Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Motorrijles, deel ][

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1243 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #958 - Motorrijles, deel ][
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 12-6-2004 15:39 Print reply

Posts: 10000
was ie toen ook al kaal


edit stfu over mijn inhamen

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 12-6-2004 15:39
 
Allah is beter
jessy 12-6-2004 16:09 Print reply

Posts: 2570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

was ie toen ook al kaal


edit stfu over mijn inhamen

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 12-6-2004 15:39

hebben alle Haarlemmers dat ofzo???
 
arie-de-arier 12-6-2004 16:12 Print reply

Posts: 10000
valt best mee, oorspronkelijk kom ik hier niet vandaan eh
 
Allah is beter
Apriliars105 12-6-2004 16:14 Print reply

Posts: 6111
Ik rem heel vaak af op de moter, moet je es proberen met de koppeling in een bocht te nemen, dan vlieg je er duidelijk uit (als het een scherpe, moeilijke bocht is) Ik rem altijd af op de nmotor, schijnt ook nog goed te zijn voor de motor zelf
 
As finishing touch, God created the Dutch
arie-de-arier 12-6-2004 16:16 Print reply

Posts: 10000
ja goed voor de motor @ 2takt slijt het alleen maar meer denk ik, en aangezien het al sneller slijt doe ik het lekker niet, en als je er met koppeling in de bocht doorgaat en er uit schiet kun je gewoon niet rijden of kijk je naar het punt op de weg waar je niet naartoe wilt
 
Allah is beter
bart de schakelgek 12-6-2004 16:20 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

ja goed voor de motor @ 2takt slijt het alleen maar meer denk ik, en aangezien het al sneller slijt doe ik het lekker niet, en als je er met koppeling in de bocht doorgaat en er uit schiet kun je gewoon niet rijden of kijk je naar het punt op de weg waar je niet naartoe wilt


sorry arie
maar dan rijd je op zwaartekracht zonder koppeling-->minder controle
gewoon op de motor door de bocht gaan en ook afremmen geeft meer controle en je remt sneller (hoeft ook minder bij te remmen met rem)
als je er eenmaal aan gewend bent rijd het zooo fijn
 
Limburger
arie-de-arier 12-6-2004 16:22 Print reply

Posts: 10000
sesijm bart
 
Allah is beter
bart de schakelgek 12-6-2004 16:24 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

sesijm bart


kun je niet tegen je verlies?
 
Limburger
Hans F 12-6-2004 16:24 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

ja goed voor de motor @ 2takt slijt het alleen maar meer denk ik, en aangezien het al sneller slijt doe ik het lekker niet, en als je er met koppeling in de bocht doorgaat en er uit schiet kun je gewoon niet rijden of kijk je naar het punt op de weg waar je niet naartoe wilt


bochten nemen met de koppeling in
 
arie-de-arier 12-6-2004 17:03 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


kun je niet tegen je verlies?


nee
 
Allah is beter
CARMAGE 12-6-2004 17:45 Print reply
Posts: 151
All? mensen met wat zijn we bezig!

Je moet altijd zorgen voor voldoende tractie. Als het achterwiel ontkoppelt is van het motorblok (koppeling in) Heb je dus 0 controlen en rijdt je brommer met jou rond. Gewoon zo weinig mogelijk aan de koppeling komen. En zeker bij noodstop terugschakelen!!

Bij de auto van hetzelfde steeds tractie op de voorwielen houden anders schuif je er echt uit.

Hebben jullie nog nooit opgemerkt dat een auto zichzelf naar benedentrekt als je bij het uikomen van de bocht gas begint te geven. Hieruitvolgt dus extra grip.

P.S.: als je ineens in het midden van de bocht koppeling lost kan het wel eens goed gebeuren dat je los op u gezicht gaat. De band heeft dan al weinig grip en dan ineens een tik van de motor zou de grip wel eens naar nul kunnen brengen.
 
Carmi
Blukaap2 12-6-2004 17:47 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


bochten nemen met de koppeling in


Bochten nemen met gas los .

In een bocht moet je juist het gas er op houden, anders zwabbert zo'n ding binnen no-time de bocht uit.
En op de motor remmen @ 2-takt is niet slecht.
 
Stoere brommers
l_v 12-6-2004 18:12 Print reply

Posts: 123
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE

P.S.: als je ineens in het midden van de bocht koppeling lost kan het wel eens goed gebeuren dat je los op u gezicht gaat. De band heeft dan al weinig grip en dan ineens een tik van de motor zou de grip wel eens naar nul kunnen brengen.


Ik ken dat, een vriend van mij mocht ook even op m'n brommer rijden. Maakte een rustige bocht (stapvoets) en liet de koppeling schieten. Met als gevolg dat hij onderuit ging. Hij kon hem gelukkig opvangen. Geen beschadigingen
 
filomeen 12-6-2004 18:17 Print reply

Posts: 2600
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Bochten nemen met gas los .

In een bocht moet je juist het gas er op houden, anders zwabbert zo'n ding binnen no-time de bocht uit.
En op de motor remmen @ 2-takt is niet slecht.


eerst los, met t ingaan van de bocht weer gas geven
 
martinus83 12-6-2004 19:08 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ik wil ook 18 zijn :a


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick

Jah dat lijkt me echt vet man. Gewoon brute power, en dan rij je rustig 80 ofzo, trek je het gas open en vliegt dat ding er weer vandoor!


wel lache posts,
 

Dit topic is 3914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved