Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 vastgelopen cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9492 - 3 vastgelopen cilinders
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boerjef 18-5-2003 12:27 Print topicpost
Posts: 265
Er zijn dus al 3 van mijn cilinders vastgelopen.
De eerste was een imi, ik was gewoon aan het rijden en inneens hield hij er mee op. krassen uit de spoelpoorten en overd de zuiger. Daarvoor had hij al een jaar zonder probleem gelopen, dus ik dacht dat het gewoon door slijtage was.
Dan heb ik een airsal gekocht, die is na 80 km vastgelopen. de sproeier was zeker groot genoeg, ik was dus nog aan het inrijden.
Hij stopte er inneens me, net alsof de benzine op was. maar krassen uit de poorten, en over de hele zuiger. en een barst in het zuigerhemd.
Nu nog een airsal(ik had hem mooi afgewerkt) vastgelopen na 1 straat rijden.De zuiger zat er goed in, dus dit is het probleem niet.
Ik had net mijn blok gespoeld met benzine, de drijfstang kon links en rechts bewegen , maar niet boven en onder. er was ook geen speling op mijn vliegwiel.
Dus dit zal de oorzaak niet zijn.
Kan iemand me helpen met de oorzaak te vinden? Ik word echt wel wanhopig
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!

Ralf 18-5-2003 13:21 Print reply

Posts: 9073
Controleer als je je cilinder er op hebt liggen meteen je sproeiermaat, en niet wachten met wisselen van sproeiers, dit is namelijk de voornaamste oorzaak van vastlopers. Smeer rijk genoeg (1 op 50) en gebruik GOEDE olie...

Airsal, mja, die afwerking, als je zeker weet dat je dat zelf goed gemaakt hebt...

Dus, smering en koeling...
 
driver 18-5-2003 13:23 Print reply
Posts: 731
krukas niet krom? goed pistonpen naaldlager? geen kopneuker?
 
livin' the fast way
jeroen 18-5-2003 13:50 Print reply

Posts: 15066
Heb jeje zuigerpenclipje er ook goed ingezet?
 
bart de schakelgek 18-5-2003 14:46 Print reply

Posts: 5987
duur grapje, zou ik na de eerste cilinder alles al nakijken, maar er zal wel iets tussen komen, kan niet anders, is er nix van je membraam af of zo? en uithonen was bij de airsal geen optie?
 
Limburger
boerjef 19-5-2003 19:13 Print reply
Posts: 265
Hoe kan je de naaldlager controleren?
Die ziet er wel in orde uit maar je weet nooit.
Mijn vader wilt da ik hem naar de bromboer breng
Hij wilt de kosten wel betalen, maar jij weet niet dat het 70 cc is .
En als bromboer er dan een 50cc op zet, dan klopt twv niet meer. en ik denk dat een 20 mikuni te groot is voor 50cc.
Dus ik zal maar eens geniepig telefoneren naar bromboer
hopelijk dat mijn pa er nix van merkt
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
NSR RULEZZ 19-5-2003 19:22 Print reply

Posts: 4934
misschien iets onderin je blok? stukje zuiger ofzow haal je blok er uitelkaar kan jeje carters goed bekijken
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
rebuild nsr 19-5-2003 19:35 Print reply
Posts: 494
dit lijkt heel sterk op een big end lager wat er finaal uitligt, das het lager waarmee je drijfstang aan je krukas vastzit, waqrom koop je nieuwe cilinder een hoonbeurtje en een nieuw zuigertje zijn toch veel goedkoper
 
nothing beats a cubic inch
boerjef 19-5-2003 19:47 Print reply
Posts: 265
1e cil was een versleten imi, dus niet de moeite om te laten honen.
De volgende is een arisal>> nicasil wand,niet te honen als er diep? krassen in zitten.
En hij zit vol met diepe krassen, er zit zelf een barst onder de inlaat.
De laaste ga ik mss laten honen, maar er zit ook een klein barstje in onderaan.
Hoe kan ja zien of big end er af ligt zonder blok te splitsen? want ik mag niet meer verder werken van mijn vader. hij vindt da de bromboer het nu maar moet doen.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
rebuild nsr 19-5-2003 20:29 Print reply
Posts: 494
dat ken je voelen je pakt je drijfstang beet en als ie verticale speling (van boven naar beneden) heeft is je big end lager stuk horizontaal mag je m wel kunnen bewegen. Brommerboer gaat je naaien dus gewoon zelf of een nieuw krkasje erin of een neiuw big end erin laten persen moet je ff kijken wat goedkoper is
 
nothing beats a cubic inch
huh 19-5-2003 22:30 Print reply
Posts: 1755
Quote:
de drijfstang kon links en rechts bewegen , maar niet boven en onder. er was ook geen speling op mijn vliegwiel.


Dit is uit z'n 1e post . Dus ik neem aan dat er geen speling op zit...maarjah je kan altijd nog een keer controleren. Zal nou toch geen cilinder op zitten denk ik.

Rij je trouwens met oliepompje of tank je mengsmering?
 
Danoontje 19-5-2003 23:01 Print reply
Posts: 130
wat doe jij? nieuwe cil erop en meteen vol gas de straat uit? of laat je em eerst ff stationair draaien, om em rustig warmer te laten worden en dan rustig wegrijden en de eerste 300-500 km half gas rijden...?? En zeker meteen ook je ontsteking op zijn vroegst? Of een zuiger pakken die lijkt te passen, maar die niet netjes aangemeten is? OF een te 'hete' bougie erin gooien...???

Dit bericht is ge-edit door Danoontje op 19-5-2003 23:02
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
Nick - Administrator 20-5-2003 0:39 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danoontje

wat doe jij? nieuwe cil erop en meteen vol gas de straat uit? of laat je em eerst ff stationair draaien, om em rustig warmer te laten worden en dan rustig wegrijden en de eerste 300-500 km half gas rijden...?? En zeker meteen ook je ontsteking op zijn vroegst? Of een zuiger pakken die lijkt te passen, maar die niet netjes aangemeten is? OF een te 'hete' bougie erin gooien...???

Dit bericht is ge-edit door Danoontje op 19-5-2003 23:02

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
 
Danoontje 20-5-2003 9:54 Print reply
Posts: 130
dat weet ik das std kennis, maar ik noemde het op zodat hij misschien zelf kon zien wat ie fout deed...
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
joachim 20-5-2003 10:10 Print reply
Posts: 204
miss oliepompje stuk???
 
hondacrosser 20-5-2003 11:43 Print reply

Posts: 1902
kijk eerst is of er geen rotzooi in je blok zit van de voorgaande vaslopers
 

Dit topic is 1824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved