Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KOppeling TUnen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9570 - KOppeling TUnen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelPuch 22-5-2003 19:48 Print topicpost
Posts: 114
ey, ik heb een puch maxi 50cc snel loopt 80km/u
hoe kan ik me koppeling tunen?


 

Steve_ZHC 22-5-2003 20:08 Print reply

Posts: 2716
Hoe bedoel je, hoe je de koppeling in moet draaien??
 
BodyFreak 22-5-2003 20:09 Print reply
Posts: 53
Koppeling Tunen ?
 
SIWWN 22-5-2003 20:32 Print reply
Posts: 7079
Je moet gaatjes boren in je koppelingsegmenten
En de veren wat strakker zetten.

Links staat de originele 3-klauw.
Rechts staan de aanpassingen: Alles wat rood is moet weg, en de veertjes moeten op het strakst. De rode stippen kunnen met een boor gemaakt worden, de rest kan met de vijl weggehaald worden.

Zet die veertjes nou NIET op zijn strakst, tenminste, als je wil dat je koppeling heel blijft.
De draaipunten worden zo TE zwaar belast, en de veertjes zijn in no-time naar de tering.
Weeg de losse segmenten na het vijlen,boren slijpen etc. als er een verschil is, krijg je zo'n trillend kut ding bij het wegrijden. En dat is eveneens zo als de spanning van de veertjes verschilt.
Dus: draai de veertjes geheel in, en daarna een aantal slagen los, wat dus bij alle veertje gelijk moet zijn.


Er is ook weer niemand die weer een beetje moeite doet..

 
LE-Man 22-5-2003 20:37 Print reply
Posts: 500
werkt dit ook bij een citta? want het is wel zo'n zelfde systeem..
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
SIWWN 24-5-2003 12:49 Print reply
Posts: 7079
Lijkt mij wel. Anders moet je effe een Citta forum opzoeken ofsow. Of geweoon proberen!
 
LE-Man 24-5-2003 13:34 Print reply
Posts: 500
m'n vriendin heeft namelijk ook een citta, die heb ik helemaal opgeknapt.. bijna af.. maarjah die dingen trekken altijd zo langzaam :S maargoed.. het is niet voor mij heh
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
NSR RULEZZ 24-5-2003 13:36 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LE-Man

m'n vriendin heeft namelijk ook een citta, die heb ik helemaal opgeknapt.. bijna af.. maarjah die dingen trekken altijd zo langzaam :S maargoed.. het is niet voor mij heh

80ccjte onder gooien:P
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
LE-Man 24-5-2003 13:41 Print reply
Posts: 500
hahha, d'r pa wordt al gek man als ie 50 loopt.. zoiets zal hij al lopen namelijk
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Martijn 25-5-2003 3:01 Print reply
Posts: 10000
j? vriendin?

citta = zonder helm....ik zou niet het risico willen lopen dat mn vriendin met een open geschuurd gezichtje kwam te zitten...
snappie....brommer opvoeren...ok...draagt helm..maar citta is zonder helm ....ik ben erg pro-helm....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
RoelPuch 25-5-2003 21:08 Print reply
Posts: 114
owk thx ik heb genoeg info

 
Boldy 25-5-2003 21:13 Print reply
Posts: 406
Waarom koop je niet gewoon een snellere koppeling, van Polini ofzo. Dingen kosten 20 euro nieuw dacht ik. (ik zoek er ook nog een). Scheel je een hoop werk met uitboren, vrezen en de boel verneuken...!
 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
Nelly 25-5-2003 21:52 Print reply
Posts: 597
omdat er geen polinin puch koppelingen bestaan (zover ik weet)..

DE enigste die er zijn staan bij 50cc.nl, en die zijn 20 keer zo gaar als de orginele.

Het beste kan je het zo doen zoals hierboven beschreven met die plaatjes. Of je pakt een tweeklauw koppelings plaat met 3 klauws segmentjes, dan hoef je zelf niet te dremelen en het princiepe is het hezelfde...

Als je een beetje goede steup hebt ga je um tunen, anders draai je gewoon je veertjes in..
 

Dit topic is 888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved