Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellingggg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 672 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9573 - Afstellingggg
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pol de MT5 Crosser 22-5-2003 20:34 Print topicpost

Posts: 2892
Ja nu zit alles eindelijk goed dus nu hoef ik alleen nog ff af te stellen.

Alleen ik kom een probleem tegen. Me bougie is de perfecte kleur. Me brommer trekt lekker hard maar onderin de toeren kan ik vol gas geven maar daarna als hij over de helft komt moet ik 3/4de gas geven anders gaat hij viertakken. Ik neem aan dat er dan een grotere sproeier in moet.

Maar ik snap het niet helemaal want waarom is me bougiekleur dan wel goed?


Edit: Je voelt hem op top als ik 3/4de gas geef ook HEEL DUIDELIJK inhouden. Je voelt ook gewoon dat als je ietsjes meer gas geeft gelijk bluhuhuhuhuh en dan minderd hij gelijk vaart en toeren. (Moeilijk uit te leggen hoe dit klinkt)

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 22-5-2003 21:12
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Doctre 22-5-2003 20:56 Print reply
Posts: 396
weet je zeker dat je ontsteking ook goed staat want dat hadik namelijk bij mijn mb
 
Pol de MT5 Crosser 22-5-2003 21:11 Print reply

Posts: 2892
Ja denk ik wel ik heb me ontsteking nooit aangeraakt. hij heeft altijd veel beter gereden
maar het is sinds ik mijn imitatie heb vervangen voor een zeta

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 22-5-2003 21:13
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
jeroen 22-5-2003 21:14 Print reply

Posts: 15066
de laatste 3/4 van je gashandel is volgens mij alleen maar lucht.


Maar 4-takten is toch meestal een te grote sproeier?

En die bougiekleur, Baasbas zei een keer dat ie met 165 t/m 235 ofzo een goede kleur had.
 
Pol de MT5 Crosser 22-5-2003 21:16 Print reply

Posts: 2892
EEh ja volgens mij hoort dat 4 takken omdat hij te kleine sproeier heeft het is een mikuni 20mm met een 60 JA 60 sproeier

ik ga er echt geen kleinere in doen met een 70cc dat is absurt debiel

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 22-5-2003 21:16
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Robert_S 22-5-2003 21:27 Print reply
Posts: 513
ontsteking ff vervroegen moet je wel doen. En dan misschien de luchtfilter ana passen en dan grotere sproeier
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Pol de MT5 Crosser 22-5-2003 21:46 Print reply

Posts: 2892
Hmm zou dat dan kunne dat me ontsteking anders moet staan doordat ik een andere cilinder er op leg? Hij is volgens mij al eens een beetje vervroegd. Maar mijn luchtfilter box is compleet leeg en een dikke luchtslang
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 23-5-2003 10:15 Print reply

Posts: 2892
Hallo?????????? Weet nog iemand dat wat ik over me ontsteking vraag. Kan dat als je een andere cilinder er op legt dat je ontsteking dan niet goed meer staat? Zou dat dan toch de oorzaak zijn?

En als ik hem vervroeg moet ik toch de grondplaat beetje naar links doen?

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 23-5-2003 10:16
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2003 10:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Hmm zou dat dan kunne dat me ontsteking anders moet staan doordat ik een andere cilinder er op leg? Hij is volgens mij al eens een beetje vervroegd. Maar mijn luchtfilter box is compleet leeg en een dikke luchtslang


onsteking gewoon op zn vroegst zetten en als die geen gat in de zuiger brand gewoon laten staan
 
Honda_mbiloss [Emiel] 23-5-2003 12:28 Print reply

Posts: 3697
waarom zet je je ontsteking niet gewoon op tijd. Dan zal die in ieder geval goed moeten rijden. En met verandering van luchtfilter hoef je geen onstekingstijdstip te veranderen. Maar ik zal eerst eens naar je sproeier gaan kijken. Mss dat er prongelijk 160 in zit dat er een 1 is afgesleten. Die nummers worden echt soms onduidelijk gedrukt in die sproeiers.
 
Pol de MT5 Crosser 23-5-2003 16:07 Print reply

Posts: 2892
Honda mbiloss wel ff lezen ik vroeg niet of ik me ontsteking moest afstellen nadat ik me lucht filter had veranderd maar nadat ik een andere cilinder had gemonteerd. Ik heb nog nooit aan me ontsteking gezeten dus die staat nog gewoon op tijd. alleen dacht ik dus dat een andere cilinder invloed had op de onsteking
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 23-5-2003 20:35 Print reply

Posts: 2892
Ik ga denk ik eerst mijn sproeier proberen en dan daarna als hij dan nog niet goed loopt kijk ik naar de ontsteking.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Hier_ben_ik - Administrator 23-5-2003 20:36 Print reply

Posts: 8499
pol, als je is wat minder ongeduldig zou zijn (doel op die haloooooo post) zou je misschien wat meer rendement van je topic hebben lijkt mij
 
Members zijn vervelend :-|
armygreen 23-5-2003 21:35 Print reply
Posts: 12
draai ff een paar x aan je luchtschroef of verander je gasnaald, kijk dan of die het bter doet. Doet ie het beter met je gasnaald omlaag heb je tog een kleiner sproeiertje nodig! Je ontsteking op ze vroegst (altijd goed) dat is dus tegen je vliegwieldraairichting in. Nog niet begrepen dat is met de klok mee!!veel sccs
 
Pol de MT5 Crosser 26-5-2003 21:25 Print reply

Posts: 2892
Ik heb het probleem al denk ik ..........mijn zuiger is helemaal zwart aan de bovenkant van de hitte dus er moet echt een grotere sproeier in. Ik ben nu ff met me achterbrug bezig met teflon en als dat klaar is ga ik een andere sproeier er in doen.


Edit: Wel vreemd dat me zuiger te warm werd want de bougie kleur was goed


Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 26-5-2003 21:51
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved