Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9386 - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)
|
Pagina 5 van 14
|
Dit topic is 10837 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crazypeter |
16-5-2003 13:05 |
Posts: 1298 |
dit izz het dan
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
16-5-2003 13:08 |
Posts: 5996 |
of ik kan geen tabellen lezen maarre is dat toevallig een automaat? (sarcastisch erik )
je hoord toch pieken en vallen te zien van het overschakelen?
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 16-5-2003 13:37
|
|
ik haat mensen |
|
Erik_N |
16-5-2003 13:34 |
Posts: 5360 |
Ik snap deze ook niet helemaal:-S
Is btw geen automaat, tenminste, staat onder Honda 110
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 16-5-2003 13:35
edit: Ik snap btw ook niet hoe de PK's kunnen oplopen met de snelheid
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 16-5-2003 13:35
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
MBX OWNER |
16-5-2003 13:49 |
Posts: 179 |
Dit is toch een volledig logische grafiek!!!
Gewoon in de 6e versnelling zetten en gas open, dan rolt er dit uit..
Verder jammer dat ze de snelheid hebben gemeten en niet het toerental...
|
|
|
|
crazypeter |
16-5-2003 13:50 |
Posts: 1298 |
Uitleg bij de grafiek
Hij is op zijn sterkste bij 119 km/h 18.8 PK
Topsnelheid ligt rond de 130 km/h
Gemeten in de hoogste versnelling (6 dus)
dit zij die gozer
enne het plaatje doet het nu weer niet
http://www.hondaracing.web1000.com/
dit is die site van die gozer
Dit bericht is ge-edit door crazypeter op 16-5-2003 13:51
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Erik_N |
16-5-2003 13:51 |
Posts: 5360 |
Oooooh, ok
Dan snap ik hem
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Joost |
16-5-2003 13:57 |
Posts: 1108 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SHALOM
een roterend gedeelte (inlaat) is gemakkelijk zelf te maken uit 2 stukken aluminium en verenstaal.
...
Shalom, zo te horen heb je heel wat verstand van kreidleres. Alleen ik wil eigenlijk wel eens weten wat je hiervan zelf alleemaal gedaan hebt? Je zegt dat zelf het roterende deel maken "gemakelijk" is. Als ik zoiets hoor heb ik direct zoiets van, weer zo'n zwetser. Het kan wel, maar het is echt niet "gemakelijk". Ik denk dat je er je echt op verkijkt hoe veel werk het is om dingen echt zelf te verbouwen. Ik ben nu bezig met een honda 50 blok dat wordt verbouwdt voor een CR80 LC cilinder ('84'er) dus ik weet wel een beetje hoeveel werk het is om zelf gebouwde dingen te maken. Je moet de juiste mensen kennen (bv om het alu GOED te laten lassen, dus niet tig). Meschien dat je zelf een rotorende inlaat hebt gebouwdt. Indat geval neem ik mijn woorden terug. Alleen op de manier waarop je het brengt heb ik daar zo m'n twijvels bij.
Over die grafiek, dat klopt zo wel, waarschijnlijk een roll-on run (acceleratie).
Dit bericht is ge-edit door Joost op 16-5-2003 14:01
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
MBX OWNER |
16-5-2003 13:58 |
Posts: 179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SHALOM
een roterend gedeelte (inlaat) is gemakkelijk zelf te maken uit 2 stukken aluminium en verenstaal.
Dit kost je niet veel. Het is ook te bestellen maar dan ben je een 200 euro kwijt.
De cilinder zelf is ook goed te maken. Ik zelf heb gelukkig een dremel, een 20000rpm makita en tandarts boortjes die tot 60000rpm gaan
De poorten zijn dan gemakkelijk te maken.
Zie: http://fullspeed.to/50cc-racing --> techniek --> 6v blok. Hier staat precies beschreven hoe je het allemaal zelf kunt doen met alleen een leuk freesbankje.
Het is dus meer een kwestie van doen. Het is niet moeilijk. Jah 20-30 jaar geleden misschien, maar allees is zelf te maken of te bestellen op internet
He jongen, heb je gezien waarmee ze dat snelheidsrecord van 221 km/h hebben neergezet???
Ik weet neit hoe het met jou zit, maar ik rijd niet elke dag met zo iets over straat...
Verder, als het ZO makkelijk is als dat jij zegt, dan weet ik een leuke uitdaging voor je.
Jij prepareerd een Kreidler die volgens jou zeggen makkelijk de 200 km/h haalt en dan kom je tegen me sporten, deal???
Aangezien het toch niet duur is, is dat geen probleem.
Ik haal de 200 niet, dus jij zou makkelijk
moeten winnen dan..
Laat me niet langer in spanning en kom ermee naar Jubbega/Lelystad...
|
|
|
|
Rudy |
16-5-2003 14:03 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER
[...]
He jongen, heb je gezien waarmee ze dat snelheidsrecord van 221 km/h hebben neergezet???
Ik weet neit hoe het met jou zit, maar ik rijd niet elke dag met zo iets over straat...
Verder, als het ZO makkelijk is als dat jij zegt, dan weet ik een leuke uitdaging voor je.
Jij prepareerd een Kreidler die volgens jou zeggen makkelijk de 200 km/h haalt en dan kom je tegen me sporten, deal???
Aangezien het toch niet duur is, is dat geen probleem.
Ik haal de 200 niet, dus jij zou makkelijk
moeten winnen dan..
Laat me niet langer in spanning en kom ermee naar Jubbega/Lelystad...
t zal druk worden....
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SHALOM
Kan me voorstellen dat jullie niet zo snel geloven dat er meer dan 18 pk's uit 50cc worden gehaald, maar geloof het toch maar.
kreidler racers van tot 1972 hebben een roterende inlaat en maken 16000-19,200 rpm.
de maximale topsnelheid van deze kreidler fabrieksracers en vVeen racers is ongeveer 200 km/u. best wel knap voor een 50cc
Wil niet lullig zijn maar de ontstekingen van toen kwamen nieteens verder dan een 15-16k
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Hans F |
16-5-2003 14:28 |
Posts: 4326 |
Wat is er btw. raar aan die grafiek, is gewoon powercurve in z'n 6
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
16-5-2003 14:33 |
Posts: 5996 |
niks nu, maar ik vond het alleen een rare grafiek..
|
|
ik haat mensen |
|
crazypeter |
16-5-2003 14:34 |
Posts: 1298 |
ik vind het wel netjes 18.8 pk
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Blukaap |
16-5-2003 17:53 |
Posts: 10006 |
Hij heeft dus 18,8PK@(ongeveer)9000rpm, dat is wel behoorlijk netjes (zeg maar gerust goed) voor de setup.
Erik: neem je je MBX ook mee naar lelystad trouwens ?
Deze grafieken vind ik veel handiger trouwens, kun je precies zien waar dipjes zitten, als je dat over een paar versnellingen doet met deze schaal krijg je zo'n blad van een meter lang .
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-5-2003 17:55
|
|
Bastila is lief |
|
Jan van Elderen |
16-5-2003 18:30 |
Posts: 555 |
Volgens mij zijn het niet de km, maar de toeren:100...
|
|
*blurk* |
|
Rudy |
16-5-2003 18:32 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Hij heeft dus 18,8PK@(ongeveer)9000rpm, dat is wel behoorlijk netjes (zeg maar gerust goed) voor de setup.
Erik: neem je je MBX ook mee naar lelystad trouwens ?
Deze grafieken vind ik veel handiger trouwens, kun je precies zien waar dipjes zitten, als je dat over een paar versnellingen doet met deze schaal krijg je zo'n blad van een meter lang .
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-5-2003 17:55
dat vermogen bij 12k leek me al erg vreemd...
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Dit topic is 10837 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 14
|
|