Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel lichter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9530 - vliegwiel lichter maken
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 22-5-2003 23:54 Print reply

Posts: 10355
Draai het moerke dan ook goed vast.
niet met een luchttol maar wel met kracht.
dat schroefdraad van de krukas is heus niet gemaakt van babytalk poeder.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blorn 22-5-2003 23:57 Print reply

Posts: 13825
als er dus wat fout gaat met afdraaien (te dun, uit evenwicht oid) dan helpt een moertje niets maar zal het vliegwiel zelf knap zeggen.
 
Joost 23-5-2003 12:54 Print reply
Posts: 1108
Een losse moer heeft echt niks te maken met een uit elkaar klappend vliegwiel. Dat is gewoon niet te vergelijken, dat snappen jullie zelf toch ook wel! Meschien dat ik eens een filmpje kan opduikelen van een uit elkaar klappende gyro ofzo. Als je dat ziet dan kijk je toch andere naar je vliegwiel denk ik.

Je kunt beter opzoek gaan naar een vliegwiel dat standaardt lichter is. De magneten zijn in zulke vliegwielen ook lichter, dus de stalen mantel kan daarom ook dunner zijn. Als je een standaardt vliegwiel afdraait wordt de belasting op de mantel veel groter dan bij een standaart verlicht vliegwiel (magneten blijven even zwaar). Ik weet niet van wat soort materiaal het vliegwiel is gemaakt (jha staal, maar wat voor staal?), en van welke kwaliteit het is. Je weet dus ook niet hoeveel je er exact vanaf kunt halen. Meschien dat het een half jaar goed gaat en dat de boel dan door vermoeing aan gort gaat. Meschien dat ie nooit aan gort gaat.. Ik weet het niet, daarom vindt ik het risico te gewoon groot. Daarnaast is je CDI toch nog een grote belemmering, dus zo heel veel schiet je er niet mee op.
 
It is going to be a Endless summer...
Hans F 23-5-2003 13:05 Print reply
Posts: 4326
Die ontsteking van een NSR type 3 lijkt best veel op een cr80 ontsteking. Vliegwiel is platter en kleiner in diamter dan de oude ontsteking types. En het heeft een lichtspoel.
 
Steve_ZHC 23-5-2003 13:08 Print reply

Posts: 2716
Hmm, maar waar kan je die ontsteking vinden, motorsloop of brommersloop...

En is het niet nadelig dat je hem niet kan afstellen?
 
Hans F 23-5-2003 13:09 Print reply
Posts: 4326
DaveTSX 23-5-2003 13:28 Print reply
Posts: 2033
niet alleen het gewicht bepaald je gasreactie hoor, maar wat ook veel met je gasreactie helpt is de diameter van je vliegwiel. Een vliegwiel van 1 kilo met een doosneden van 20cm zal veel langzamer op het gas reageren dan een vliegwiel van 1 kilo met een doorsnede van 1cm.

Gewicht zegt dus niet alles. Dus met binnenrotor heb je nog altijd betere gasreactie, alleen geen licht...

en je cdi bij binnenrotor is beter als je standaard cdi, dat scheelt ook erg.
 
http://www.2weird4u.com
Joost 23-5-2003 13:32 Print reply
Posts: 1108
Dave je hebt gelijk, het gaat idd om het traagheids moment. Dus het gewicht dat je aan de buitenkant weg haalt heeft veel meer invoed dan het materiaal aan de binnenkant (gaat zels met de vierde macht!!). Ik zal dit wekend es kijken of ik wat foto's kan maken van mijn afgedraaiede vliegwiel met wat maten.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 23-5-2003 14:10 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]


maakt geen ruk uit, mijn vliegwiel zat ook los en ging heel los zitten (bijna eraf) en verder gebeurde er niks anders als

gggggggrgrggrgrgggrggrggggggrggrgrrkkrkkrrkrkkkgkkgkgkgkg
volgens mij snap jij echt niet waar de thread over gaat..
 
YAMAHAFREAK 23-5-2003 15:05 Print reply
Posts: 1001
had ik ook met de minibike (puchblok)
eerst vloog t vliegwielkapje eraf..
vliegwielkapje opgeraapt verder gereden...
toen vloog de moer weg..
moer opgeraapt verder gereden (niet veel keus )
toen ging t vliegwiel aan de wandel...ik zag m langzaam van de as draaien..toen heb ik maar ff mn voet er tegenaan gedrukt en t ding gauw uitgezet
maar ik ben verder niet zwaar gestoord ofzo... alleen n beetje gek

is r trouwens ook een alternatief voor yamaha fs1? daytona binnenrotor van dekker heeft geen licht...en ik wil wel licht...

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 23-5-2003 15:06
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Blijhoofd 23-5-2003 15:29 Print reply

Posts: 7378
hehe ree toen keer met me ER had geen vliegwiel kapje en had net de contactpuntje afgesteld(omdat hij het niet meer dee)dou hem aan om ff te kijke of tie het weer dee maar had moertje niet goed vast gedaan(was de sleutel ervan kwijt brommer slaat aan trek hem fix door zie ik in eens me eige vliegvwiel voorbij rollen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blorn 23-5-2003 19:42 Print reply

Posts: 13825
dit topic gaat niet om eraf rollende vliegwielen, dus daar willen we ook niets over lezen.. ONTOPIC dus
 
melvo33 16-3-2012 23:38 Print reply

Posts: 71
heej klinkt dom maar waarom koop je niet een oude honda ns1 onsteking past ook op mtx sh en vliegwiel daarvan is lichter
voor 35,- heb je bij motoimport al een ns1 ontsteking vervang vliegwiel en klaar... toch? correct me if im wrong

oh 2003 haha sorry XD

Dit bericht is gewijzigd door melvo33 op 16-3-2012 om 23:39 uur.
 
wie niet waagt blijft maagd

Dit topic is 7903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved