Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9386 - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)
|
Pagina 8 van 14
|
Dit topic is 10958 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
barry |
31-5-2003 19:55 |
Posts: 7387 |
ban!
|
|
He? |
|
Blorn |
31-5-2003 19:55 |
Posts: 13825 |
Ontopic?
|
|
|
|
Baasbas |
31-5-2003 19:57 |
Posts: 2176 |
bah.. er werd je alleen gevraagd om een honda mb'tje niet te vergelijken met een professioneel door een raceteam getuned kreidtler..
dus doe dat dan ook niet...
18.8 is een hele nette score, ja kan nog wel iets beter, maar hou dan ook rekening met de setup
en ik ben niet geinteresseerd in jouw eurokit..
offtopic geblaat
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 31-5-2003 19:57
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
verwijderd |
31-5-2003 21:38 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thahondaman
ja honda's zijn gewoon in de cross eigelijk wel het beste
wow, hoe kom je daarbij?
|
|
|
|
barry |
31-5-2003 21:58 |
Posts: 7387 |
wat ik tot nu toe het meeste hoor is dat op testbanken qua vermogen de kawasaki's 2takten 125 en 250cc boven het gemiddelde uitspringen, honda in het gemiddelde zat en suzuki er ver onder...
maar ik zeg niet dat dit klopt...
|
|
He? |
|
verwijderd |
31-5-2003 22:23 |
Posts: 4082 |
jij praat over std motors.
|
|
|
|
barry |
31-5-2003 22:27 |
Posts: 7387 |
jah ok, maar als hobby gebruik, eb dat je er een keer op zaterdag / zondag over een weilandje of zo gaat jakkeren, heb je niet veel aan getunede crossers denk ik...
tis leuk om te hebben en dat je weet dat je het hebt, maar dan heb je meer aan een normale crosser denk ik.
maar ik ging dus uit van ongetunede crossers.
en voor de genen die zich aangesproken voelen, ik heb er geen ervaring in, het is mijn mening aan de hand van de ervaringen die ik van anderen heb gezien/gehoord
|
|
He? |
|
Rudy |
1-6-2003 13:05 |
Posts: 3471 |
Honda is erg lang de beste en snelste crosser geweest. Alleen zijn hun motorisch sinds het model wat ik ongeveer heb weinig vooruitgegaan. En stilstaan=achteruitgang. Honde is in 2000 met een nieuw blok voor hun 125 gekomen (iig met andere powervalve)en uit veel testrijders blijken de oudere blokken (met dat hpp systeem waar ik dus de laatste versie van heb) beter te vinden dan de nieuwe. De nieuw blijken onderin vrij slecht te lopen en bovenin hebben ze niks meer als de andere merken (betergezegt minder..).
Maar ik ben het wel met barry eens dat de honda crosser technisch gewoon goed inelkaar zitten , betrouwbaar zijn enz enz.
Maargoed , nieuwe yz, kx en ktm zijn snelle n(zelfs de 2003 rm125 blijken ze erg goed te vinden).
http://www.biketestu...spx?ID=70&Page=1 staat een test van de 2003 125jes.
En over getunde crossers: het klinkt super (geluid) alleen haalt de gemiddelde (hobby) crosser het extra vermogen er toch niet uit..
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
verwijderd |
1-6-2003 13:28 |
Posts: 4082 |
je kunt ook niet zeggen van dat is de beste crosser eigenlijk... 1e rijdt weer lekkereder, andere ziet er vetter uit. en de andere heeft weer meer piekvermogen. de andere een mooi breed maar laag piekvermogen...
|
|
|
|
MB50TUNED |
1-6-2003 13:42 |
Posts: 1054 |
Inderdaad. En mensen vergeten vaak ook dat vermogens ook afhangen van slijtage/onderhoud en betrouwbaarheid en verbruik. Vergelijk dat van van de kreidler bijvoorbeeld eens met de honda van 18,8 pk.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
foxbuster666 |
25-2-2004 10:47 |
Posts: 670 |
Ff om wat onduidelijkheden te halen
Toptoerental met mvt toerenteller is gemeten in z'n vrij!
Dus 12500
Hij had het meeste vermogen 18.8 bij 119 km/h in 6e versnelling dus rond de 9000 rpm.
Das toch best netjes vind ik zelf.
Topsnelheid op de bank is 131 km/h, maar deze snelheid haal ik ook op de weg.
Vertanding is zelfs te licht, maakt overtoeren op top.
Voor de rest 110 malossi AC is 118cc en LC is 98cc.
Trouwens als je denkt dat het niet veel is, valt niet te vergelijken met scoots ed.
Blokjes zijn veel ouder, veel weerstand door bak, balansas ed.
Scoots hebben inlaat op carter is ook weer sneller.
Is oud topic maar om wat onduidelijkheden weg te halen!
Kga binnenkort weer @ testbank, maar dan met een 28mm OKO D-slide, HPI binnenrotor, aangemeten pijp en kop!
Jullie horen het resultaat!
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
foxbuster666 |
25-2-2004 10:49 |
Posts: 670 |
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
SMALL HONDA |
25-2-2004 10:51 |
Posts: 1575 |
ben benieuwd naar de resultaten
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
mbrulezzz |
25-2-2004 10:59 |
Posts: 2084 |
18.8 is netjes....
(oud topic )
|
|
MB racing |
|
Rick |
25-2-2004 10:59 |
Posts: 3788 |
erm dit topic is uit 06-2003???
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Dit topic is 10958 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 14
|
|