Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Motorrijles, deel ][

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #958 - Motorrijles, deel ][
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CARMAGE 12-6-2004 19:40 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: filomeen

[...]


eerst los, met t ingaan van de bocht weer gas geven


En gas gewoon oppenrollen evenredig met hoever je door de bocht bent. (wel een vervelend als je een speedgas hebt )

 
Carmi
Blukaap2 12-6-2004 21:18 Print reply

Posts: 9953
Maar niet gas loslaten, altijd licht trekkend houden (ik zeg ook niet dat je de hele bocht volgas door moet baggeren ).

BTW: speedgas moet je gewoon aan wennen, dan kun je het net zo goed doseren, ik vind het iig veel en veel fijner.
 
Stoere brommers
Neonlampje 12-6-2004 21:23 Print reply

Posts: 14825
Nostalgisch dit
Toen deed de :a smiley het zelfs nog
 
bart de schakelgek 12-6-2004 21:26 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Maar niet gas loslaten, altijd licht trekkend houden (ik zeg ook niet dat je de hele bocht volgas door moet baggeren ).

BTW: speedgas moet je gewoon aan wennen, dan kun je het net zo goed doseren, ik vind het iig veel en veel fijner.


snelgas is echt makkelijk, is alsof ik weer met een ori brommer rijd, 9 dellortho lekker kort gasgeven, echt easy te doseren, voor vol gas hoef ik mijn hand tenminste niet 3x te verdraaien

en juist wel de bocht vol door baggeren, is vet

de :a smily, die ken ik zelfs nog
 
Limburger
GroesNap 12-6-2004 21:27 Print reply
Posts: 230
Op de motor remmen is het fijnste wat er is, ik rij dan 4 takt, voor een bochtje afremmen is gewoon even terugschakelen, rijdt heerlijk.

En volgens een leraar op school (ik doe autotechniek) is het juist goed voor de motor als je afremd op de motor. Dan blaast hij namelijk het roet uit de cilinder (daarom zie je soms een zwart wolkje als een auto/motor na lang volgas blazen even van het gas afgaat)
 
CARMAGE 12-6-2004 21:27 Print reply
Posts: 151
Ik vind snelgas toch soms echt te snel. Liever iets langer draaien dan zo kort.
 
Carmi
bart de schakelgek 12-6-2004 21:29 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE

Ik vind snelgas toch soms echt te snel. Liever iets langer draaien dan zo kort.


te snel
snelgas betekent niet dat je verplicht bent om vol het gas te staan rukken

met snelgas kun je net zo makkelijk rijden als met gewoon gas, kan ik gewoon 20 mee rijden, kan ik gewoon 80 mee rijden, kan ik rustig mee acceleren maar ook hard, maar bij het harde acceleren is het fijner omdat je kortere "gasweg" hebt...
 
Limburger
CARMAGE 12-6-2004 21:42 Print reply
Posts: 151
Als je met snelgas over een slechte baan rijdt zorgt elke kleine trilling in je hand voor een duidelijke reactie in het rijwielgedeelte. Veel te veel schokken en ook vind ik iets te slecht te doseren maar dat is mijn mening.
 
Carmi
arie-de-arier 12-6-2004 23:26 Print reply

Posts: 10000
dan kun je het gewoon niet doseren, het is vet makkelijk om te doseren, is niks moeilijks aan gewoon even oefenen dus als jij op een slechte weg opeens hard gaat rijden door de trillingen
 
Allah is beter
mBeter 12-6-2004 23:33 Print reply

Posts: 983
en wat dat afremmen op de motor betreft kan met een 4takt makkelijk, met men brommer zal ik em niet zo snel veel toeren laten maken ivm slijtage en met kopp. intrekken geef ik tussengas voor wat smering en dat 6 keer...
 
gSuper?
Blorn 12-6-2004 23:35 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


ik ook
Me too
 
arie-de-arier 12-6-2004 23:36 Print reply

Posts: 10000
sesijm blorn jij bent het al
 
Allah is beter
CARMAGE 13-6-2004 12:45 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

dan kun je het gewoon niet doseren, het is vet makkelijk om te doseren, is niks moeilijks aan gewoon even oefenen dus als jij op een slechte weg opeens hard gaat rijden door de trillingen



Wie heeft er iets over hard rijden gezegd?

Stel u het volgende door een bocht met slecht wegdek, je neemt hem aan een redelijke snelheid. Dan kies ik toch wel direct voor de niet snelgas brommer hoor.

Snelgas heeft hetzelfde effect als een injectie motor op slecht wegdek. En het is juist daar dat zowat heel de wereld beroep moet doen op het vlinderklep systeem van suzuki.

Dus nee, ik ben geen snul die niet kan rijden
 
Carmi
bart de schakelgek 13-6-2004 12:50 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE

[...]



Wie heeft er iets over hard rijden gezegd?

Stel u het volgende door een bocht met slecht wegdek, je neemt hem aan een redelijke snelheid. Dan kies ik toch wel direct voor de niet snelgas brommer hoor.

Snelgas heeft hetzelfde effect als een injectie motor op slecht wegdek. En het is juist daar dat zowat heel de wereld beroep moet doen op het vlinderklep systeem van suzuki.

Dus nee, ik ben geen snul die niet kan rijden


heb je uberhaupt LANGERE tijd met een snelgas gereden? ik heb het op mijn nsr en tsx, met mijn nsr rijd ik overal, van fietspad wat volzit met gaten en bulten dankzij wortels van bomen, binnendoor fietspadje lekker zandpadje langs de maas, laatst zelfs nog dwars door het bos

er is echt niets mis mee, en het is gewoon alsof ik evenveel die hendel hoef te verdraaien als bij een ori carberateur
 
Limburger
CARMAGE 13-6-2004 12:53 Print reply
Posts: 151
Heb er op mijn ex-ts toch 2000 km mee gereden maar vond het echt niks. Mijn mening natuurlijk. In het bos en zo gaat het wel maar van wanneer je op straat komt vond ik het echt niet meer handig.

Heb er ook nog mee gereden op een motor dax maar daar echt maar een paar kilometer op en daar was het echt zeker niet op te doen. Al je gas op een paar mm en dat in combinatie met 112 cc
 
Carmi

Dit topic is 4002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved