Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt wordt 2takt? :D

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9396 - 4takt wordt 2takt? :D
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rsboy 14-5-2003 20:04 Print reply
Posts: 19
hoe wil je de krukas lagers smeren dat gaat niet lukken met mengsmering zijn glijlagers
 
verwijderd 14-5-2003 20:44 Print reply
Posts: 4082
die 2takt diesels werken helemaal niet met carterdruk...

word er gewoon door de "spoelpoorten" ingeblaast door de turbo
 
YAMAHAFREAK 14-5-2003 22:21 Print reply
Posts: 1001
das waar
2takt diesel heeft n turbo voor de benodigde druk
maar over de smering van krukas en drijfstanglagers:
als ik de oliepomp nou 2takt olie laat rondpompen gaat t toch goed? de oliepomp pompt t door de diverse oliekanalen naar de glijlagers en dan is alles toch ok?
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 14-5-2003 22:31 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

die 2takt diesels werken helemaal niet met carterdruk...

word er gewoon door de "spoelpoorten" ingeblaast door de turbo


bijna symen

2-takt diesel werk met een supercharger (mechanisch aangedreven)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
YAMAHAFREAK 14-5-2003 22:33 Print reply
Posts: 1001
ik wil niet lullig doen maar eh hoe wil jij de aandrijving van een turbo dan omschrijven?
hij wordt aangedreven door de snelheid van de uitlaatgassen. is dat dan pneumatisch ofzo?
naja roots compressor is aangedreven door V-riem is ook mooi

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 14-5-2003 22:56 Print reply

Posts: 3471
Zou zeggen ga eens kijken op howstuffworks.com
supercharger is een (soort) mechanisch aangedreven turbo en dat gebeurd niet door olie. meestal door een soort multi v riem


Dit bericht is ge-edit door rudy op 14-5-2003 23:07
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
YAMAHAFREAK 14-5-2003 23:00 Print reply
Posts: 1001
supercharger wordt dus opdezelfde manier aangedreven als roots compressor
nu moeten we nog een term voor de aandrijving van een uitlaatgasturbo bedenken

pneumatisch betekent trouwens door lucht aangedreven als je daar soms op doelde
hydraulisch is door olie aangedreven

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 14-5-2003 23:02
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 14-5-2003 23:07 Print reply

Posts: 3471
had het niet goed gelezen dacht dat je er hydraulisch had staan
term voor de aandrijving van een turbo is dus pneumatisch

Dit bericht is ge-edit door rudy op 14-5-2003 23:10
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
NSR RULEZZ 14-5-2003 23:10 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Zou zeggen ga eens kijken op howstuffworks.com
supercharger is een (soort) mechanisch aangedreven turbo en dat gebeurd niet door olie. meestal door een soort multi v riem
afbeelding

Dit bericht is ge-edit door rudy op 14-5-2003 23:07

dat is een turbo? ja idd ben noob op dat gebied.
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Rudy 14-5-2003 23:14 Print reply

Posts: 3471
nee superchager

turbo heeft geen mechanische aandrijving
turbo ziet er zo uit

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
NSR RULEZZ 14-5-2003 23:17 Print reply

Posts: 4934
of zo?


daar kom je nou pas met die site aan rudy dies is vet handig is dat er ook in het nederlands?

ik lees hier trouwens ook net weer dat het weer nadelig is voor de uitlaatgassen ofzow?
is lochies natuurlijk...

One cause of the inefficiency comes from the fact that the power to spin the turbine is not free. Having a turbine in the exhaust flow increases the restriction in the exhaust. This means that on the exhaust stroke, the engine has to push against a higher back-pressure. This subtracts a little bit of power from the cylinders that are firing at the same time.


Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 14-5-2003 23:20
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
YAMAHAFREAK 14-5-2003 23:18 Print reply
Posts: 1001
en voor mijn projektje zou de voorkeur uitgaan naar een roots compressor/supercharger omdat een uitlaatgasturbo je uitlaatgasstroom verneukt
genoeg stof om over na te denken dus


rudy weet jij toevallig ook of t mogelijk is om de carbs te handhaven? ik zou graag gewoon een batterij van 4 32mm (ongeveer) carburateurs eraan hangen en de compressor dan zo afstellen (met behulp van poulie) dat ie een druk van 1,5 tot 2 bar levert. dus eigenlijk 0.5 tot 1 bar overdruk. dan hoef ik namelijk niet te fucken met t carter enzo
als ik r injektie op moet gaan maken wordt t te moeiljk...

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 14-5-2003 23:21
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
NSR RULEZZ 14-5-2003 23:36 Print reply

Posts: 4934
kwam ik op motorforum tegen
misschien hendig?:P


http://www.mtek.chal...expe/Link/rd350.html
lol tjek waar die gozer zijn turbo heeft gefixt :P:P:P:P:P haha is btw 2takt


Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 14-5-2003 23:45
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
SIWWN 14-5-2003 23:38 Print reply
Posts: 7079
Turbo werkt pas een beetje fatsoenlijk op hoge toeren..


Is een G lader niks? DIe werkt onderin ook al..
Alleen kost een G lader ook weer vermogen omdat die door de krukas word aangedreven. Maar een turbo kost dus ook vermogen.


 
YAMAHAFREAK 15-5-2003 9:44 Print reply
Posts: 1001
een turbo kost een beetje vermogen doordat ie een weerstand in de uitlaat vormt maar dat is te verwaarlozen
de compressor (gay-lader) kost ook een beetje vermogen maar geeft ook vermogenswinst dus wordt t gecompenseerd
bovendien gaat t me erom om t lopend te maken. hoeft niet eens zoveel vermogen te hebben als t t maar doet
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved