Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #9416 - Waarom zijn kreidlers zo snel?
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 15881 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ronald |
14-5-2003 20:01 |
Posts: 956 |
net weer wat zitten lezen op inet, ik snap er eigenlijk geen zak van. waarom gaat een beetje goed geprepareerd 50cc kreidler zo makkelijk over de 100 heen en heeft een mb of nsr daar vaak nogal wat moeite mee?
|
|
|
|
Blukaap |
14-5-2003 20:09 |
Posts: 10006 |
Omdat er voor kreidler 50cc cilinders te krijgen zijn die errug snel zijn.
Net zoals een NSR met GT4 cilinder, als je zorgt dat dat goed loopt ben je die 100 ook zo voorbij.
Net zoals een std snel voor MB/T, daar goed spul bij pakken, klaar, ook 100+.
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 14-5-2003 20:09
|
|
Bastila is lief |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
14-5-2003 20:10 |
Posts: 7007 |
Kreidler heeft goede cilinders...ook zijn ze zeer relaxt tunebaar
bovendien zijn het ook nog eens goede blokken dus je kunt er heel lang ongestoord lekker 100 mee blazen
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Neonlampje |
14-5-2003 20:11 |
|
Ronald |
14-5-2003 20:16 |
Posts: 956 |
heeft een gewone kreidler ook nog een hele andere slag tov een van veen dan? wat is er eigenlijk dan nog kreidler aan een van veen?
maar weer effe trug naar die gewone kreidlers, je kunt ook niet echt zeggen dat er zoveel keus is in uitlaten, verders hebben die dingen geen membraan enzo, gewoon zuigergestuurd.
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
14-5-2003 20:17 |
Posts: 7007 |
jah klopt je kunt eigenlijk alleen Homoet nemen maar die zijn ook wel perfect hoor op Kreidler
verder zie je zo af en toe nog wel eens een Proma langskomen
ik heb ook wel eens een Biturbo eronder gezien (allebei trouwens zelfde als die van Puch )
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Neonlampje |
14-5-2003 20:19 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald
heeft een gewone kreidler ook nog een hele andere slag tov een van veen dan? wat is er eigenlijk dan nog kreidler aan een van veen?
vv-kreidlers hebben volgens mij andere slag ja.. maargoed, tis maar in hoeverre je die brommers nog kreidlers wilt noemen (op die manier kan je elke brommer zo snel maken )
|
|
|
|
Ronald |
14-5-2003 20:22 |
Posts: 956 |
dus komt er eigenlijk op neer dat er maar weinig onderdelen voor zijn, maar dat de onderdelen die er zijn eigenlijk al wel goed op elkaar zijn afgestemd.
en welke kreidler is dan weer sneller te maken, de rs of die anderen, want ik zag dat er voor die rs mahle cilinders te krijgen waren, voor die andere staat er alleen athena (bij 50cc.nl tenminste)
verders heb je toch ook nog SB cilinders enzo, is dat dan weer sneller of niet?
en hoeveel toeren draaien die 50 snel cilinder met homoet ongeveer, als er nog niet aan is geveild.
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
14-5-2003 20:26 |
Posts: 7007 |
SB is std. snel zeg maar ik geloof zo rond de 7 PK
er is wel vrij veel verkrijgbaar voor hoor maar de meesten geven voorkeur aan het tunen van de ori cilinders (bromfiets, SB) allemaal Mahle trouwens. Dat zijn namelijk supergoede cilinders
RS is wat sneller omdat de latere modellen een 5bak hadden en standaard electronische ontsteking
op www.kreidler-museum.de staat lomp veel info over deze brommertjes
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Honda MBX80 |
14-5-2003 20:57 |
Posts: 258 |
Standaard rs heeft een super breidwand met 6.25 pk en is rijwindgekoeld, dan heb je nog de lh, die is 3 bak-hand en die heeft 2.8, met geforceerde koeling, dan heb je nog een lf, die is met 4.2 te leveren en dan heb je nog een de tm en die is er in 5.3 en 5.8 en is oog geforceerd gekoeld, dan heb je nog de direct geschakelde, zit schakelpook direct op de scahkelas, en indirect, en dan .
zit er nog een soort mechanisme tussen wat je op motoren ook wel eens ziet zitten. Je ziet eigenlijk alleen maar kreiders met een superbreidwand die hard gaan, dan met geforceerde koeling. Die hebben std al 6.2/6.3 pk en hebben meestal al een electronische sterontsteking van bosch, deze cilinders zijn goed tunebaar en halen dan ook vrij makkelijk een toerental van rond de 12,5-13000 rpm, en leveren daarbij ook 12,5 pk. Je kan deze ook op laten boren tot 70cc en dan heb je super 70cc, er is er alleen maar 1 iemand in nederland die d?t opboren heeft laten doen, en dat is een goede vriend van me, heeft er ook een handgelaste uitlaat bij en dat is genoeg van 13.2 pk, en dat is het minimale van wat die 70cc kan leveren en draait daarbij ook nog eens 15495 rpm :-0. Je hebt ook de 50cc en 70cc zeta's, maar die halen het in de verste verte niet bij de sb. Als je je een getunede sb met een homoet 6p erbij dan is dit goed voor 12.5 pk en een top van 110-115, en dan moet je er rekening mee houden dat ie die snelheid bij dat toerental geen 10 min volhoud, want dan draait alles in mekaar, kreidler's kunnen heel hard gaan, maar je moet nooit lang het uiterste vragen.
Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 14-5-2003 20:59
|
|
|
|
Neonlampje |
14-5-2003 21:45 |
Posts: 14825 |
Ik denk dat ze ook hard gaan omdat het ooit een elite brommertje is geweest...
mensen met geld kochten een kreidler, net zoals dat mensen met geld nu een RS of een RX ofzo kopen... (of een scooter)
Er komt dus vraag naar makkelijk sneller gaan, producenten spelen daar op in, maken cyltjes die erg goed zijn, en vragen daarom dus ook veel geld! (omdat men het toch wel betaald)
mijn visie
|
|
|
|
Ronald |
14-5-2003 22:20 |
Posts: 956 |
ja, als je nou ook weer kijkt halen die nieuwere brommers de 100 km/h ook al weer vrij gemakkelijk met 50cc
lijkt me wel leuk om een keer een projectje te beginnen met een rs
effe langs van hout gaan, de grooote kreidlertuner
|
|
|
|
Rudy |
14-5-2003 22:27 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
Standaard rs heeft een super breidwand met 6.25 pk en is rijwindgekoeld, dan heb je nog de lh, die is 3 bak-hand en die heeft 2.8, met geforceerde koeling, dan heb je nog een lf, die is met 4.2 te leveren en dan heb je nog een de tm en die is er in 5.3 en 5.8 en is oog geforceerd gekoeld, dan heb je nog de direct geschakelde, zit schakelpook direct op de scahkelas, en indirect, en dan .
zit er nog een soort mechanisme tussen wat je op motoren ook wel eens ziet zitten. Je ziet eigenlijk alleen maar kreiders met een superbreidwand die hard gaan, dan met geforceerde koeling. Die hebben std al 6.2/6.3 pk en hebben meestal al een electronische sterontsteking van bosch, deze cilinders zijn goed tunebaar en halen dan ook vrij makkelijk een toerental van rond de 12,5-13000 rpm, en leveren daarbij ook 12,5 pk. Je kan deze ook op laten boren tot 70cc en dan heb je super 70cc, er is er alleen maar 1 iemand in nederland die d?t opboren heeft laten doen, en dat is een goede vriend van me, heeft er ook een handgelaste uitlaat bij en dat is genoeg van 13.2 pk, en dat is het minimale van wat die 70cc kan leveren en draait daarbij ook nog eens 15495 rpm :-0. Je hebt ook de 50cc en 70cc zeta's, maar die halen het in de verste verte niet bij de sb. Als je je een getunede sb met een homoet 6p erbij dan is dit goed voor 12.5 pk en een top van 110-115, en dan moet je er rekening mee houden dat ie die snelheid bij dat toerental geen 10 min volhoud, want dan draait alles in mekaar, kreidler's kunnen heel hard gaan, maar je moet nooit lang het uiterste vragen.
Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 14-5-2003 20:59
Mijn oom heeft een door homoet getuned rs (met 6,2 cil)
28mm vlakke schuif erachter , homoet pijp enz enz enz moet 12pk leveren.
Ding jankt erg leuk en loopt idd een 110-115
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Erik_N |
14-5-2003 22:35 |
Posts: 5360 |
Je vriend is in ieder geval niet eerste met opgeboorde 70 MBX8
Me vader heeft vroeger ze 50 opgeboord naar 70 (omdat de snelle 70's eranders uitzagen), en toen zelf de bus in de cilinder gedraaid en gevreesd (en dus ook gezorgd dat die goed waren) en uiteindelijk liep dit na wat gekloot en een uitgeboorde carb (volgens hem) 110.
BTW, Wordt gezegd Kreidler cilinders zijn goed tunebaar.
Als ik me autisa zie, van me mb, dan ken de cilinderbus zelf er uitgehaald worden. Als je dan een aluminium 50 hebt waarbij dat kan, je haalt die bus eruit. Je ontwerpt de ideale bus, draaid en vreest deze (is paar dagen werk maargoed) dan kun je toch een bloedsnelle cilinder maken?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Eyeball |
14-5-2003 22:36 |
Posts: 356 |
Je hebt die SB in 2 verschillende hoor. Je hebt de 6.25 pk en 3,5 pk. Maar als je hem laat tunen heb je ook veel verschillende pk's. Je kan hem laten tunen tot 15 pk.
Een maatje van mij heeft die 6,25 pk met homoet, 20mm en 5-bak (dat is trouwens origineel). Die is achterna gezeten door de woute en toen gepakt. Zijn snelheid was geijkt op 105 km/h. Hij heeft z'n brommer al weer terug.
Zo'n kleine cilinder (athena ofzo) zijn ook wel snel maar lang niet zo snel als die SB's. Die krijgen ook veel minder koeling.
Je moet voor een sb ook een heel ander blok hebben dan voor een zeta. Het verschil zit hem in tapeinden van de cilinder. Die staan bij een sb verder uit elkaar.
|
|
|
|
barry |
14-5-2003 22:36 |
Posts: 7387 |
een leraar van mij heeft op een tovomi testbank (zoiets) met zijn getunede kreidler (kerel heeft bij verschillende belangrijke tune bedrijven gewerkt, en ook ferarri e.d) 50cc, 16,4pk wat ik me meen te herinneren gehaald (tussen de 15 en 17pk in). en draaide iets van 16k (dit heeft ie gewoon als hobby)
dit op eigenhoudje.
op mijn school zeiden ze wel van: jaja, dan kan iedereen zeggen, maar hij had dus de uitdraai en foto;s tijdens het testen meegenomen, maar vond ik wel cool (technische school)
Dit bericht is ge-edit door barry op 14-5-2003 22:37
|
|
He? |
|
Dit topic is 15881 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|