Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9502 - bougie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 20-5-2003 12:19 Print reply

Posts: 2716
Voor een crossmotor moet je ook een B 9 EGV hebben.
Of een 8 EGV natuurlijk.

Maarrrr, crossbougies slaan snel vet, en dan kan je ze meteen wegmikken.
Dus je neemt een brommerbougie, ook een 8 of 9, daarme start je de motor, dan ff warm rijden.

Daarna de crossbougie erin, en tad????, bijna nooit meer een bougie van ongeveer 15 euro aan gort
 
Mr Pain 20-5-2003 13:18 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Ik heb een TSX, die hebben een andere kop als Honda De schacht is wat langer bij een Tsx. Dus past er gewoon een autobougie in...


welk merk is dat zo'n soort boegie doe ik er ook in alle brommer boegie's gaan bij mij kapot daarom wil ik die even proberen?

en hoe doen ze dat met auto's met hittegraad?
 
Hans F 20-5-2003 13:24 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Daarna de crossbougie erin, en tad????, bijna nooit meer een bougie van ongeveer 15 euro aan gort


Alleen is het slecht voor de schroefdraad in je kop om je bougie eruit te draaien als die nog warm is

Verder, niet weer een bougie topic. En de benaming crossbougie en brommerbougie slaat nergens op(had ik al eens eerder duidelijk gemaakt).
 
Steve_ZHC 20-5-2003 13:43 Print reply

Posts: 2716
Dat snap ik ook.
Maar dan is het ff wat duidelijker voor de rest snappie...

En dat van dat draad, dat zal wel meevallen toch
 
Martijn 20-5-2003 13:46 Print reply
Posts: 10000
alwin...hij kan wel 4 vonken geven...multiple spark heet dat..net als bij alfa's ..zie je wel es t-spark op staan....twin spark...das het zelfde als splitfire...geeft 2 vonken tegelijk....maja..kheb ook splitfire....merk er opzich ook niet echt veel van.....gaat om het idee...denk ik...zijn idd echt prijzig :S

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 20-5-2003 13:47 Print reply
Posts: 7079
Waarom is dat slecht voor de draad dan?
Okey hoe vaker je wat los en vast draaid hoe meer het beschadigd enzo..


 
Hans F 20-5-2003 13:50 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

alwin...hij kan wel 4 vonken geven...multiple spark heet dat..net als bij alfa's ..zie je wel es t-spark op staan....twin spark...das het zelfde als splitfire...geeft 2 vonken tegelijk....maja..kheb ook splitfire....merk er opzich ook niet echt veel van.....gaat om het idee...denk ik...zijn idd echt prijzig :S



Bij twin spart zitten er gewoon twee bougie's in. Gespleten electrode is niet nuttig.

Splitfire is niet leverbaar in de warmtegraden waarin je hem nodig hebt (9 a 10 bv. in de ngk schaal). Er zijn alleen veel te warme bougie's leverbaar, goede prestatie's => gaatje in je zuiger
 
Olaf 20-5-2003 15:01 Print reply
Posts: 473
ee mensen ikheb nu b9hs van ngk

setup:

65 cc polini, 43mmzuiger
16mm mikuni
vage powerfilter
dt50mx

is dit een goede bougie of kan ik beter een ander erop zetten om mijn prestaties te verbeteren?
 
Knoxville 20-5-2003 15:10 Print reply

Posts: 1454
Weet alleen dat hij 4 contactpunten heeft, daarmee bedoelde ik 4 vonken. Ik weet niet hoe het in de praktijk werkt....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-5-2003 15:15 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Weet alleen dat hij 4 contactpunten heeft, daarmee bedoelde ik 4 vonken. Ik weet niet hoe het in de praktijk werkt....


heb er ook zo 1 gehad, die wisseld af ofzo. gaat gewoon iets langer mee.
 
ik haat mensen
Knoxville 20-5-2003 15:20 Print reply

Posts: 1454
Gaat nooit stuk in de brommer
En ik gebruik ze nog 2 hands ook. Pak ze gewoon uit auto's weg. Daar hebben ze toch een 20.000 km gedraait. En toch niet versleten.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Hans F 20-5-2003 15:41 Print reply
Posts: 4326
Maar het zijn wel veel te warme bougie's (vergelijkbaar met 5'jes of 6'jes van ngk). Met een beetje setup gaat dat dus bijna direct fout.
 
Knoxville 20-5-2003 15:52 Print reply

Posts: 1454
Waarom zou het mis moeten gaan :S
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Blijhoofd 20-5-2003 15:58 Print reply

Posts: 7378
vraagje ik heb me beznine nu heel vet gesmeerd omdat ik aan het irijden ben (1 op 30) maar nu is me bougi dus vettig is het nu verstandig om er een kleiner sproeier in te doen?

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hans F 20-5-2003 17:06 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Waarom zou het mis moeten gaan :S


Omdat er een gat in je zuigert kan branden.
 

Dit topic is 1469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved