Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cylinder aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9432 - cylinder aanpassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 15-5-2003 12:40 Print topicpost
Posts: 2064
stel nu dat je een cylinder van eem sc**ter hebt, omdat daar meer onderzoek naar wordt gedaan, omdat ze meer gewild zijn en dus beter zijn... en de draadeinden zitten even ver uit elkaar... Is het dan mogelijk om een cylinder van een scoot op een schakelmotor te zetten?
 

NSR RULEZZ 15-5-2003 12:46 Print reply

Posts: 4934
ja kan wel :p

wel een andere drijfstang enzo kopen want hij heb natuurlijk een andere slag he.

en ik denk niet dat het lekker gaat rijden maarja misschien ook wel

hmzz hebben alle scooters carterinlaat?

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 15-5-2003 12:47
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Rick 15-5-2003 13:15 Print reply

Posts: 3788
ik heb polini 47mm corsa kit cilinder van een Aprilia SR op puchblok pas gemaakt, moet alleen de poorten nog ff bij maken enzo
deze heb trouwens membraaminlaat op de cilinder

Dit zou dus ook moeten kunnen bij een schakel denk ik wel

Dit bericht is ge-edit door KreidlerMadness op 15-5-2003 13:16
 
Ride like your ass is on fire!!!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 15-5-2003 13:30 Print reply

Posts: 7007
yo dat is wel leip een corsatje op een Puchblok :P:P !!
verder d8 ik ook wel es eraan om een snelle scoot cilinder van minarelli blokje op een AM blok te gooien e.d. maja heb er geen zin en heb bovendien beide blokken+ cilinders niet liggen
maar het zou leuk zijn
 
nobody fuck with us!!
Rick 15-5-2003 13:32 Print reply

Posts: 3788
hier ff wat pics (blok is ondertussen al goed uitgefreesd



 
Ride like your ass is on fire!!!
Honda_mbiloss [Emiel] 15-5-2003 13:34 Print reply

Posts: 3697
geinig, ding is van binnen goed verroest zo te zien. Zal best gaan blazen als het allemaal een beetje gaat werken.
 
Rick 15-5-2003 13:38 Print reply

Posts: 3788
dattie veroest is maakt niet uit, dat slijt er zo uit
 
Ride like your ass is on fire!!!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 15-5-2003 13:39 Print reply

Posts: 7007
jah idd gewoon ff 12.000 toeren draaien en het is zo weg
vet systeempje man echt een brute aanpassing!
 
nobody fuck with us!!
Honda_mbiloss [Emiel] 15-5-2003 13:40 Print reply

Posts: 3697
als tie af is moet je maar weer snel opnemen, en piccies schieten.
 
Ronald 15-5-2003 14:49 Print reply
Posts: 956
vraag me af of dat ding genoeg gekoeld wordt, omdat het een cilinder voor geforceerde koeling is. verder steken de koelribben nog niet eens de goede richting in
 
guus van driel 15-5-2003 14:52 Print reply
Posts: 846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald

vraag me af of dat ding genoeg gekoeld wordt, omdat het een cilinder voor geforceerde koeling is. verder steken de koelribben nog niet eens de goede richting in


das allemaal bijzaak



ziet er goed uit ik ben benieuwt hoe het zal rijden
 
Neonlampje 15-5-2003 14:56 Print reply

Posts: 14825
wel goed rekening houden met het verschil in slag die je over het algemeen hebt.. je moet hele andere timing gebruiken...
edit: en bovendien.. scooter cyltjes zijn DUUUR, kan je beter een goedkoop cyltje regelen met vlinderpoort en die tunen...

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 15-5-2003 15:08
 
verwijderd 15-5-2003 15:25 Print reply
Posts: 4082
scooter cilinders zijn niet zo duur.

je moet idd de timing flink aanpassen. scooterblok slag van 39.8/9 en puch 43/44?
 
Rick 16-5-2003 10:37 Print reply

Posts: 3788
plaatje onder de cilinder, want de spoelpoorten komen nu ook iets buiten het blok uit, dan kan ik die ook meteen schuin naar binnen af laten lopen

edit: ennuh dit cilinder had ik gewoon leggen (2 stuks) van een scooter die ik ooit es gehad heb, vandaar dat ik het met deze doe want die is ook lekker snel

Dit bericht is ge-edit door KreidlerMadness op 16-5-2003 10:38
 
Ride like your ass is on fire!!!
NSR RULEZZ 16-5-2003 12:21 Print reply

Posts: 4934
de slag van een puch is toch heel anders?
gaat hij dan niet vet raar lopen? aangezien hij ontworpen is voor een korte slag?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-5-2003 12:26 Print reply

Posts: 5996
hm. en puch cilinder moet veel koppel onderin hebben, een corsa is redelijk hoogtoerig,..je zit zowiezo al met een (te) smalle powerband, je zal je koppeling "flink" mogen bijwerken om weg te komen, maarja ALS je het (goed) loop(en)t kan krijgen..dan ist leuk. maar das de vraag..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ


hmzz hebben alle scooters carterinlaat?

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 15-5-2003 12:47


nee kijk maar op een scootersite bij scootercilinders..



Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 16-5-2003 12:39
 
ik haat mensen

Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved