Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - deukjes in cilinderwand?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9525 - deukjes in cilinderwand?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 21-5-2003 19:30 Print reply

Posts: 3697
Hij ziet er idd niet meer zo "gezond" uit. Maar dat kunne ook roestplekjes enzo zijn ja. Maar hang hem er gewoon op. En als het niet loopt ja dan moet je gewoon je geld terug krijgen, lijkt mij dan.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 21-5-2003 19:31
 
Blorn 21-5-2003 20:55 Print reply

Posts: 13825
heeft de cilinder een tijd lang droog gestaan ergens op een bureau oid?

zijn het voelbare putjes? zoneeh, lekker monteren (na ff de wand mooi gemaakt te hebben)
 
Mr Pain 21-5-2003 21:01 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

heeft de cilinder een tijd lang droog gestaan ergens op een bureau oid? nee dat kan niet want hij heeft een maand geleden nog gereden!

zijn het voelbare putjes? zoneeh, lekker monteren (na ff de wand mooi gemaakt te hebben)



 
Blorn 21-5-2003 21:02 Print reply

Posts: 13825
in een maand tijd kan er wel roestvorming ontstaan hoor..
 
Pol de MT5 Crosser 21-5-2003 21:16 Print reply

Posts: 2892
nou nee het is niet helemala netjes meer maar volgens mij moet hij in iedergeval nog wel starten hiermee.
ik zou ff met staalwol heeeeeel lichtjes kijken of je die bruine schijt strepen weg kan krijgen
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
gonzales 21-5-2003 21:22 Print reply

Posts: 1319
lijkt erop dat die bromfiets een lekke cillinderpakking heeft gehad
 
burn your rubber not your soul
thedoctor 21-5-2003 21:28 Print reply
Posts: 523
het lijken kleine roest plekjes maar het zijn meer putjes die in de cilinder wand zitten
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
erikrulezz 21-5-2003 21:42 Print reply
Posts: 382
die plekjes zijn gewoon wat bruin, misschien een beetje roest of zo maar dat kun je er denk ik wel uitvegen maar dat is niet zo erg. alleen ik had zelf nog een ori zuigertje liggen en die gaat bovenin gewoon soepel alleen als hij bij die plekjes komt dan schaaft hij. niet dat je hem er bijna niet door krijgt of zo maar het gaat veel minder soepel als bovenaan. misschien waren die plekjes wel in die oude zuiger ingesleten. maar ik schuur die plekjes wel wat of zo en dan probeer ik of hij wat soepeler gaat en dan probeer ik hem wel op men mtx. die wil ik watergekoeld gaan maken.

ons vader komt pas laat thuis vanavond en dan zal hij wel geen zin hebben om de rest van het geld over te maken dus dat doet hij dan morgen.

ik betaal natuurlijk wel gewoon omdat ik het zelf ook niet zou willen dat ik iets opstuur en dan geen geld ontvang. maar als ik deze moet laten hoonen of hij loopt vast dan ben ik nog niet goedkoop uit natuurlijk. maar je had het niet gezien dus neem ik het je ook niet kwalijk.
 
erikrulezz 23-5-2003 23:46 Print reply
Posts: 382
ik heb vandaag die cilinder er op gezet en hij tikt echt als een gek. hij moet zeker wel gehoond worden anders loopt hij binnen de kortste keren vast.

en ff een vraagje:
ik heb nou het 6bak blok dat onder mijn nsr uit komt op mijn mtx gelegd. ik durf niet vol te rijden met deze cilinder maar hij rijd 45 met 5000 toeren ongeveer in zijn 6. dus als hij dan 8500 toeren maakt (deed mijn nsr) dan rijd hij 80 of zo. en ik wil dat hij ongeveer 65 loopt ivm politie. de tandwielverhouding is voor 12 en achter iets van 43 schat ik. maar dan kan ik nooit onder de 70 komen volgens mij. ook al doe ik er achter het grootste op. heeft er hier nog meer iemand een mtx met 6bak en 50cc? onder mijn nsr reed hij 75 met dat blok maar een mtx heeft achter 18 inch.
 
Blorn 23-5-2003 23:59 Print reply

Posts: 13825
nsr heeft achter ook 18 inch
 
Neonlampje 24-5-2003 0:03 Print reply

Posts: 14825
die cyl is gaar, moet je ff laten honen..
 
rebuild nsr 24-5-2003 0:07 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erikrulezz

ik heb vandaag die cilinder er op gezet en hij tikt echt als een gek. hij moet zeker wel gehoond worden anders loopt hij binnen de kortste keren vast.

en ff een vraagje:
ik heb nou het 6bak blok dat onder mijn nsr uit komt op mijn mtx gelegd. ik durf niet vol te rijden met deze cilinder maar hij rijd 45 met 5000 toeren ongeveer in zijn 6. dus als hij dan 8500 toeren maakt (deed mijn nsr) dan rijd hij 80 of zo. en ik wil dat hij ongeveer 65 loopt ivm politie. de tandwielverhouding is voor 12 en achter iets van 43 schat ik. maar dan kan ik nooit onder de 70 komen volgens mij. ook al doe ik er achter het grootste op. heeft er hier nog meer iemand een mtx met 6bak en 50cc? onder mijn nsr reed hij 75 met dat blok maar een mtx heeft achter 18 inch.


dat klopt dus niet he want je luchtweerstand neemt kwadratisch toe
 
nothing beats a cubic inch
erikrulezz 25-5-2003 16:29 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

[...]


dat klopt dus niet he want je luchtweerstand neemt kwadratisch toe


ja maar als hij met 4000 toeren 40 rijd dan rijd hij met 8000 toeren 80. anders slipt je koppeling. dat heeft niks met luchtweerstand te maken. of bedoelde je dit niet?

 
jeroen 25-5-2003 16:52 Print reply

Posts: 15066
dan is het toch neit zo dat je met 12k 120 rijdt.

Dat kan je niet zeggen, hangt van de bakvehoudingen enzo af.

Kan ik ook zeggen, met 6k rij ik 75.
Met 12 rij ik 150 :S
 
Hans F 25-5-2003 17:03 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX
van de bakvehoudingen enzo af.

Kan ik ook zeggen, met 6k rij ik 75.
Met 12 rij ik 150 :S


En toch klopt dit!!!

Denk maar is effe na.
 

Dit topic is 1855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved