Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9397 - vlakken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Boerke [Mathieu] 13-5-2003 23:48 Print topicpost

Posts: 1501
nou hebben ze het telkens over cilinderkop vlakken,

maar hoe zit dat nu met dat vlakken?

dus wat is het eigelijk precies....

Dit bericht is ge-edit door boerke_perdaems op 14-5-2003 10:03
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!

Hier_ben_ik nomod 14-5-2003 8:14 Print reply

Posts: 74
ik snap je vraag niet echt maargoed, ik denk dat je wilt weten wat vlakken is enzo.

Vlakken is een stuk aan de onderkant van je cilinderkop afdraaien/schuren om zo een hogere compressie te krijgen (HD-kop), sommige mensen zeggen dat je er sneller van gaat, anderen zeggen van niet. Vlakken heeft meestal ook als voordeel dat je cilinderkop weer recht wordt aan de onderkant als hij scheef is.
Verder moet je opletten dat je niet te veel vlakt i.v.m. detoneren en de zuiger die tegen je kop aan kan komen..
 
Boerke [Mathieu] 14-5-2003 8:55 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik nomod

ik snap je vraag niet echt maargoed, ik denk dat je wilt weten wat vlakken is enzo.

Vlakken is een stuk aan de onderkant van je cilinderkop afdraaien/schuren om zo een hogere compressie te krijgen (HD-kop), sommige mensen zeggen dat je er sneller van gaat, anderen zeggen van niet. Vlakken heeft meestal ook als voordeel dat je cilinderkop weer recht wordt aan de onderkant als hij scheef is.
Verder moet je opletten dat je niet te veel vlakt i.v.m. detoneren en de zuiger die tegen je kop aan kan komen..


dat bedoelde ik,

en sommige hebben een 70 cilinderkop, en andere de orginele 50, zit ook nog verschil in zeker of niet
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Ralf 14-5-2003 8:58 Print reply

Posts: 9073
Door dat een 70cc cilinder een grotere diameter heeft, kan je als je er een 50cc kop op zet een aardig verneukte squish krijgt, je zuiger kan je kop raken, hij kan gaan detoneren, of hij kan gewoon slecht presteren...

Dan moet je je kop aan laten passen, vlakken en mooi squishband erin draaien is dat meestal
 
rebuild nsr 14-5-2003 9:59 Print reply
Posts: 494
waarom zitten er bij nsr kitjes en mbx kitjes nooit koppen???? bijna alle opvoercilinders worden met kop geleverd
 
nothing beats a cubic inch
Boerke [Mathieu] 14-5-2003 10:02 Print reply

Posts: 1501
mijn malossi niet hoor.. voor mn mtx
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Hans F 14-5-2003 10:14 Print reply
Posts: 4326
Voor honda idd niet, voor alle andere brommers bijna altijd wel.....

Dus moet je je kop aanpassen.
 
Pistonpen Paultje 14-5-2003 13:08 Print reply

Posts: 8678
ik wil dus ook een kop bij mijn (70cc) cilinder hebben...maar waar laat je dat doen?

ik rij nu namelijk met een ori kop

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 14-5-2003 13:10
 
Boerke [Mathieu] 14-5-2003 13:34 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

ik wil dus ook een kop bij mijn (70cc) cilinder hebben...maar waar laat je dat doen?

ik rij nu namelijk met een ori kop

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 14-5-2003 13:10


ja ik ook, en ik heb eigelijk nergens last van
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Rtm 14-5-2003 15:41 Print reply

Posts: 784
Ik heb op mn NSR ook een 70ccZeta gehad, gekocht bij Jos Dijkman, en daar heb ik later mn kop laten uitdraaien, toen reed ie prima
Later is zeta stuk gegaan maar dat heeft hier niks mee te maken..
Dat uitdraaien heeft ie gedaan voor 20 euro geloof ik.
 
boerjef 14-5-2003 15:48 Print reply
Posts: 265
hoe zie je eigenlijk of je een ori kop hebt, of een 70cc of een aangepaste?
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
BSTS 30-3-2006 23:27 Print reply

Posts: 4241
ik weet dat dit topic al oud is.
maar wie kan mij vertellen hoe ik er achter kom, hoever ik mijn cilinder kan vlakken.

enhoever ik de kop kan uitdraaien.

ik weet wel dat de zuiger de kop niet raken mag.
maar hoe bereken ik de verbrandingsruimte etc?

formule???
 
sprintjah
richard3 30-3-2006 23:29 Print reply

Posts: 5198
je had beter ff een nieuw topic kunnen openen of zo :S
verder kijk in het algemene tunings topic
daar zal voldoende staan meaby is er ook nog een faq voor
 
op naar de grote brommers
bart de scootergek 31-3-2006 10:24 Print reply

Posts: 8916
idd, zoals gezegd, beter er een nieuw topic over openen ipv dit oude topic kicken.
 
Honda RC-33

Dit topic is 750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved