Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 572 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9482 - ontsteking afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda125cc 17-5-2003 21:21 Print topicpost
Posts: 130
als je nou bij bij het afstellen van je ontsteking bij een mb.

een stroboscoop gebruikt waar moet je dan eigenlijk de scoop op richte als je motor loopt

en hoe werkt eigenlijk een micrometer
 
brullen met die spullen

WhomBom 17-5-2003 21:46 Print reply
Posts: 22
auwhoer, je moet gewoon kijken dat de contactpunten iets voor het bdp beginnen met opengaan, en 0.4 mm open zijn op hun max.
(als je geen elektrische ontsteking hebt natuurlijk.)
 
-SpengaMotors- 17-5-2003 21:50 Print reply
Posts: 592
sjongejonge,lekkere reply........... een MB heeft helemaal geeneens kontaktpunten...maar je moet gewoon je onsteking lekker vroeg zetten, is t wel goed(teminste bij mij)
 
honda125cc 18-5-2003 12:00 Print reply
Posts: 130
kan het zijn als je ontsteking te vroeg staat dat dan kan gaan tikken

(zo'n metaal achtig geliud net als of iemand met een hamertje tegen me want aan tikt en me zuiger raakt me kop niet)
 
brullen met die spullen
-SpengaMotors- 18-5-2003 12:36 Print reply
Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda125cc

kan het zijn als je ontsteking te vroeg staat dat dan kan gaan tikken

(zo'n metaal achtig geliud net als of iemand met een hamertje tegen me want aan tikt en me zuiger raakt me kop niet)


heet dat niet detonatie?heb ik ook last van met me mb,maar dat komt volgens mij door een verkeerde verbrandingskamer,toch? dus bijv een 70cc met een 50 kop er op.d8 ik
 
Honda_mbiloss [Emiel] 18-5-2003 12:38 Print reply

Posts: 3697
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/76

Heb gehoort dat je detonatie alleen met hele extreme setups kan krijgen. En niet met een normale 70.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 18-5-2003 12:40
 
honda125cc 18-5-2003 14:23 Print reply
Posts: 130
maar hoe kan je nou het het beste van denotatie af komen

 
brullen met die spullen
Coza_Noztra 18-5-2003 14:38 Print reply
Posts: 257
Compressie verlagen, hoger octaangehalte tanken.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
huh 19-5-2003 20:12 Print reply
Posts: 1755
Misschien dat een extra pakking dr tussen wel wil helpen, kop- of voetpakking. Een extra koppakking kan iig geen kwaad voor de timingen van je cilinder, dus kun je dat eerst wel proberen, als je echt denkt dat je last van detonatie hebt .

Of nog beter, je stuurt je cilinderkop op (ev. met cilinder) naar een goed bedrijf waar ze je kop kunnen aanpassen, zodat je ?n geen detonatie hebt, maar wel lekker veel compressie.
 
Neonlampje 19-5-2003 20:47 Print reply

Posts: 14825
stroboscoop richt je op je vliegwiel, zitten stuk of 4 streepjes op en op je carter een soort pinnetje, kun je hem mee afstellen..
 
Hans F 19-5-2003 20:50 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

stroboscoop richt je op je vliegwiel, zitten stuk of 4 streepjes op en op je carter een soort pinnetje, kun je hem mee afstellen..


Ik zou hem aansluiten op je bobine en dan op topvermogentoerental kijken wat je vervroeging is. Lijkt me veel nuttiger.
 
Neonlampje 19-5-2003 20:55 Print reply

Posts: 14825
is toch logisch
 
YAMAHAFREAK 19-5-2003 22:45 Print reply
Posts: 1001
hmm stroboscooplamp is best nuttig
kun je alles mee aflezen
contacthoek
toerental
voltage
mooi spul
vanmiddag nog mee gewerkt op school
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved