Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - powerjets ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9439 - powerjets ??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chriss 16-5-2003 7:45 Print reply
Posts: 1859
bij die middelste gaat gewoon de bovenste gasschuif omhoog en de onderste omlaag? COOL!

of werkt ie anders?
 
bart de schakelgek 16-5-2003 7:48 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat

ow als da zo is is da wel heel handig ... ik zal ze eens mailen over wat het doet en dan koop ik er gewoon 1


euh is een bedrijf uit amerika?? zal wel neit goedkoop zijn daarom...
 
Limburger
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-5-2003 8:38 Print reply

Posts: 17929
kijk daar--> http://thunderproducts.com/carbtalk.htm weer zoon vernuftig systeem

ze laten je carb met je powerbox praten

edit: kijk eens rond op die site die gekken hebben best wel wazige opvoerspullen zoals powerfilter die open en dicht kan ofzoiets

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 16-5-2003 8:41
 
Rudy 16-5-2003 9:54 Print reply

Posts: 3471
Die sproeiers op die cabr zie j vooral bij 4takten als extra injectie bij accelaratie ofzo
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
spaanplaat 16-5-2003 20:30 Print reply
Posts: 691
maar zou zoiets werken ? of zou het veel uitmaken ?
 
Neonlampje 16-5-2003 20:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

kijk daar--> http://thunderproducts.com/carbtalk.htm weer zoon vernuftig systeem

ze laten je carb met je powerbox praten

edit: kijk eens rond op die site die gekken hebben best wel wazige opvoerspullen zoals powerfilter die open en dicht kan ofzoiets

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 16-5-2003 8:41

Quote:
Get your carburetor talking to your air box for improved performance, fuel efficiency & reliability

leeezen, air box != power box

btw, kijk eens naar die UFO, daar heb je pas iets aan!

Verder die dial-a-jet, sjah tis eigenlijk voor mensen die te lui zijn om hun powerjet af te stellen volgensmij..

zo'n powerjet, heeft iemand daar een een goed schematisch tekeningetje hiervan? (ben erg nieuwsgierig naar hoe men dat psies wilt schakelen bij hoge toeren)
 
spaanplaat 17-5-2003 14:00 Print reply
Posts: 691
ik zal wel eens even een mailtje sturen of ze iets van een exploded view hebben of dat ze mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt en dan zet ik dat hier wel weg

edit: hmm ik zie net dat ze geen e-mail hebben en dat alle vragen telefonisch moeten... ik zal ut wel eens ff nagaan

Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 17-5-2003 14:01
 
spaanplaat 17-5-2003 14:04 Print reply
Posts: 691
hier wordt trouwens uitgelegd wat zo'n powerjet is, maar dail-a-jet kan ik nergens vinden


edit :

ojooo ik lees net hier dat je er ook een turbo van kan maken.


Quote:
Dial-A-Jet can be installed on your carburetors and used to induct many types of fuels or fuel additives such as octane boosters, alcohol (methanol), alcohol blended with nitro, propylene oxide, etc. One of the lowest cost, user-friendly fuel boosters is alcohol (methanol). This is a very easy and inexpensive way to raise your octane while lowering engine-operating temperatures by approximately 150 to 200 degrees Fahrenheit. Dyno tests have shown a 5% to 6% increase in horsepower.


Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 17-5-2003 14:17
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-5-2003 15:06 Print reply

Posts: 8499
Ik heb een keihin met powerjet op mn kawasaki zitten. Is geen verstelbare sroeier ofzo, maar treed in werking (dmv stroom) bij een bepaald toerental om iets meer benzine ofzo te geven (of iets minder, kzou het niet weten )

Er zijn mensen die zeggen dat die dingen geen enkel nut hebben en de kabels ervan doorknipten in de tijd dat KX'98 gebruikt werd voor crosswedstrijden
 
Members zijn vervelend :-|
Ralf 18-5-2003 15:11 Print reply

Posts: 9073
Normaliter stel je je carb af op goede bougiekleur op volgas, meestal loopt ie dan als ie wat minder toeren maakt (begin powerband ofzo) iets te rijk, dus prestatieverlies. Met een powerjet kan je er voor zorgen dat hij contstant het goede mengsel krijgt, het is makkelijker afstellen, en best wat prestatiewinst, vooral voor sprinters enzo...

(deze uitleg onder voorbehoud, ik zal vast wel iets fout gezegt hebben, en zal ook vast wel verbeterd worden door 1 van de meer slimme personen hier)
 

Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved