mikey |
20-5-2003 12:41 |
Posts: 2392 |
Quote:
-Als mijn brommer start in z'n vrij, en ik zet hem dan in z'n ??n, dan krijgt ie zeg maar een 'klap.' Of een beste tik. Hoort dit?
-Als ik hem in z'n 1 heb staan krijg ik hem niet in z'n vrij of in z'n twee, wel als ik rij. (vaart heb dus). Hoe fix ik dit?!
-Gas reageert trager dan voordat ik de pakking heb vervangen. Hoe kan ik het gas zo snel mogelijk laten reageren?! Of kan dat niet.
1) das redelijk normaal, da heb ik ook
2) tja ligt denk ik aan te oude blokolie dus die ff vervangen door crossmotor blokolie, dies stukje dunner
3) welke pakking?
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Daan -> TSX |
20-5-2003 12:59 |
Posts: 472 |
1.) is denk ik redelijk normaal, er gaat ineens meer meedraaien (als je begrijpt wat ik bedoel)
2.) Koppeling beetje laten opkomen, dan pakt ie wel. Is niet zo heel gek, die dingen moeten draaien om het te goed te doen
3.) luchtschroef of sproeier ofzo, zou het zo niet weten. (het zit niet tussen de oren?)
|
|
|
|
Steve_ZHC |
20-5-2003 13:00 |
Posts: 2716 |
Je zou bijvoorbeeld wel even je koppelingskabel wat kunnen opspannen, misschien verminderd het dan een beetje.
Maar het zou inderdaad door oude olie kunnen komen.
En je gasreactie, tjah, heb je de brommer te rijk afgesteld omdat die eerst valse lucht zoog?
En idd, welke pakking...
|
|
|
|
Martijn |
20-5-2003 13:53 |
Posts: 10000 |
als je motor koud is ontkoppelt je koppeling niet helemaal flex omdat de olie de boel nog een beetje bij elkaar plakt..
en het is bij bijna alle versnellingsbakken zodat je niet van zn 1 naar zn 2 oid kan schakelen zonder de koppeling een beetje los te laten....komt door het constant mesh type versnellingsbak....de tandwielen grijpen elkaar altijd aan en worden verbonden met een as als ie in de versnelling komt....maar hij kan dus niet goed aangrijpen soms...dan moet de as wat gedraaid worden (door koppeling wat los te laten oid)...en dan kan het wel...
gasreactie zou kunnen komen door valse lucht ofzo...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Erik_P |
20-5-2003 15:43 |
Posts: 690 |
Ik heb m'n oude olie net vervangen door zo'n liter Gearbox-olie voor Honda ?5,- Of moet ik proffesionele olie kopen o.i.d? Wat voor olie dan?
|
|
- |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
20-5-2003 16:49 |
Posts: 3697 |
ja die tik hoor je wel vaker. Als je bij mij vanauit zijn 2 in zijn 1 zet tijdens het rijden(gewoon voor de lol... dus niet met koppeling in...) Dan hoor je een hele harde tik. Je hoort hem er gewoon invallen als het ware.
|
|
|
|
Pietje007 |
20-5-2003 17:07 |
Posts: 381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
ja die tik hoor je wel vaker. Als je bij mij vanauit zijn 2 in zijn 1 zet tijdens het rijden(gewoon voor de lol... dus niet met koppeling in...) Dan hoor je een hele harde tik. Je hoort hem er gewoon invallen als het ware.
klopt heb ik ook.
is gen probleem!!
|
|
|
|
Erik_P |
20-5-2003 19:12 |
Posts: 690 |
W?l met koppeling in heb ik het over. Ik sta stil. Hij staat in z'n vrij. Ik tik hem in z'n twee. En hij krijgt een klap. Het gekke is nou juist dat ie al koppel heeft, terwijl ik mijn koppeling helemaal ingeknepen heb.
Normaal als je in z'n vrij rijd en je remt op de motor af, je zet hem dus in z'n 3 en laat de koppeling opkomen, dan maakt ie meer toeren, en dan steeds minder, en dan schakel je weer lager enz...maar als ik de koppeling in knijp en ik zet hem in z'n drie dan hoor ik dat geluid al. Alsof de koppeling dan al los is. Heel gek, of word het nou te vaag
|
|
- |
|
rebuild nsr |
20-5-2003 21:42 |
Posts: 494 |
ketting spannen help ook al een stuk je moet namelijk spanning op je secundaire as hebben
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
arrier |
20-5-2003 22:14 |
Posts: 2221 |
das bij mn crosmotor ook maar als ik hem in zn 1zet en mn achterwiel optild gaat hij draaien??? en nee het is niet de afstelling v/d koppeling want hij pakt al erg laat
|
|
|
|
Nick - Administrator |
20-5-2003 23:18 |
Posts: 4967 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
(gewoon voor de lol... dus niet met koppeling in...)
Wat een lol!
Dat is echt niet best voor je schakelbak hoor! Zou het iig niet te vaak doen.
|
|
|
|
SIWWN |
20-5-2003 23:23 |
Posts: 7079 |
Dat komt gewoon doordat er in de overbrengingsverhouding zo veel verschil zit volgens mij, maar het zal er wel niet beter op worden
En de bak moet zich gewoon 'zetten'... niks aan de hand, platen kunnen ook wel een heel klein beetje blijfen plakken, door de koude,dikke ollie.
|
|
|
|
Erik_P |
21-5-2003 13:55 |
Posts: 690 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjan15
das bij mn crosmotor ook maar als ik hem in zn 1zet en mn achterwiel optild gaat hij draaien??? en nee het is niet de afstelling v/d koppeling want hij pakt al erg laat
Jah pcies, dat heb ik ook. Als ik de koppeling bijna helemaal uit heb dan grijpt ie pas aan, dus hij zal al wel koppel hebben als je hem in z'n 1 tikt m?t koppeling in.
|
|
- |
|
Knoxville |
21-5-2003 14:08 |
Posts: 1454 |
Als mijnes koud is en je geeft flink gas dan slipt hij zo door, is hij warm is dat voorbij....
En die Tik hoor je bij Suzuki ook..
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|