Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #9594 - Cilinder Tuning Home Done
|
Pagina 2 van 6
|
Dit topic is 11696 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Boldy |
23-5-2003 22:48 |
Posts: 406 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boldy-TSX70
Mijn vader heeft gisteravond mijn cilindertje lopen uitfrezen. Hij heeft dit vroeger ook heel vaak gedaan en heeft hem heel vakkundig getuned. Hij maakt lekker veel toeren extra, zoveel dat ik een andere uitlaat nodig heb (had ik gelukkig al besteld). Wel bruut
<< Hier een foto van het vreeswerk >>
http://www.geocities...aaijer/IMAGE0008.JPG
Edit: foto kan buiten werking gesteld worden door teveel data transfer
Dit bericht is ge-edit door boldy-TSX70 op 23-5-2003 23:13
|
|
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/ |
|
SIWWN |
23-5-2003 22:54 |
Posts: 7079 |
Foto doet het (nog) niet...
|
|
|
|
Ralf |
23-5-2003 22:57 |
Posts: 9073 |
Jawel, als je de link kopiert en in je adresbalk plakt, Yahoo support geen remote en geen hot linking...
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
23-5-2003 23:03 |
Posts: 1001 |
heej zo'n ding moet ik ook!
toch maar ff kijken voor zo'n setje
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Joost |
23-5-2003 23:26 |
Posts: 1108 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boldy-TSX70
[...]
<< Hier een foto van het vreeswerk >>
http://www.geocities...aaijer/IMAGE0008.JPG
Edit: foto kan buiten werking gesteld worden door teveel data transfer
Zozo dat is echt vakmanschap, kunnen we hier nog wat van leren .
Trouwens, volgens mij zag ik dat jullie ergens een uitlaat temperatuur van 200 graden hadden ingevult? Das niet goed nie, beter 600-650 gebruiken. Maar goed, zijn echt al TIG topics overgeweest.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Neonlampje |
23-5-2003 23:26 |
Posts: 14825 |
Gooi dat programma weg...
Je weet de achterliggende formules niet, zoals hansf al zei gaat deze uit van een 4kante uitlaatpoort, iets wat je dus nooit tegen zult komen.. je zou dan je opp uit moeten rekenen en vervolgens daar een breedte en hoogte bij vinden voor het opp die je krijgt, en dan maar hopen dat hij die hoogte niet ergens anders ook nog eens voor gebruikt
Btw, die inlaat moet je ook uitrekenen, staat in het boek van bell redelijk wat over in!
Edit: Lol@brute tunewerk...
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-5-2003 23:29
|
|
|
|
mr200r |
24-5-2003 3:21 |
Posts: 5122 |
Polijst nu is alles met name de spoelpoorten-
kijken of de pakking niet in de weg ziten alle hoekjes rond maken,scheelt al best veel.
gewoon aan de inlaat frezen kan zelf slecht uitvallen
200r
|
|
mr200r |
|
Hans F |
24-5-2003 9:29 |
Posts: 4326 |
zeker niet polijsten
Verder heb ik geen ervaring met roterende inlaten.
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
24-5-2003 16:39 |
Posts: 1001 |
hmm nou ik heb dus dat verhaal doorgelezen over de expansie uitlaat volgens blair
(bedankt Hans F)
en nou heb ik nog n paar vraagjes:
de Geluidssnelheid in het uitlaatgas.
- dr staat uitlaatgas temp. ik heb nu 550 graden
celcius ingevuld. is dit een beetje re?le waarde? wat gebruiken jullie meestal? 600 graden leek me erg veel voor n brommer die niet zo superver opgevoerd is.
ik kwam uit op een geluidssnelheid van 575.05 m/s
de BMEP.
- moet je daar t aantal kW's invullen wat je graag zou willen hebben of wat je hebt? ik heb 10 pk (=7,46 kW) ingevuld. volgens mij is dat niet zo'n hele gekke of wel?
- Swept Volume is toch gewoon cilinderinhoud?
- en de BMEP zelf is dat de druk in de uitlaat? of in het carter? ik dacht aan carterdruk.
ik kwam trouwens uit op 8,75 Bar.
Constantes.
ik heb voor de constantes K0, K1,en K2 de volgende waarden genomen: K0=0.675, K1=1.1 en K2=2.5
eerlijk gezegd is dat n beetje op de gok (ik heb natuurlijk wel naar t tabelletje gekeken waar de waardes voor cross, enduro en grand prix racer in staan maar blijft gokken)
zijn het een beetje acceptabele waardes? wat nemen jullie meestal?
en als laatste heb ik nog n vraag over de bereking van X12 en X13
daar moeten L12, L23 en L34 in betrokken worden. zijn dat niet gewoon LP12, LP23 en LP34 (die in de tekening staan aangegeven)? en de Horn coefficient. wat voor waarde kan ik daar het beste nemen? 1.6?
ik weet dat t nogal veel vragen zijn alleen ik heb op t moment geen geld voor t boek...
ow ja over polijsten: ik heb begrepen dat een ruwe poortwand voor meer werveling en betere mengselvorming zorgt. maar een gladde wand zorgt voor meer doorstroming. moet ik nu r gewoon tussenin gaan zitten? met met een fijn schuursteentje (of whatever) een beetje glad maken maar niet helemaal polijsten?
Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 24-5-2003 16:42
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
huh |
24-5-2003 17:09 |
Posts: 1755 |
Uitlaatpoort kun je dan toch wel gewoon polijsten, want daar mengt toch geen mengsel meer? En dan heb je toch minder last van allemaal koolaanslag? Hoop ik tenminste ...want daar heb ik dus erg veel last van. Kwil em binnekort gaan polijsten.
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
24-5-2003 17:10 |
Posts: 1001 |
klinkt wel logisch ja. lijkt me idd wel een goed id.
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Hans F |
24-5-2003 21:52 |
Posts: 4326 |
BMEP is druk in de cilinder (dus op de zuiger).
|
|
|
|
Blukaap |
24-5-2003 21:54 |
Posts: 10006 |
En daar mag je opzich al redelijk tevreden mee zijn als je 8 bar haalt (tenminste, bij homebeunsels).
|
|
Bastila is lief |
|
De Schout |
24-5-2003 21:56 |
Posts: 5327 |
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Neonlampje |
24-5-2003 22:03 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
En daar mag je opzich al redelijk tevreden mee zijn als je 8 bar haalt (tenminste, bij homebeunsels).
Helemaal met zo'n klopboor als hierboven
|
|
|
|
Dit topic is 11696 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 6
|
|