste trekt wel sneller. voor de rest ken ik je vertellen dat alle bakken van honda uitwisselbaar zijn. veel su6
 
nothing beats a cubic inch
Blorn 24-5-2003 0:01 Print reply

Posts: 13825
cr80 '84er past ook :+)
 
Pietje007 24-5-2003 11:30 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

je kunt kiezen uit de lange 6 bak van een mtx of voor een close ratio van een mbx, die laatste trekt wel sneller. voor de rest ken ik je vertellen dat alle bakken van honda uitwisselbaar zijn. veel su6


he bedoel je met close ratio, dus gewoon eeen 6 bak van een mbx, dan moet ik wel opde kop schakelen ofnie. 1 omhoog rest naar beneden, ofnie???
dan doek denk liever een 6bak van mtx-r80.
En een vijf bak, is dat zo met ,lange vertanding hetzelfde is als een stndr 4 bak maar dan met een 5e versnelling erbij.
En dan met korte vertanding dat hij dan wat sneller trekt dan een 4 bak, omdat de 1e t/m 4e versnelling ook lichter is???klopt dat??

 
Blukaap 24-5-2003 12:06 Print reply

Posts: 10006
MTX80R(II) 6-bak: schakelt ondersteboven in NSR/MBX en heeft een wat langere 6 dan de MBX80 bak (0.88:1 ofzo).
MBX80 6-bak: schakelt normaal in NSR/MBX, rest ondersteboven en heeft een kortere 6 dan MTX80 (0.92:1 ofzo).

En dan heb je nog een CR80 bak, waar de versnellingen dicht van bij elkaar liggen (=close ratio) en die schakelt in MTX enzo normaal denk ik haast.
 
Bastila is lief
the-roadrunner 24-5-2003 13:04 Print reply
Posts: 499
nou dan vraag ik het hier maar, kan iemand hier een exp vieuw neer zetten van de verschillende 6 bakken.

(jah ik heb al zoek machine al bebruikt maar ik krijg alleen maar zon vage tek van iemand)
 
lalalalalala echt v@
Blukaap 24-5-2003 13:19 Print reply

Posts: 10006
Zijn allemaal hetzelfde qua ringetjes etc AFAIK.
 
Bastila is lief
Pietje007 24-5-2003 13:38 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

MTX80R(II) 6-bak: schakelt ondersteboven in NSR/MBX en heeft een wat langere 6 dan de MBX80 bak (0.88:1 ofzo).
MBX80 6-bak: schakelt normaal in NSR/MBX, rest ondersteboven en heeft een kortere 6 dan MTX80 (0.92:1 ofzo).

En dan heb je nog een CR80 bak, waar de versnellingen dicht van bij elkaar liggen (=close ratio) en die schakelt in MTX enzo normaal denk ik haast.


en welke van deze 3 schakelt nou het beste, en welk het slechts.ik bedoel kwa snelheid en optrekken enzo, welke loopt het beste???

 
Blukaap 24-5-2003 13:50 Print reply

Posts: 10006
CR80 zal imho het fijnste lopen met een hoogtoerige cilinder met smalle powerband (of beter gezegd: is de enige waar je die cilinder goed mee kan gebruiken).

En die andere 2 is smaak en goed bruikbaar bij een cilinder met wat bredere powerband me thinks.
 
Bastila is lief
Pietje007 24-5-2003 17:26 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

CR80 zal imho het fijnste lopen met een hoogtoerige cilinder met smalle powerband (of beter gezegd: is de enige waar je die cilinder goed mee kan gebruiken).

En die andere 2 is smaak en goed bruikbaar bij een cilinder met wat bredere powerband me thinks.


malossi 70 cc ac is hoogtoerig, en mijn het een smalle powerband.dus da zou moete lukke, ofnie??
maarja. iig thnx
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-5-2003 17:50 Print reply

Posts: 5996
ik ken iemand met psies dezelfde setup als jou maar dan een normale 5 bak. en dat lukt makkelijk. hij blijft in zijn powerband in elke versnelling.

daarvoor heb je echt geen cr80 bak nodig.
 
ik haat mensen
Blorn 24-5-2003 17:52 Print reply

Posts: 13825
cr80 bak zal niet fijn rijden op een straatbrommer met ori malossi cilinder denk ik..

mijn cr bak schakeld btw normaal op nsr
 
Blukaap 24-5-2003 17:54 Print reply

Posts: 10006
Hoe breed is je powerband dan ?
Want ik denk zelf niet dat een std cilinder voor Honda zo'n smalle powerband heeft dat zo'n CR80 bak nodig is.
 
Bastila is lief
barry 24-5-2003 18:07 Print reply

Posts: 7387
bij cr80 6bak heb je wel de wals van een mtx80/nsr nodig, want de wals van de cr80 is niet goed...
 
He?
Blorn 24-5-2003 18:09 Print reply

Posts: 13825
[barry_mode]neeh hoor, ik weet het weer beter[/barry_mode]
 

Dit topic is 2323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved