Rick |
17-5-2003 9:35 |
Posts: 3788 |
Probeer is een nieuwe bougie? als die stuk is gaat ie vaak ook ploffen namelijk
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Pol de MT5 Crosser |
17-5-2003 12:38 |
Posts: 2892 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek
Zou kunnen, maar de compressie lijkt op het eerste gezicht goed.
Ja maar als je compressie goed LIJKT dan wil dat niet zeggen dat hij ook goed is. Als hij maar een beetje lekt langs de kop kan dat er al voor zorgen dat hij niet start. Laat hem eens proberen te starten en probeer (bij een scooter is dat kloterig bij te komen) je hand is bij de kop te houden en voel of je lucht er uit voelt komen rondom heel de cil checken.
Je moet niet denken van hij heeft wel compressie genoeg dus hij lekt niet. Hij kan altijd compressie hebben maar dan toch net ietjsessssssssssssssssssssssssssss te weinig.
Bla
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
Pol de MT5 Crosser |
17-5-2003 12:38 |
Posts: 2892 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KreidlerMadness
Probeer is een nieuwe bougie? als die stuk is gaat ie vaak ook ploffen namelijk
Hij heeft er een nieuwe in gedaan
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
Zeta-boy |
17-5-2003 13:12 |
Posts: 2066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
[...]
Hij heeft er een nieuwe in gedaan
Je moet ze de kost geven die bij aanschaf al kapot zijn. Gebeurt redelijk vaak hoor.
|
|
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for?? |
|
Niek |
17-5-2003 14:06 |
Posts: 5 |
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb daar inderdaad ook aan gedacht en heb daarom zelfs 4 verschillende bougies gebruikt.
Ook geeft de kabel een goede vonk als ik die bij de cilinder houd en kickt.
Net een andere CDI-unit erop gezet en helaas nog steeds hetzelfde effect: hij lijkt hem even te pakken en dan is het plof. Dan weer +/- 10x kicken en dan weer plof...
aan de cilinder en zuiger kan het denk niet liggen.. net vernieuwd (cilinder wel 2e hands, maar in goede staat)
Help!!
(zou het dan toch valse lucht zijn?, hoe is dat te controleren?)
|
|
|
|
SIWWN |
17-5-2003 14:24 |
Posts: 7079 |
Ook al je onsteking vroeger of later gezet?
Valse lucht herkennen bij een brommer die niet loopt> Misschien als je kickt dat je hem hoort zuigen bij het spruitstuk ofsow.. misschien een vloeitje erop leggen en kicken..
Maaar ik zou eerst eens je grondplaat verdraaien. (Staat wel ergens in de FAQ over onsteking vervroegen) En anders met starter pilot of remmenreiniger,deodorant in het luchtfilter spuiten.
edit: trouwens 1 van de 1e 'scooter'topics waar een beetje fatsoenlijk gereageerd wordt
Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 17-5-2003 14:31
|
|
|
|
JIMMY |
17-5-2003 14:31 |
Posts: 2765 |
als je een elektrische choke hebt zou ik daar ook ff naar kijken, had ik bij mijn scooter ook.
toen starte ik hem, liep ie een paar tellen en toen viel ie steeds weer uit
|
|
|
|
scooterkiller |
17-5-2003 15:17 |
Posts: 2987 |
Als je dan toch bezig bent controleer dan ook meteen ff je krukas keeringen en je membraam er is een kans dat daar iets niet goed zit.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scania |
17-5-2003 16:10 |
Posts: 1114 |
deoderant in je inlaat spuiten???????????????
het is een scooter dus dan maakt het geen moer uit,maar bij mijn brommer gebeurt dat ff lekker niet,het is de dood voor je big and.
deo geeft een ongecontroleerde,en veel te explosieve ontbranding.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
SIWWN |
17-5-2003 16:13 |
Posts: 7079 |
Starter pilot niet dan?..Tis alleen maar om effe de motor uit een slaapje te halen
|
|
|
|
Danoontje |
17-5-2003 16:17 |
Posts: 130 |
misschien je uitlaat eens ontkolen?? misschien dat die ram dicht zit door alle koolaanslag???
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
vinnie |
17-5-2003 17:42 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek
Zou kunnen, maar de compressie lijkt op het eerste gezicht goed.
Die DT waar dat tapend loszat liep zelfs, kon der 5 meter op rijden en toen viel ie uit en kwam er dat ploffen en sissen onder de voetpakking vandaan
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Niek |
17-5-2003 19:19 |
Posts: 5 |
(@$&(@&@($&@%@!!()*)$@#@@!
Hij doet het!!!!!!!!
Het had inderdaad met de tapenden te maken, was er al achter voordat ik bovenstaand bericht las.
De cilinderschroeven waren de eerste keer niet
hard genoeg aangedraaid (mijn sleutel 10 sloeg elke keer over, daarom leek het of ze vast zaten, maar in werkelijkheid was de sleutel versleten)
Het viel me al op dat bij het demonteren de voetpakking nat was.
Nu doet hij het in 1 keer!!!
(ja, ik weet het, best een blunder! )
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties!!
|
|
|
|
barry |
17-5-2003 19:23 |
Posts: 7387 |
|
|
He? |
|
guus van driel |
17-5-2003 19:55 |
Posts: 846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
nou blunders maak je altijd, net zoals dat ik een keer 3 dagen bezig ben geweest mijn mtx sh te strippen om er achter te komen waarom de bougie niet vonkte en dan zien dat de contactsleutels er niet in zitten
whahaha
ik ooit me puch door de straat duwen 20 keer
daarna er achter komen dat mijn kraantje dicht stond
|
|
|
|