Joost |
21-5-2003 15:55 |
Posts: 1108 |
Je kan inderdaad je vliegwiel afdraaien. Hiervoor kun je de tap van een oude krukas afzagen en die inspannen in de bank. Vervolgens het vliegwiel goed uitklokken en afdraaien. Je moet hiervoor wel een vliegwiel hebben met een dikke stalen wand (bv laastse serie voor MT).
Ik heb twee vliegwielen afgedraaid, ze waren eerst zo'n 1400 gram en nu 1050 gram. Je merkt het zeker weten in de gasreactie. Maar pas wel goed op met het afdraaien! Als je gaat beunen kan het zo je benen, of leven kosten. Een vliegwiel dat met 10K uitelkaarklapt is LEVENS GEVAARLIJK!!
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
21-5-2003 15:58 |
Posts: 5996 |
placer: niet alleen het gewicht, ook de curve is van belang. is logisch maar niet dat andere mensen ineens denken dat een afgedraaid vliegwiel goud geld waard is omdat het "hetzelfde"is als een binnerotor.
|
|
ik haat mensen |
|
PlaceR |
21-5-2003 15:59 |
Posts: 1588 |
daarom zijn er bv bedrijven die het doen??? of gaten boren in je vliegwiel is dat geen optie als je dit op speciale plekken doet blijft het vliegwiel zijn stevigheid behouden.
of zijn er vliegwielen die lichter zijn te koop?
|
|
|
|
PlaceR |
21-5-2003 15:59 |
Posts: 1588 |
wat is die curve dan?
|
|
|
|
Joost |
21-5-2003 16:11 |
Posts: 1108 |
Uitleg over de ontstekings curve staat hier:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/6589.
Ik kan het afdraaien van het vliegwiel niet echt aanraden, het is gewoon te gevaarlijk. Beter koop je een binnenrotor van een crosser die je pas kunt maken. Het was voor mij gewoon een probeersel dat goed uitpakte, maar nog steeds ga ik aan de anderekant van de brommer staan als ik hem start met dat vliegwiel.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Knoxville |
21-5-2003 16:12 |
Posts: 1454 |
Je merkt het wel degelijk, je moet alleen niet zelf gaan prutsen met zo'n ding, en wel met vliegwielkapje rijden h
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Joost |
21-5-2003 16:18 |
Posts: 1108 |
Jij denkt dat het vliegwielkapje ook maar iets tegenhoud als dat ding uit elkaar klapt!! Wake-up.
Dit bericht is ge-edit door Joost op 21-5-2003 16:19
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
User 927 |
21-5-2003 16:25 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
Jij denkt dat het vliegwielkapje ook maar iets tegenhoud als dat ding uit elkaar klapt!! Wake-up.
Dit bericht is ge-edit door Joost op 21-5-2003 16:19
Jah hoor, dat houd dat eerste stukkie metaal tegen
De rest gaat dwars door je been, lijkt me fijn
Gaten boren lijkt mij wel een goed id, maar mijn vliegwiel is al bijna een en al gat (Mitsubishi vliegwiel op DT, hmmz is dat origineel?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-5-2003 16:42 |
Posts: 8499 |
Vliegwiel afdraaien gaat goed (als je het goed doet (laat doen) tenminste), heb er wel eens een geprobeerd en die klapte niet uit elkaar
als je ff de zoek gebruikt kom je nog een stuk of wat topics meer tegen (laat hem wel ff open omdat we nu misschien nieuwe idee?n hebben )
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Mr Pain |
21-5-2003 16:51 |
Posts: 4966 |
als je bij zo'n vliegwiel probeert te ontdekken waar hij het stevigste moet blijven, dan ga je op de plekken waar die niet zo stevig hoeft te blijven afdraaien
|
|
|
|
Erik_N |
21-5-2003 17:05 |
Posts: 5360 |
Sorry, maar als ik zo de gevaren hoor van Joost, rijdt ik lieverm et een crossmotor ontsteking van 50 euro..
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
barry |
21-5-2003 17:29 |
Posts: 7387 |
idd, je kunt er net zo goed een crossmotor onstekiung op zetten, van cr80 of cr125
als je dan toch een snelle gasreactie wil, waarom zoveel moeite doen als je gewoon cr80/cr125 er op kunt drukken?
|
|
He? |
|
Hans F |
21-5-2003 17:37 |
Posts: 4326 |
De reden waarom het afdraaien interessant is, is dat je dan licht behoud. Bij een binnendraaiert lukt dat (vrijwel) niet.
Als je er dan ook nog een goede cdi bij zou hebben ben je al een heel eind qua het verbeteren van de ontsteking.
|
|
|
|
Mr Pain |
21-5-2003 18:30 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
De reden waarom het afdraaien interessant is, is dat je dan licht behoud. Bij een binnendraaiert lukt dat (vrijwel) niet.
Als je er dan ook nog een goede cdi bij zou hebben ben je al een heel eind qua het verbeteren van de ontsteking.
precies daarom wil ik er dus ook geen binnenrotor op hebben!
maar ik denk dat het best wel mogelijk is, nu zeggen jullie wel van als ie uitelkaar vliegt is je been er af, maar je kan het ook zo bekijken als je voorband knapt en je vliegt op een auto dan ben je dood dus dat maakt allemaal eigenlijk geen ruk uit
|
|
|
|
Polleke |
21-5-2003 18:36 |
Posts: 419 |
Hey,
Ik heb vorige week op een mxt gereden met een 100cc malossi.
Tijdens het rijden, ik wilde overschakelen naar zen 3 bij 12k, voelde ik wat trillingen aan de linkerkant, dus ik kijk naar beneden, en toen vloog er doodleuk een vliegwiel tegen men poot aan.
Zat geen vliegwiel kap of wat dan ook op, en heb gelukkig niks aan overgehouden, maar kan je wel vertellen dat flink pijn doet!
Dus kijk goed uit voordat je met je vliegwiel gaat kloten!!!!!!
Met vriendelijke groet,
Danny
|
|
Crazy Honda Team |
|