Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel lichter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1167 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9530 - vliegwiel lichter maken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rebuild nsr 21-5-2003 18:42 Print reply
Posts: 494
ik heb bij leertouwer een keer een 30% lichter vliegwiel gezien weet alleen niet ckr meer of die voor honda was, maar das ook een mooie optie toch. Ik reed laatst met 10k in de rondte vloog ie er ook af, lag ie 200 meter verderop en me bout heb ik ook weer gevonden, gelukkig geen auto geraakt, en op een nsr ken ie gelukkig je been niet raken
 
nothing beats a cubic inch
Boldy 21-5-2003 18:48 Print reply
Posts: 406
Heeft het veel zin, dat afdraaien. Ik zat eraan te denken om het door mijn pa te laten doen. Het gaat geen gevaarlijke situaties opleveren? een binnenrotor ontsteking voor een puch is mij veeeel te veeeel geld. Iemand sugesties?
 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
Erik_N 21-5-2003 19:00 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost
Maar pas wel goed op met het afdraaien! Als je gaat beunen kan het zo je benen, of leven kosten. Een vliegwiel dat met 10K uitelkaarklapt is LEVENS GEVAARLIJK!!




 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
ties 21-5-2003 19:36 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

[...]


(Mitsubishi vliegwiel op DT, hmmz is dat origineel?

jah heb er thuis 4 ligge allemaal van mitsubishi
 
Steve_ZHC 21-5-2003 19:38 Print reply

Posts: 2716
Maar als je nou je vliegwiel laat afdraaien bij een metaalbewerkingsbedrijf ofsow, dan kan dat toch gewoon goed gaan?

Voor zover ?k weet moet 'ie gewoon in balans blijven, dus 100% recht toch?
Als het niet te duur is laat ik het ook doen nl. en dan icm een CR-80 CDI.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]

als je voorband knapt en je vliegt op een auto dan ben je dood dus dat maakt allemaal eigenlijk geen ruk uit


Ja Benjamin, dat klopt.
Alleen is die kans v??l kleiner dan het uiteen spatten van je vliegwiel.

Daarnaast verkoopt CGC of CGI binnenrotor met ingebouwde lichtspoel.
 
Blorn 21-5-2003 19:57 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

Ik reed laatst met 10k in de rondte vloog ie er ook af, lag ie 200 meter verderop en me bout heb ik ook weer gevonden, gelukkig geen auto geraakt, en op een nsr ken ie gelukkig je been niet raken
het is een moer, en op een nsr kan ie ook zeker wel iets raken....
 
MB50TUNED 21-5-2003 20:51 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
het is een moer, en op een nsr kan ie ook zeker wel iets raken....


Mijn moer kwam ook ooit eens van mijn vliegwiel af. Vloog dwars door mijn kap heen, gaf wel een aardige klap en een hoop stukken die in het rond vlogen . Ik weet niet of die verder nog iets geraakt heeft, ik had geen zin om hem te zoeken. Mijn vliegwiel bleef wel zitten op mijn krukas, maar ben toch maar gestopt voor de zekerheid . Ik heb altijd van die vage dingen
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 22-5-2003 17:48 Print reply

Posts: 10008
Vliegwiel d'r af in je vliegwielkapje = zoeken naar een vastgelopen cilinder en d'r na 3 uur achterkomen dat je vliegwiel d'r gewoon af is gefloept

Maar goed, voor een binnenrotor met licht: is het niks om een enduro ontsteking te zoeken ?
 
Bastila is lief
Pingu 22-5-2003 17:53 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Vliegwiel d'r af in je vliegwielkapje = zoeken naar een vastgelopen cilinder en d'r na 3 uur achterkomen dat je vliegwiel d'r gewoon af is gefloept

Maar goed, voor een binnenrotor met licht: is het niks om een enduro ontsteking te zoeken ?

enduro's zijn vaak wat zwaardere viertakten, heb je dus niets aan vanwege totaal andere curve. Mss wat oudere wel, dat dat nog 2takten zijn. Maar waarom koopt er niemand een cgc en laat die pasdraaien, zodat je een binnenrotor MET licht hebt? Zal niet extreem veel licht geven, maar beter dan ledjes Maar afgedraaid met leuke cdi wil denk ik ook wel werken.. maar vrij weinig mensen hebben er ervaring mee.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 22-5-2003 18:02 Print reply
Posts: 4326
Inde std. scooterklasse wordt er wel veel mee gereden, omdat de standaard ontsteking verplicht is. Dus er zijn heus wel mensen die er ervaring mee hebben. (Mischien alleen niet op honda).
 
Neonlampje 22-5-2003 18:10 Print reply

Posts: 14825
Niet aan beginnen... is simpel weg te gevaarlijk (Als je dus niet weet wat je doet)
Als je het wel doet moet je eerst de sterktes e.d berekenen, veel gekut.. koop een binnenrotor...

(btw, stel je eens voor.. je laat 1.5 kilo met een snelheid van 10k ronddraaien.. en je laat hem dan plotseling los... dat ding dat gaat er als een gek van door, maakt niet uit in welke richting... en of het nu een zaagblad oid is of een uitgespat vliegwiel met zelfs nog meer massa wat met die snelheid op iets teers (been oid ) af gaat stopt dus echt niet he!!)

Mijn standpunt is duidelijk denk ik ik zal nooit met afgedraait vliegwiel gaan rijden.. vind het gewoon te link, koop dan voor een paar euro een binnenrotor, kost iets meer, maar heb je meer aan en is nog eens veiliger ook!
 
ardan 22-5-2003 18:16 Print reply
Posts: 595
en anders ga je opzoek naar een type 3 ontsteking was het dacht ik dat ori op nsr80 zit.

dat vliegwiel is al een pak kleiner dan hetgene dat ori op mb/mt etc zit.

grondplaat was wel niet verschuifbaar dacht ik,maar beetje veilen en dat gaat ook alweer.
 
have a blast,go fast
User 927 22-5-2003 22:46 Print reply

Posts: 6405
Ik wil voor de geinterreseerden wel ff uitrekenen hoe lang ut duurt voordat dat vliegwiel dat net in je been gevlogen is stil staat...

MAar als je idd een vliegwiel van 1.5 kilo hebt, en dat raakt los, dat draait wel door.... wet van newton is dat geloof ik, iets met vertraagde massa bla bla bla

Trouwens, is wel een id: Als je een hekel aan iemand hebt, ff z'n vliegwiel losdraaien
 
Mr Pain 22-5-2003 22:49 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Ik wil voor de geinterreseerden wel ff uitrekenen hoe lang ut duurt voordat dat vliegwiel dat net in je been gevlogen is stil staat...

MAar als je idd een vliegwiel van 1.5 kilo hebt, en dat raakt los, dat draait wel door.... wet van newton is dat geloof ik, iets met vertraagde massa bla bla bla

Trouwens, is wel een id: Als je een hekel aan iemand hebt, ff z'n vliegwiel losdraaien


maakt geen ruk uit, mijn vliegwiel zat ook los en ging heel los zitten (bijna eraf) en verder gebeurde er niks anders als

gggggggrgrggrgrgggrggrggggggrggrgrrkkrkkrrkrkkkgkkgkgkgkg
 
Blorn 22-5-2003 23:02 Print reply

Posts: 13825
eraf lopen is iets anders dan kapot knallen
 

Dit topic is 7953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved