Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Checklist splitsen blok TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9384 - Checklist splitsen blok TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 13-5-2003 19:57 Print topicpost
Posts: 192
Ok, ik wil dus vandeweek beginnen met splijten van mijn Tsx blok, waar moet ik allemaal rekening mee houden? wat voor onderdelen moet ik zeker bij de hand hebben

en hoe splijt ik het blok uiteindelijk?

(ps ik heb al gezocht in topics, niets gevonde..)

Dit bericht is ge-edit door nick op 14-5-2003 13:22
 
da-da

E-man 13-5-2003 23:17 Print reply
Posts: 412
Ik heb een keer t blok van mn yamaha gespleten, en ik geef je 1 tip:

ga op zoek naar een ander blok, het is een kutwerk waar je zeker als je het nog nooit eerder gedaan hebt veel moeite mee gaat hebben.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
chriss 13-5-2003 23:26 Print reply
Posts: 1859
als je dr goed voor gaat zitten en alles rustig aan doet is het best wel te doen, ik raad je aan om ff alle tekeningen van et blok te zoeken, is toch wel zeer handig...


ook is et fijn als je een lege tafel hebt met een paar bakjes voor kleine friemel onderdeeltjes, alles beetje opgeruimd enzo, werkt wel zo handig!

alles goed zuivermaken als et weer in mekaar gaat, en schroeven die niet los gaan, nix gaan forceren maar een slagschroevendraaier zoeken (magisch ding ) of een griptang, maak et blok van tevoren ook goed zuiver vodat je er aan begint, (kan er later dus ook niet meer inkomen)

zullen vast nog wel meer nuttige tips zijn...
 
Nick - Administrator 14-5-2003 0:03 Print reply

Posts: 4967
Quote:
(ps ik heb al gezocht in topics, niets gevonde..)

http://www.brommerfo...;to_pre=&forum=0
 
scooterkiller 14-5-2003 3:40 Print reply

Posts: 2987
Een goeie tip : Laat je hond niet door de los liggende versnellingsbak lopen, das nie leuk , ik spreek uit ervaring

Voorderest is het goed te doen hoor een tsx blok splitsen als je maar goed onthoud wat je gedaan hebt, het veertje die op de versnellingsbak zit is het grootste gezeik maar daar kom je nog wel achter.

Het Tsx blok splits je trouwens van de koppelingskant af dus niet zoals Honda van de vliegwiel kant, Meneer Suzuki was eigenwijs
 
BIERTJUH!!!!!!!!
LE-Man 14-5-2003 8:53 Print reply
Posts: 500
ok, ik heb al zo'n 6x een tsx blok inelkaar/uitelkaar gehaald dus ik weet ongeveer wel waar ik op moet letten..

tip 1:

neem een witte ondergrond(tafel ofzo) in het tsx blokje zitten namelijk bij de schakelwals kleine veertjes, EN DIE MOET JE NIET KWIJT RAKEN!!(links bij je neutraal lampje, en rechts bij je schakelas)

tip 2:

eerst alle schroeven los halen, dan ff zachtjes met een hamer-tje op je carter tikken, en eventueel ff met een dun schroeven draaier wat open wrikken..

tip 3:

heb een slagschroeven draaier bij de hand!! meestal zitten de bouten vast met locktight!!! voor al die bij je schakelwas aan de rechterkant!!(4 stuks zijn dat)

tip 4:

als je hem hebt gesplijt, let goed op de ring die op de grote tandwiel zit, die moet er zitten, anders heb je grote problemen!! dus dat je hem niet vergeet ofzo..

tjah.. zoiets is het wel ongeveer.. als je vragen hebt moet je me maar ff mailen.

Dit bericht is ge-edit door LE-Man op 14-5-2003 12:27
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Knoxville 14-5-2003 9:54 Print reply

Posts: 1454
Soms wil dat ook niet Leo Ga dan naar je lokale bromboer
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Blijhoofd 14-5-2003 11:32 Print reply

Posts: 7378
je moet een grote werk bank gebruiken en de onderdelen op volgorde leggen hoe je het ook uit elkaar hebt gehaald,die kruiskop schroefjes kan je gewoon los slaan met een beitel,dan is het best te doen...

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Knoxville 14-5-2003 11:55 Print reply

Posts: 1454
Bij mijn Blok niet
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
LE-Man 14-5-2003 12:25 Print reply
Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Soms wil dat ook niet Leo Ga dan naar je lokale bromboer


HAHHA, jah idd.. jouw'n blokkie was 1 en al locktight!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
brommercrazy 14-5-2003 12:31 Print reply

Posts: 2594
Hoe ziet zo'n slagschroeven draaier er uit, want dan zal ik die ook eens een gaan halen
 
LE-Man 14-5-2003 12:35 Print reply
Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Hoe ziet zo'n slagschroeven draaier er uit, want dan zal ik die ook eens een gaan halen


ik heb er geen plaatjes van, maar... het is eeen soortschroevendraaier(duh) waarmee je op de bovenkant met een hamer op moet rammen..
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com

Dit topic is 453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved