Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx vragies weer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9415 - Tsx vragies weer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 14-5-2003 19:25 Print topicpost
Posts: 192
Ok. voel me beetje genaaid hiero, ik was dus met mijn blok naar mijn locale brommer zaak gegaan en hij vroeg 500 euro voor revisatie, waarvan 200 euro manuren en 300 euro aan onderdelen omdat deze niet ofwel moeilijk te krijgen zijn. Ik vroeg dus om het blok klaar te maken voor een 70cc.. dus natuurlijk heb ik het niet doorlaten gaan. maar wegens vrees om het blok te naaien (heb ik al een keer gedaan; blok was gescheurt toen tijdens open halen). Dus ik vroeg em enkel open te halen, 3 van de 6 bouten waren al open, de andere 3 schroeven daar was de kop van dol. hier vroeg hij dus 48 euro voor, hij schatte ong. 60 min werk eraan, ik heb dus met mijn stomme kop nog eens ja gezegt, toen ik later erover nadacht voelde ik me dus best genaaid hierover, alleen 3 bouten moesten nog maar los.
Nouja pech gehad, morgen mijn blok gespeleten terug..... verder.....

Nou ging ik terug naar de Onderdelen shop van die zelfde zaak, omdat ik dus zelf nu de onderdelen erin moet gaan zetten. Dus ik ging informeren en hij zei mij dat het niet uitmaakt kwa kruk as als je over stapt naar een 70cc maar het alleen maar uitmaakt qua lagers, hij raadde mij C4 aan. dus ik vroeg me af of dit waar is over dat kruk as gedoe, mijn oude kruk as is nog helemaal ok.

Volgende vraag, ik haalde dus mijn zuiger uit mijn cilinder vandaag en de ringen om de zuiger ( de opening ervan ) zaten niet aan de uitlaat kant (dit moest toch??) de onderste ring zat bij de inlaat en de bovenste iets daarnaast, is dit goed?

weer volgende, als ik nieuwe zuigeringen erin zet, moet ik dan ook weer inrijden?
zo ja hoeveel km dan?

laatste vraag, zijn er nog verschillende koppelings druk veren voor de tsx? en ik zag maar 3 koppelings platen in mijn carte... en ik las over al dat er 4 in moesten zitte???



well that's prutty much it

 
da-da

-Michiel RS- 14-5-2003 21:18 Print reply
Posts: 2803
standaard zitten er 3 koppelingsplaten en 2 ijzeren tussenplaten.

Ik boor de bouten die niet los willen gewoon de kop eraf, dan kan je later de rest eruit draaien met een tang.

Zuigerveren moet je ook opnieuw inrijden ja.

Enne het ligt eraan welk type cilinder je hebt:
Bij malossi en eurokit 70cc zitten de openingen van de zuigerveren bij de uitlaatpoort.
Bij imi 50snel meestal naar de inlaat.
Gewoon kijken of er "IN" bovenop de zuiger staat, die moet naar de inlaat.
Als er een pijl op staat moet die naar de uitlaat wijzen.
Anders kan hij vastlopen.
 
Blijhoofd 14-5-2003 21:38 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Michiel RS-

standaard zitten er 3 koppelingsplaten en 2 ijzeren tussenplaten.

Ik boor de bouten die niet los willen gewoon de kop eraf, dan kan je later de rest eruit draaien met een tang.

Zuigerveren moet je ook opnieuw inrijden ja.

Enne het ligt eraan welk type cilinder je hebt:
Bij malossi en eurokit 70cc zitten de openingen van de zuigerveren bij de uitlaatpoort.
Bij imi 50snel meestal naar de inlaat.
Gewoon kijken of er "IN" bovenop de zuiger staat, die moet naar de inlaat.
Als er een pijl op staat moet die naar de uitlaat wijzen.
Anders kan hij vastlopen.


als zon schroef niet los wil pakje een beitel een klap en hij is los dus je bent idd genaaid
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Daan -> TSX 14-5-2003 22:31 Print reply
Posts: 472
* je bent genaaid, niks aan te doen achteraf

* Houd de topics hier op 't forum 's bij: gewoon C3 kopen en niks anders

* Pijlte op de zuiger richting uitlaat dan is alles ok

* Nieuwe zuigerveren moet je een beetje inrijden ja, km of 75 - 100 lijkt me ok

* Als je dan per se nieuwe veren wilt kopen, is er maar 1 soort, en dat zijn dus gewoon koppelingsveren voor TSX (5 stuks)

* Lees volgende keer ook mijn reactie op jouw eigen topic: 3 frictie platen en 2 metalen platen


 
Willyp 15-5-2003 0:02 Print reply
Posts: 192
he dat laatste snap ik niet helemaal,

2 zuigerveren bovenste of onderste op pijl/in?
en die andere veer waar moet daar de opening naartoe gaan?
 
da-da
Saknet 15-5-2003 4:31 Print reply

Posts: 10355
staat in michiels reply en ook in eindeloze topics in de search
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blijhoofd 15-5-2003 8:50 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: willyp

he dat laatste snap ik niet helemaal,

2 zuigerveren bovenste of onderste op pijl/in?
en die andere veer waar moet daar de opening naartoe gaan?


die 2 zuiger veren doe je er gewoon op de onderste op bovenste volgorde maakt nie uit en je zorgt dat de pijl boven op de zuiger naar de uitlaatpoort wijst

en de opening van de zuigerveer moet precies bij het braampje in de geleuf van de zuiger zitten

simpeler kan ik het niet uitleggen...
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Daan -> TSX 15-5-2003 12:13 Print reply
Posts: 472
Ikke wel:

Je kan je zuiger op 2 manieren op de drijfstang plaatsen. Op je zuiger staat een pijltje. Deze kan dus naar 2 kanten wijzen bij het plaatsen van je zuiger. Nou is het de bedoeling dat het pijltje wijst in de richting van je uitlaat. Aangezien de uitlaat aan de voorkant van je brommer zit moet het pijlte dus naar voren wijzen.

Nou, dat was het eerste gedeelte.

ALs je nou goed kijkt naar de groeven in je zuiger, waar je de veren in plaatst, zie je daar 2 kleine "puntjes" zitten. Het is de bedoeling dat de opening in de zuigerveren precies op dat puntje zit. Dat betekent dus dat de veren er maar op 1 manier op kunnen. En dat betekent weer dat als je je zuiger gewoon met pijltje richting de uitlaat plaatst, dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken over je openingen.

En tenslotte, wat ik bedoelde met mijn laatste opmerking: als ik me niet vergis was jij de persoon die 4 dagen geleden ofzo een topic opende over het aantal platen en veren in je koppeling, en heb ik daar vrij duidelijk gezegd wat het was, dus vond het raar dat je het nog een keer vroeg. No offence verder
 
LE-Man 15-5-2003 12:16 Print reply
Posts: 500
WHAHAHA, dan wordt je echt genaaid, ik was hiero aan onderdelen 150 euro kwijt(krukas, lagers, keringen, koppelingsplaten, pakkingen) kwijt.. hier de link naar de brommerzaak.. manuren klopt ongeveer wel...

ik had het helemaal zelf gedaan, het is niet moeilijk hoor.. het past er maar op 1 manier in elkaar
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com

Dit topic is 326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved