Een losse moer heeft echt niks te maken met een uit elkaar klappend vliegwiel. Dat is gewoon niet te vergelijken, dat snappen jullie zelf toch ook wel! Meschien dat ik eens een filmpje kan opduikelen van een uit elkaar klappende gyro ofzo. Als je dat ziet dan kijk je toch andere naar je vliegwiel denk ik.
Je kunt beter opzoek gaan naar een vliegwiel dat standaardt lichter is. De magneten zijn in zulke vliegwielen ook lichter, dus de stalen mantel kan daarom ook dunner zijn. Als je een standaardt vliegwiel afdraait wordt de belasting op de mantel veel groter dan bij een standaart verlicht vliegwiel (magneten blijven even zwaar). Ik weet niet van wat soort materiaal het vliegwiel is gemaakt (jha staal, maar wat voor staal?), en van welke kwaliteit het is. Je weet dus ook niet hoeveel je er exact vanaf kunt halen. Meschien dat het een half jaar goed gaat en dat de boel dan door vermoeing aan gort gaat. Meschien dat ie nooit aan gort gaat.. Ik weet het niet, daarom vindt ik het risico te gewoon groot. Daarnaast is je CDI toch nog een grote belemmering, dus zo heel veel schiet je er niet mee op.
|