Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt wordt 2takt? :D

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9396 - 4takt wordt 2takt? :D
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHAFREAK 13-5-2003 23:28 Print topicpost
Posts: 1001
ik heb weer een geniaal id gekregen!
eigenlijk neit helemaal van mijn maar goed
ik heb op zolder nog een 1300cc dubbelnokker injektieblok uit een Daihatsu Charade liggen en nou kwam iemand van t Yamaha Tweetakt forum op t id om daar een 2takt van te maken!
Nou dacht ik bij mezelluf: dat moet kunnen en bovendien is t blok zowieso neit meer zo'n geweldig ding dus waarom neit (zit ook geen computer aan).
de kleppen kunnen er wat mij betreft inblijven omdat ik t 2takt diesel id wil volgen. alle kleppen worden uitlaatklep. als de zuiger dus naar beneden beweegt (door de ontbranding dus) en bijna beneden is gaan de uitlaatkleppen open (iets eerder als de inlaatpoorten)
en ze sluiten iets eerder als de inlaatpoorten
de nokkenas moet dus zowieso verlast worden

nou heb ik dus een paar vraagjes:
kan ik de spoelpoorten achterwege laten zonder montage van een turbo? of heb ik die toch echt nodig voor het ontwikkelen van voldoende (carter)druk?
en hoe kan ik die carterdruk t beste creeeren?
ik neem aan dat t volume van t carter kleiner moet zijn dan t volume van de cilinders+verbrandingsruimtes?

voor de inlaatpoorten dacht ik trouwens gewoon aan een flinke staalboor (beetje klooien met timing) en die van buiten af door t blok heenrossen en dan n buis in dat gat maken en op die buis een carburateur(+membraan?) monteren.

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

E-man 13-5-2003 23:33 Print reply
Posts: 412
Zo... dat klinkt als een leuk idee, zou iemand anders dit al eens eerder geprobeerd hebben?
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
YAMAHAFREAK 13-5-2003 23:37 Print reply
Posts: 1001
sja.. dat weet ik neit
ik zal wel s wat tekeningen maken van hoe ik t me voorstel
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Superfunk 13-5-2003 23:39 Print reply

Posts: 1442
Heel knap als je dat gaat lukken
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
rebuild nsr 13-5-2003 23:41 Print reply
Posts: 494
om je mengsel goed te verdeln heb je toch echt poorten nodig
 
nothing beats a cubic inch
-Michiel RS- 14-5-2003 0:05 Print reply
Posts: 2803
whahah dat gaat nooit lukken man, waarom laat je dat blok niet gewoon 4Takt ? en dan lopend maken.

Wat ik trouwens wel vaak zie is dat uit veel ouwe Daihatsu Charade karretjes vaak een dikke rookwolk komt, die die blokken zullen wel lekker olie zuipen
 
YAMAHAFREAK 14-5-2003 9:03 Print reply
Posts: 1001
dat ik inlaatpoorten nodig heb was me al duidelijk alleen heb ik ook spoelpoorten nodig?
of kan ik gewoon alleen inlaatpoorten maken en dan een turbo erop zetten zodat t mengsel toch onder druk de cilinder in geperst wordt?

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 14-5-2003 9:27 Print reply

Posts: 3471
zal ik het maar zeggen...

kansloos idee , niet uitvoerbaar
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 14-5-2003 9:58 Print reply

Posts: 14825
je carter kan je niet ombouwen voor dit doeleind, verder hoe wil je spoelers maken?
enige manier waarop dit toekomst kan hebben is de diesel in te spuiten, maargoed, volgens mij wordt dat niet bepaald rendabel...
 
rebuild nsr 14-5-2003 10:00 Print reply
Posts: 494
diesel in spuiten ken je ook vergeten, te kleine compressie verhouding, de diesel zal nooit ontbranden
 
nothing beats a cubic inch
Blijhoofd 14-5-2003 11:21 Print reply

Posts: 7378
eej koos kanloos dit lukt je nooitttt,kan gewoon niet je komt echt fucking veel problemen tegen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
De Schout 14-5-2003 16:27 Print reply
Posts: 5327
je kunt wel een soort tweetakt van maken, je moet de nokkenassen even snel laten draaien als de krukas, en dan met timingen kloten, ontsteking veranderen en cilinders twee aan twee gelijkt laten lopen, 1en4 en 2en3. dat zou heel misschine nog wel kunen lukken. is het ook een tweetakt, maar dan gewoon met kleppen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 14-5-2003 16:28 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

diesel in spuiten ken je ook vergeten, te kleine compressie verhouding, de diesel zal nooit ontbranden
compressie valt wel te behalen hoor!!

maar je kan natuurlijk ook normale peut gebruiken..
 
Aprilia r-ass 14-5-2003 16:31 Print reply
Posts: 741
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

je carter kan je niet ombouwen voor dit doeleind, verder hoe wil je spoelers maken?
enige manier waarop dit toekomst kan hebben is de diesel in te spuiten, maargoed, volgens mij wordt dat niet bepaald rendabel...




inderdaat gaat nooit...ten eerste moet je je carter afscheiden van de rest...zodat de motor druk kan opbouwe om branstof omhoog te kunne spuite dat gaat al noooit
 
I like Castrol!
YAMAHAFREAK 14-5-2003 17:08 Print reply
Posts: 1001
waarom zou ik mijn carter niet kunnen ombouwen?
ik kan de oliepomp misschien zo ombouwen dat ie minder olie levert en m dan gewoon 2takt olie laten rondpompen uit een aparte tank
ik hoef niet te horen dat t niet kan want ik heb zelf ook mn twijfels, t is gewoon voor de gein
ik heb dat blok toch gratiz gehad.
bovendien was ik van plan gewone benzine te gebruiken
eventueel met mengsmering ( moet nog ff kijken of dat nodig is als de oliepomp in werking blijft)
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
DaveTSX 14-5-2003 18:54 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

waarom zou ik mijn carter niet kunnen ombouwen?
ik kan de oliepomp misschien zo ombouwen dat ie minder olie levert en m dan gewoon 2takt olie laten rondpompen uit een aparte tank
ik hoef niet te horen dat t niet kan want ik heb zelf ook mn twijfels, t is gewoon voor de gein
ik heb dat blok toch gratiz gehad.
bovendien was ik van plan gewone benzine te gebruiken
eventueel met mengsmering ( moet nog ff kijken of dat nodig is als de oliepomp in werking blijft)


laat hem 4takt en doe er dan wat leuks mee als je hem toch gratis hebt gehad.
jammer van alle tijd en eventueel geld wat je er in gaat stoppen, want ik denk niet dat je dit gaat lukken.
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved