Hier_ben_ik nomod |
14-5-2003 8:14 |
Posts: 74 |
ik snap je vraag niet echt maargoed, ik denk dat je wilt weten wat vlakken is enzo.
Vlakken is een stuk aan de onderkant van je cilinderkop afdraaien/schuren om zo een hogere compressie te krijgen (HD-kop), sommige mensen zeggen dat je er sneller van gaat, anderen zeggen van niet. Vlakken heeft meestal ook als voordeel dat je cilinderkop weer recht wordt aan de onderkant als hij scheef is.
Verder moet je opletten dat je niet te veel vlakt i.v.m. detoneren en de zuiger die tegen je kop aan kan komen..
|
|
|
|
Boerke [Mathieu] |
14-5-2003 8:55 |
Posts: 1501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik nomod
ik snap je vraag niet echt maargoed, ik denk dat je wilt weten wat vlakken is enzo.
Vlakken is een stuk aan de onderkant van je cilinderkop afdraaien/schuren om zo een hogere compressie te krijgen (HD-kop), sommige mensen zeggen dat je er sneller van gaat, anderen zeggen van niet. Vlakken heeft meestal ook als voordeel dat je cilinderkop weer recht wordt aan de onderkant als hij scheef is.
Verder moet je opletten dat je niet te veel vlakt i.v.m. detoneren en de zuiger die tegen je kop aan kan komen..
dat bedoelde ik,
en sommige hebben een 70 cilinderkop, en andere de orginele 50, zit ook nog verschil in zeker of niet
|
|
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!! |
|
Ralf |
14-5-2003 8:58 |
Posts: 9073 |
Door dat een 70cc cilinder een grotere diameter heeft, kan je als je er een 50cc kop op zet een aardig verneukte squish krijgt, je zuiger kan je kop raken, hij kan gaan detoneren, of hij kan gewoon slecht presteren...
Dan moet je je kop aan laten passen, vlakken en mooi squishband erin draaien is dat meestal
|
|
|
|
rebuild nsr |
14-5-2003 9:59 |
Posts: 494 |
waarom zitten er bij nsr kitjes en mbx kitjes nooit koppen???? bijna alle opvoercilinders worden met kop geleverd
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Boerke [Mathieu] |
14-5-2003 10:02 |
Posts: 1501 |
mijn malossi niet hoor.. voor mn mtx
|
|
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!! |
|
Hans F |
14-5-2003 10:14 |
Posts: 4326 |
Voor honda idd niet, voor alle andere brommers bijna altijd wel.....
Dus moet je je kop aanpassen.
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
14-5-2003 13:08 |
Posts: 8678 |
ik wil dus ook een kop bij mijn (70cc) cilinder hebben...maar waar laat je dat doen?
ik rij nu namelijk met een ori kop
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 14-5-2003 13:10
|
|
|
|
Boerke [Mathieu] |
14-5-2003 13:34 |
|
Rtm |
14-5-2003 15:41 |
Posts: 784 |
Ik heb op mn NSR ook een 70ccZeta gehad, gekocht bij Jos Dijkman, en daar heb ik later mn kop laten uitdraaien, toen reed ie prima
Later is zeta stuk gegaan maar dat heeft hier niks mee te maken..
Dat uitdraaien heeft ie gedaan voor 20 euro geloof ik.
|
|
|
|
boerjef |
14-5-2003 15:48 |
Posts: 265 |
hoe zie je eigenlijk of je een ori kop hebt, of een 70cc of een aangepaste?
|
|
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand! |
|
BSTS |
30-3-2006 23:27 |
Posts: 4241 |
ik weet dat dit topic al oud is.
maar wie kan mij vertellen hoe ik er achter kom, hoever ik mijn cilinder kan vlakken.
enhoever ik de kop kan uitdraaien.
ik weet wel dat de zuiger de kop niet raken mag.
maar hoe bereken ik de verbrandingsruimte etc?
formule???
|
|
sprintjah |
|
richard3 |
30-3-2006 23:29 |
Posts: 5198 |
je had beter ff een nieuw topic kunnen openen of zo :S
verder kijk in het algemene tunings topic
daar zal voldoende staan meaby is er ook nog een faq voor
|
|
op naar de grote brommers |
|
bart de scootergek |
31-3-2006 10:24 |
Posts: 8916 |
idd, zoals gezegd, beter er een nieuw topic over openen ipv dit oude topic kicken.
|
|
Honda RC-33 |
|