JIMMY |
16-5-2003 17:41 |
Posts: 2765 |
misschien moet je is naar je startrelai kijken had ik ook bij mijn scooter (jaja, ik weet het, totaal kansloos maar ben weer genezen )
die wou ook niet meer starten, toen heb ik de startrelai vervangen en hij deed het weer...
|
|
|
|
Blijhoofd |
16-5-2003 17:47 |
Posts: 7378 |
kijk voor een schakel,een echt brommer
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
aikekoelemeijer |
16-5-2003 17:52 |
Posts: 103 |
verwissel het blok eens voor een stofzuiger motor . Misschien loopt ie dan wel weer.
|
|
RAG hier, RAG daar, LOL alles naar de klote :D |
|
User 927 |
16-5-2003 17:55 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aikekoelemeijer
verwissel het blok eens voor een stofzuiger motor . Misschien loopt ie dan wel weer.
Het moet nu eens afgelopen zijn met deze bullshit, hier heeft die jongen nix aan!
|
|
|
|
crazypeter |
16-5-2003 18:00 |
Posts: 1298 |
mischien hele oude bezine ?
lekke pakking
zuiger verkeerd om
ontsteking niet op tijdt
Dit bericht is ge-edit door crazypeter op 16-5-2003 18:00
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Rsmaniak |
16-5-2003 18:01 |
|
Niek |
16-5-2003 22:46 |
Posts: 5 |
Bedankt voor al jullie nuttige en niet te vergeten nutteloze reacties!
De ontsteking zou inderdaad op een verkeerd moment kunnen plaatsen, ik denk dat ik de cdi unit daarom ga vervangen.
EN wat is een startrelai?? Nog nooit van gehoord!
Verder zou de zuiger verkeerd om kunnen zitten (hij is verder wel symetrisch) er stond helaas geen pijltje op, maar heb hem met het woord "ex" naar de uitlaatkant gedaan (volgens advies dealer) klopt dat?? Ben benieuwd!
(btw: benzine is niet oud en pakking is allemaal nieuw)
Dit bericht is ge-edit door Niek op 16-5-2003 22:54
|
|
|
|
Blorn |
16-5-2003 22:53 |
Posts: 13825 |
sommige mensen kunnen niet tegen het woord scooter
maar je hebt de zuiger er goed ingezet zo..
geen krukaskeerring eruit? (zou ook wel het compressieverlies kunnen verklaren..) keerringen zitten btw achter je vario om je krukas en achter je vliegwiel om je krukas..
|
|
|
|
vinnie |
16-5-2003 22:54 |
Posts: 3505 |
kllinkt lullig maar, cilinder goed vast? als ie niet goed zit ken ie welles gaan sisse bij je voet/koppakking geloof ik, heb ik welles bij DT gehad, toen zat 1 bout(en het complete tapend) niet goed, toen ging ie ook sisse en ploffe
Dit bericht is ge-edit door vinnie op 16-5-2003 22:57
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Niek |
16-5-2003 22:59 |
Posts: 5 |
Zou kunnen, maar de compressie lijkt op het eerste gezicht goed.
Ik ga denk eerst voor de CDI-unit (ontsteking) en dan kijk ik naar de krukaskering...
Zou toch iets moeten zijn wat niet werkt!
iig bedankt!
Antwoord op Vinnie: Neej, dat is het niet.. het is meer een plof van een ontsteking op het verkeerde moment, waarbij er plotseling een rookpluim uit de uitlaat komt.
Dit bericht is ge-edit door Niek op 16-5-2003 23:01
|
|
|
|
AR50 |
16-5-2003 23:44 |
Posts: 307 |
zou ik zeggen kijk je cdi of je ontsteking na moet je f kijken of ie niet te laat staat ( hmz of juist te vroeg maar dan heb je geen plof maar een kdeng toch ??? )
|
|
Suzuki the 1 weel driving adventure ;) |
|
SIWWN |
17-5-2003 0:16 |
Posts: 7079 |
Startrelais heeft er niks mee te maken Tenzij je met electrische start start...
Maar ik zou hem starten met kickstarter, ik zie zo vaak gasten die staant wel 10 seconden te starten met elec. en start ie niet, geven ze hem een trap (aan de kickstarter ) en hij loopt.
Maar het zal wel aan het onstekingsgedeelte liggen dat ie niet start of misschien valse lucht?
|
|
|
|
scooterkiller |
17-5-2003 0:38 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Startrelais heeft er niks mee te maken Tenzij je met electrische start start...
Maar ik zou hem starten met kickstarter, ik zie zo vaak gasten die staant wel 10 seconden te starten met elec. en start ie niet, geven ze hem een trap (aan de kickstarter ) en hij loopt.
Maar het zal wel aan het onstekingsgedeelte liggen dat ie niet start of misschien valse lucht?
Sinds waneer loopt een scooter/brommer
Ik geef je een goeie kans dat het je CDI, Bobine, Zuiger verkeerd om, bougie of onsteking is.
Om de vonk sterkte te meeten haal je de bougie dop van de kabel af en hou je de kabel zo een 1 a 1,5 cm van je blok af en dan kickene als je dan nogsteeds vonk hebt en de kleur mooi blauw is is je Bobine goed.
P.S. niet met natte handen doen en ook niet het uiteinde van de kabel vast houden, alhoewel tis wel leuk hoef je meteen niet meer naar de kapper
Edit : corectie jij moet niet vonken maar tussen de kabel en het frame/blok moet het vonken
Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 17-5-2003 0:42
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
SIWWN |
17-5-2003 1:13 |
Posts: 7079 |
Ik ben aardig ongevoelig voor schokjes
Douw zo m'n vinger in de bougiedop
|
|
|
|
DaveTSX |
17-5-2003 1:30 |
Posts: 2033 |
|
|
http://www.2weird4u.com |
|