Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70 cc kop op origele cilinder NSR?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9524 - 70 cc kop op origele cilinder NSR?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Repsolnsr [v Leeuwen] 21-5-2003 10:31 Print topicpost

Posts: 658
Ik heb gezocht in de search maar kon niets vinden op deze bovenstaande vraag. Mijn 70 cc is kats naar de donder. Hier heb ik een paar foto's . Dit komt waarschijnlijk omdat de zuiger die ik er 2500 km geleden in heb gedaan niet de juiste type was(flikker van een jos dijkman).
en


Weet iemand of ik dit nog kan laten uit boren? Het is geloof ik een nicasil wand(althans dat dachten de geleerden op dit forum). Nu moet ik zo lang maar even origeel rijden maar ik heb geen 50 kop meer liggen. Kan ik er zolang een 70 cc kop zetten? Of rijd dit niet goed? bedankt alvast
 
Dikke penne

Mr Pain 21-5-2003 10:45 Print reply
Posts: 4966
ja tijdelijk wil dat wel met een 70kop rijden

maar wat is dat voor een cillinder die je daar heb liggen (die kapot is)
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 21-5-2003 10:46 Print reply

Posts: 658
een eurocilnder 70cc. Maar hoezo tijdelijk wel en niet voor vast evt.?
 
Dikke penne
Honda_mbiloss [Emiel] 21-5-2003 10:49 Print reply

Posts: 3697
cilinder ziet er precies hetzelfde uit alsa mijn malossi. Alleen ik had dit al na 100 meter.
 
Blukaap 21-5-2003 10:50 Print reply

Posts: 10006
Gewoon met 70 kop rijden, boeit niet, loopt er wat minder om, maar verder zal er niks gebeuren (in het geval van een niet errug snelle cilinder dan).


Wat voor zuiger was het trouwens ?
Want de originele Eurocilindro zuiger (meteor) heeft een vlakke rand van 3mm breed om te zorgen dat je de originele 39mm kop kan gebruiken.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 21-5-2003 10:51
 
Bastila is lief
Mr Pain 21-5-2003 10:51 Print reply
Posts: 4966
nou ik denk dat dat niet zo lekker loopt, kijk als je even 3weekjes er mee rijd is niet zo erg maar ik denk dat er toch wel iets niet goedkomt als je door blijft rijden

beter gewoon weer een 70ophalen en die erop met je 70kop
 
Blukaap 21-5-2003 10:52 Print reply

Posts: 10006
Als ie met 70 kop reed met de meteor zuiger die er in hoort was het ook niet goed .

Maar daar loopt ie gewoon mee en gaat ie echt niet kapot van, ori cilinder ontwikkelt toch geen warmte, die heeft niet zoveel behoefte aan een goede squishband lijkt me.
 
Bastila is lief
Hans F 21-5-2003 10:52 Print reply
Posts: 4326
Mischien laten diamanthonen? + overmaatzuiger.

Ligt er ergens het nikasil volledig af?

Ik denk trouwens dat het eerder komt door een te arme afstelling dan verkeerde zuigerveren. Als het de zuigerveren waren geweest, was het al binnen 50 km fout gegaan.

De kop die erop zat was trouwen ovaal... heel slordig uitgedraaid dus. (kijk maar naar roetsporen op cil. deck)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 21-5-2003 10:54
 
Honda_mbiloss [Emiel] 21-5-2003 10:54 Print reply

Posts: 3697
Dat lijkt me idd ook ja. En dan zal die niet goed willen starten. En ratelen als de ziekte. Sta je echt gauw stil hoor.
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 21-5-2003 10:59 Print reply

Posts: 658
Nou ik stond niet stil ik reed er elke dag nog wel mee naar Emmeloord. (25 km heen en 25 lkm terug). Maar hij ratelden wel aardig ja. Kickstarten hoefde ik ook niet te proberen alhoewel het is goed voor de been spieren dat getrap maar goed. Maar bovenaan is het nikasil wel gesleten op bepaalde plekken. Ik ga er zo even mee naar een honda dealer en vragen of dat nog geboort kan worden of nikasilen of.....

Zuiger was een mp in een athena verpakking. De vorige zuiger die er in zat was een D en deze was een E. Maar volgens die hiha hondelul van Dijkman kon dat wel (dus niet). Ach ja heb ik even een snipperdag omdat ik er mee naar school moet.

het is dus niet in 1 keer fout gegaan he, hij liep elke dag zachter en zachter. Ik had al zo'n gevoel dat ie ant schuren was in de cilinder. Ik heb nog wel een andere 70 liggen maar daar moet eerst een andere zuiger in en dan moet ik weer die ellende inrijden. (dat is een charmoo waar niet echt power in zit)

Dit bericht is ge-edit door Repsolnsr op 21-5-2003 11:03
 
Dikke penne
JIMMY 21-5-2003 11:01 Print reply

Posts: 2765
ik heb precies hetzelfde, mijn 70cc is ook niet veel goeds meer..maar nu heb ik een 50 snel, een imi, kan ik hier ook gewoon mijn 70 kop op zetten?

en btw, in mijn 70 charmoo zat redelijk veel power, reed er 110 mee...

Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 21-5-2003 11:07
 
Blukaap 21-5-2003 11:09 Print reply

Posts: 10006
E zuiger in D cilinder kan denk ik wel gewoon, Zuiger is ook de goede zo te horen.
Dus dit lijkt echt op een verkeerde afstelling.

(PS nicasilen is net zo duur als een nieuwe cilinder, dus zal niet echt nuttig zijn ).
 
Bastila is lief
Repsolnsr [v Leeuwen] 21-5-2003 11:11 Print reply

Posts: 658
Afstelling? lijkt me sterk dat het daar aan heeft gelegen omdat ie perfect liep in het begin.(1000km) De bougie kleur is als een lekker bakkie koffie met een schuitje melk.
 
Dikke penne
Hans F 21-5-2003 11:14 Print reply
Posts: 4326
Sealen is idd niet interessant. Mischien diamanthonen wel.
Aan die zuiger lijkt het me ook niet liggen, het is en blijft tweetakt dat je af moet blijven stellen...

Bougiekleur zegt niks als je hem niet op de juiste manier hebt voorbereid. Ding af en toe eruit draaien en ernaar kijken heeft niet echt nut.
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 21-5-2003 11:14 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Big-Jay

ik heb precies hetzelfde, mijn 70cc is ook niet veel goeds meer..maar nu heb ik een 50 snel, een imi, kan ik hier ook gewoon mijn 70 kop op zetten?

en btw, in mijn 70 charmoo zat redelijk veel power, reed er 110 mee...

Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 21-5-2003 11:07


Wat voor carb had je achter hangen dan?
 
Dikke penne
Hans F 21-5-2003 11:17 Print reply
Posts: 4326
Jij reed met ori carb. ? Daar kan het ook aan liggen.
 

Dit topic is 1780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved