Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9386 - 18,8PK uit mlossi (niet van mij)
Pagina 2 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 13-5-2003 23:37 Print reply

Posts: 4934
waar is plaatje?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
SIWWN 13-5-2003 23:46 Print reply
Posts: 7079
Komt eraan binnenkort
 
Ralf 13-5-2003 23:48 Print reply

Posts: 9073
Als ik zeg dat de BMEP volgens Harrie op 6.5 uitkomt, dan weten de mensen die weten wat het is genoeg denk ik
 
Blorn 13-5-2003 23:57 Print reply

Posts: 13825

 
Steve_ZHC 14-5-2003 1:11 Print reply

Posts: 2716
Volgens wat vrienden van me, waarvan 1 er een opleiding autotechniek doet, is het juist andersom als hier steeds gezegd wordt;
lange slag = hard rijden en korte slag is hard trekken.

Ik zei dat daar geen hol van klopte (ongeveer) en toen dachten zij dat het bij 2t misschien andersom werkte...

Klopt het dan dat korte slag 2t snel is, en korte slag 4t juist hard trekt???

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Als ik zeg dat de BMEP volgens Harrie op 6.5 uitkomt, dan weten de mensen die weten wat het is genoeg denk ik


Nee, leg uit PLIES, ik wil ook wel es weten waar die bende allemaal over gaat
 
Hans F 14-5-2003 10:09 Print reply
Posts: 4326
wat voor bank?
waar is de grafiek?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-5-2003 10:09
 
huh 14-5-2003 10:39 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Als ik zeg dat de BMEP volgens Harrie op 6.5 uitkomt, dan weten de mensen die weten wat het is genoeg denk ik


Wat geheimzinnig

BMEP = Break Mean Effective Pressure, maar wat het precies is weet ik zo ook nie...kun je invoeren bij Bimotion, zal ik dalijk es doen, misschien weet ik dan wat meer ...
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-5-2003 10:44 Print reply

Posts: 5996
6.5..kan meer

edit btw...hoe kan je de bmep berekenen zonder bimotion? ik ben verschillende formules tegengekomen op internet.


2-stroke BMEP = (HP * 6500) / (L * RPM)

weet iemand of deze formule juist is?

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 14-5-2003 10:54
 
ik haat mensen
Joost 14-5-2003 10:46 Print reply
Posts: 1108
BMEP is manier om verschillende motoren met elkaar te vergelijken. Onafhankelijk van toerental en cilinder inhoud. In elk boekje over motor techniek staat de exacte uitleg wel uit gelegt (met oppervlak van de PV grafiek enzo).

Maar goed, een BMEP van 6,5 is nou niet echt iets om erg trots op te zijn... En welke bank, en waar is de grafiek?

(ach nu heb ik geheim verklapt)

Dit bericht is ge-edit door Joost op 14-5-2003 10:48
 
It is going to be a Endless summer...
Hans F 14-5-2003 11:01 Print reply
Posts: 4326
BMEP geeft gewoon onafhankelijk van welke motor e.d. aan hoeveel druk er ontstaat. Zo kun je vergelijken. 6,5 is vrij laag.
 
SHALOM 14-5-2003 11:25 Print reply

Posts: 135
Kan aan mij liggen hoor, maar die 18 pk uit een 110 cc vind ik erg weinig. Die cilinder loopt nog niet half op het vermogen wat er uit te halen is. Als je bekijkt dat een 50cc al 18 pk kan leveren (kan nog meer. de 22-25 is ook allang gehaald) is dat voor 110cc wel erg brak. Maar jah ik heb het hiet nu wel over MAHLE cilinders voor kreidler.

En RS80_Racer een lange slag zorg voor meer kracht onderin. Je krijgt een grotere 'arm' bij je krukas dus je cilinder hoeft minder energie te leveren om voor hetzelfde koppel. Het nadeel van een lange slag is dat je zuiger veel meer 'beweegt' en meer wrijving heeft met je cilinderwand. Hier gaat dus energie verloren op hoge toeren. Een lage slag cilinder (BMW boxer motoren bijvoorbeeld) hebben dus veel trekkracht, maar maken relatief weinig toeren.

Heb je een motor met korte slag, dan is de 'arm' op je krukas korter. Er is dus meer energie nodig voor hetzelfde koppel. Je kunt echter veel meer toeren maken, omdat je vrijving tussen de zuiger en cilinder kleiner is (grotere boring). Deze motoren leveren over het algemeen veel PK's, maar een laag koppel. Bijvoorbeeld een ducati. De boring van een 999 is bijna 2x zo groot als de slag. Hij kan relatief veel toeren maken, maar geef je niet genoeg gas bij het wegrijden dan slaat een ducati gewoon af.

Ik hoop dat het ik het duidelijk heb uitgelegt


 
Het mooiste wat er is is schijten in een scooter
crazypeter 14-5-2003 11:28 Print reply

Posts: 1298
http://www.hondaraci...laatjes_meeting.html


hier sta wat meer info over de bank

 
bla bla bal bla bla bla blah
Ralf 14-5-2003 11:35 Print reply

Posts: 9073
Tovami bank...

Is het ongecorrigeerd btw?

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 14-5-2003 11:36
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-5-2003 12:32 Print reply

Posts: 5996
met deze formule

2-stroke BMEP = (HP * 6500) / (L * RPM)

kom ik op 87 bmep

(18.8*6500)/(0.116*1200)

edit: hier een site drover

http://www.cycleimpr.../link_pages/014.html

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 14-5-2003 12:43
 
ik haat mensen
Erik_N 14-5-2003 12:56 Print reply

Posts: 5360
Marcel wil volgens mij weten hoe je het BMEP uitrekent
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 10863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved