Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9386 - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)
Pagina 3 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 14-5-2003 13:00 Print reply
Posts: 1755
Huh, dit heb ik van die site van Marcel, staat helemaal onderaan:

"
If we apply the above 2-stroke formula to a KTM 50LC Senior, you will see that this motor would develop a BMEP of 200 psi. Therefore: a 17 Hp 50cc? Not possible?
"

Kheb verder de rest van het verhaal op de site nie gelezen, maar je kan toch 17 pk met een 50cc'tje hebben?

Neej en ik wil nie weer Kreidler verhalen en discussies al dat gezeik

Dit bericht is ge-edit door huh op 14-5-2003 13:00
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-5-2003 13:03 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

Marcel wil volgens mij weten hoe je het BMEP uitrekent


ghehe ik heb hier wel een topic gevonden maar daar staat dezelfde formule,

http://www.brommerforum.nl/showtopic/5265

wat stom dat ik op zo'n vaag hoge waarde uitkom?
 
ik haat mensen
ardan 14-5-2003 13:18 Print reply
Posts: 595
en ik wil ook wel een juiste formule ervoor,wie zal hem geven??
 
have a blast,go fast
Hans F 14-5-2003 13:36 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM

Kan aan mij liggen hoor, maar die 18 pk uit een 110 cc vind ik erg weinig. Die cilinder loopt nog niet half op het vermogen wat er uit te halen is. Als je bekijkt dat een 50cc al 18 pk kan leveren (kan nog meer. de 22-25 is ook allang gehaald) is dat voor 110cc wel erg brak. Maar jah ik heb het hiet nu wel over MAHLE cilinders voor kreidler.





Droom lekker verder
 
SHALOM 14-5-2003 13:59 Print reply

Posts: 135
Ik droom niet het is echt waar. Deze cilinders zijn gewoon te koop bij chris homoet!!!!


Maar jah dan heb je een echte mahle en geen malossie fuck shit. Als je het niet gelooft kijk maar op www.kreidler.nl onder stories

Dit bericht is ge-edit door SHALOM op 14-5-2003 14:01
 
Het mooiste wat er is is schijten in een scooter
MBX OWNER 14-5-2003 14:50 Print reply
Posts: 179
ppfff

Probeer het eerst maar is zelf te halen!!
Is makkelijk praten als je zelf nooit op de testbnak gaat...

Hoe kan je ooit een brommer vergelijken met een racer???

Ten eerste is dit achterwiel pk, dus aan de krukas heb je zo'n 15% meer, verder is dit natuurlijk gewoon een LUCHTGEKOELD blok! met gewoon een pruductie pijp etc!!

Tuurlijk valt er meer uit te halen, maar k vind het best een nette score, zeker met die spullen...

theorie is leuk etc, maar robeer het eerst maar is zelf neer te zetten. idd 6,5 Bar is niet zo veel, maar probeer maar 11 bar te halen, k wens je veel suc6, zal pittig worden..

Ennuhhh 25 achterwiel pk's met een 50 cc Kreidler???
whahaha

 
Blukaap 14-5-2003 17:53 Print reply

Posts: 10006
5.9 bar is het zelfs, geen idee waar ralf die 6.5 nou weer vandaan haalt ?

Maar een BMEP van 8 bar moet toch goed kunnen lijkt me.

D'r zit gewoon ergens iets fout in dat ding, kan niet anders.

Wat lude trouwens opviel: hij stopt met toeren maken ongeveer 500rpm nadat ie max vermogen heeft geleverd, dat zal niet fijn rijden denk ik .

Niettemin wel een hoog vermogen en meer dan ik gedacht zou hebben voor zo'n setup (hoewel het toerental aso hoog is).

SHALOM: welterusten en als je wakker bent, laat maar grafiekje zien, met banktype en meetmethode.
 
Bastila is lief
Neonlampje 14-5-2003 17:58 Print reply

Posts: 14825
idd beetje vreemd...

marcel, bij jou gaat het fout door de L die je invult die is in verhouding veelste klein..
L is in dit geval je cylindervolume in cc.. is wel iets groter dan 0.116 ofzo
 
Pingu 14-5-2003 19:10 Print reply
Posts: 1842
Ik twijfel eigenlijk aan die 18,8 pk... Of de testbank. Het is dus een luchtgekoeld blok met een 110, dus lange slag. En dat geeft ongetuned het topvermogen bij 12k?? Met een produktie uitlaatje en zonder binnenrotor? Als het zo is, is het heel knap, maar ik wil toch eerst een grafiek zien eigenlijk
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 14-5-2003 19:12 Print reply
Posts: 4326
Is er nou al ergens een grafiek?

Die ac malossi's zitten trouwens wel vaker beter in elkaar als de lc's. Dat is toch ook zo bij de 70's?
 
Blukaap 14-5-2003 19:18 Print reply

Posts: 10006
Daar dacht ik ook al aan jah, logica ontgaat me een beetje, maar goed.


Niels, hij heeft HPI .


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 14-5-2003 19:19
 
Bastila is lief
Pingu 14-5-2003 19:27 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Daar dacht ik ook al aan jah, logica ontgaat me een beetje, maar goed.


Niels, hij heeft HPI .


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 14-5-2003 19:19

Dan nog vind ik 12k erg hoog voor een langeslag blok, pertijns topvermogen met mal lc getuned lag maar op 9 k toch?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 14-5-2003 19:28 Print reply
Posts: 4326
Ligt ook wel aan pijp he.... (vooral zelfs)
 
Blukaap 14-5-2003 19:28 Print reply

Posts: 10006
Jah, maar zoals hans al zei: kennelijk zijn die luchtgekoelde malossi's standaard veel sneller (in verhouding iig).


En uitlaat jah.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 14-5-2003 19:29
 
Bastila is lief
Pingu 14-5-2003 19:32 Print reply
Posts: 1842
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vind het echt erg veel... en ik wil eerst een grafiek zien
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 10831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved