Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelingsprobleem mtx sh lc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9479 - koelingsprobleem mtx sh lc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 17-5-2003 19:03 Print topicpost

Posts: 7387
jah, ik heb een koelingsprobleem met mijn mtx sh lc

er zit nu 50cc op, probleem is dat ik vind dat deze cilinder erg heet wordt (na 5sec brand je je vingers wel aan de cilinder).

en als ik lang genoeg rijd, drukt ie ook kvs uit de radiateur.

nu heb ik ook, dat de slang van pomp naar de cilinder (dat kleintje, wat onder aan bij je cilinder wordt aangesloten) zich zelf erg opblaast zeg maar, dus uitzet als ik gas geef. op de regelmaat van de toeren mee...

dit lijkt me ook niet gezond...
de pomp is 100% zeker goed, want de vorige cilinder (70malossi) werd perfect gekoeld. en die slang blaaste zich zelf ook niet zo op. en cilinder bleef contstand louw zeg maar aan de buitenkant...

nu met de 50snel, wordt ie dus in 1keer heel heet en die slan wat hier bovens taat beschreven zet erg uit bij veel toeren...

wat kan hier het probleem zijn?
pomp lijkt mij dus niet, omdat daar dus niet aan gekloot is tijdens het verwisselen van de cilinder.



Dit bericht is ge-edit door barry op 17-5-2003 19:04
 
He?

Ralf 17-5-2003 20:54 Print reply

Posts: 9073
Alwin denkt dat je je thermostaat verkeerd om in je kop hebt zitten... :P
 
barry 17-5-2003 21:29 Print reply

Posts: 7387
dat is naar mijn mening onmogelijk omdat er tijdens het verwisselen van de cilinder de cilinderkop niet open is geweest.

er is dus alleen een andere cilinder opgekomen, that's it, dan kan volgens mij niet zomaar in 1keer die thermostaat er verkeerd om in...

maar iemand?

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-5-2003 21:29
 
He?
de_koen 17-5-2003 21:33 Print reply

Posts: 5595
als hij ook koelvloeistof vreet zou ik de koppaking eens checken, ik denk dat de druk die onstaat bij de verbanding in je koelsysteem komt, dat verklaart de druk op je leiding denk ik
 
Honda 5-Bak te koop
SIWWN 17-5-2003 22:05 Print reply
Posts: 7079
Gaat de thermostaat nog wel los?
En op de juiste temperatuur?
Anders haal je je thermostaat er gewoon uit als ie toch (te) warm word, maarja dan weet je het probleem nog niet.

Verder alle verbindingen goed en niet dicht op een 1 of andere manier?

Ook geen lekke kop? Dat ie dus druk opbouwd en overdruk van de dop losgaat en begint te spuiten.



 
Steve_ZHC 18-5-2003 3:38 Print reply

Posts: 2716
Ik neem aan dat de afstelling w?l goed is?
 
barry 18-5-2003 14:55 Print reply

Posts: 7387
afstelling is goed, ik zal vandaag of morgen ff de cilinderkop lostrekken.


zou het ook kunnen komen dat misschien mijn voetpakking lekt? maar ik neem aan dat daar geen kvs komt dus dat daar geen hoge drukken zal opnemen in het kvs systeem...
 
He?
Hans F 18-5-2003 14:58 Print reply
Posts: 4326
Ik weet niet wat voor cilinder je erop hebt, maar onder je uitlaatpoort komt bij veel cilinders gewoon KVS. Dus fungeert de voetpakking daar als KVS pakking.


 
barry 18-5-2003 15:04 Print reply

Posts: 7387
hmm ok, dat zou dus ook een probleem kunnen zijn dat die daar lekt?

 
He?
solidsjakie 18-5-2003 15:07 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

hmm ok, dat zou dus ook een probleem kunnen zijn dat die daar lekt?



nee, tis gewoon de kop lek, want alstie op toeren mee gaat, gaatie dus op compressie mee> cilinderkop>andere pakking proberen, nog steeds niet goed? Kop vlakken.
 
Blukaap 18-5-2003 17:11 Print reply

Posts: 10006
Uhmm, voetpakking lek heeft daar niks mee te maken he ?
Dat is daar volledig afgezonderd vd rest van je brommer .

Kan dus wel.
 
Bastila is lief
barry 18-5-2003 17:16 Print reply

Posts: 7387
jah ok, maar ik dacht dat er geen kvs bij de voetpakking kwam, en dus daar ook geen drukken in het kvs systeem kunnen komen.

maar ik heb kop er afgehaald, viel nietveel te zien. heb nieuwe koppaking er op gezet en nu de thermostaat er uit gehaald. kijken of dit verandering bied. misschien dat de thermostaat niet meer helemaal goed openede, zometeen maar ff test rijden dus...
 
He?
glenn007 18-5-2003 17:16 Print reply
Posts: 255
Als het niet erg is kun je ook je radiateurdop gewoon iets losser zetten dat de druk wegkan. Dit hebk ook aleens moete doen. Maar zo snel mogelijk gewoon pakkingen vervangen en zien dat alles mooi vlak is! Dan zal het probleem zeker wegzijn!
 
www.geocities.com/teammagic71

Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved