Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9377 - opmaat uitlaat??
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 16-5-2003 21:16 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

Zo zie je maar dat de Zweden niet te beroerd zijn om je info te geven....................
Ik vind het zo jammer dat het merendeel van hobby-tuners geen info, specifieke dingen etc vrijgeven.....
 
Hans F 16-5-2003 21:31 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Ik vind het zo jammer dat het merendeel van hobby-tuners geen info, specifieke dingen etc vrijgeven.....


Zweden of Nederlanders? Want, na wat ik tot nu toe heb gezien zijn de meeste mensen die met tweetakten bezig zijn best wel behulpzaam in het geven van tips en info.

En wat Bart laat zien bevestigd dat weer.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 16-5-2003 21:31
 
Neonlampje 16-5-2003 21:37 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Ik vind het zo jammer dat het merendeel van hobby-tuners geen info, specifieke dingen etc vrijgeven.....
het zijn de hobby tuners die dat juist wel doen.. het zijn de professionelen die het als een beroeps geheim zien beetje vreemd... (bijna arrogant zelfs...)
 
Hans F 16-5-2003 21:40 Print reply
Posts: 4326
Nou, wat vreemd dat je iets waar jaren van testen, onderzoeken en proberen mee gemoeid is niet van de daken gaat lopen schreeuwen. Dat is ook allemaal niet gratis.
 
Neonlampje 16-5-2003 21:58 Print reply

Posts: 14825
neej niet van daken schreeuwen
maargoed zit ook wel wat in..
 
Blorn 16-5-2003 22:44 Print reply

Posts: 13825
ik bedoel de nederlandse (degene hier op het forum zeg ik niets slechts over btw..) ze zijn niet onbehulpzaam ofzow, maar ze houden bijv. de poortmappen vaak voor zich.. is wel leuk/interessant om die te zien en je kunt er toch niet alles aan aflezen.. ook bijv. de waardes die goed lopen met het berekenen van een pijp, maar hier zit heel sterk het ervaring-gedoe in... (dus hans je hebt wel een punt, maar ik vind dat het wel wat openener zou mogen af en toe..)

nogmaals: ik zeg niet dat IEDEREEN zo is

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 16-5-2003 22:46
 
MBX OWNER 16-5-2003 23:03 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

ik bedoel de nederlandse (degene hier op het forum zeg ik niets slechts over btw..) ze zijn niet onbehulpzaam ofzow, maar ze houden bijv. de poortmappen vaak voor zich.. is wel leuk/interessant om die te zien en je kunt er toch niet alles aan aflezen.. ook bijv. de waardes die goed lopen met het berekenen van een pijp, maar hier zit heel sterk het ervaring-gedoe in... (dus hans je hebt wel een punt, maar ik vind dat het wel wat openener zou mogen af en toe..)

nogmaals: ik zeg niet dat IEDEREEN zo is

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 16-5-2003 22:46


Ja maar tis toch niet de bedoeling dat je alles gaat vertellen...!!???

Tuurlijk moet je behulpzaam zijn etc, maar je gaat toch niet zomaar ff poortmappies uit lopen delen aan iedereen, terwijl jij er uren/dagen/weken of zelfs maanden werk in hebt zitten en veel geld eraan hebt gespendeerd om een goed werkend geheel te krijgen...

Ik zeg niet dat je alle info uit een poortmap kan halen die nodig is, toch kan je er best veel mee..

Ik geef zelf ook niet zomaar alle info vrij, als iemand mij vraagd om de poortmap van mijn Klaaswaal cilinder is het toch logisch dat ik die niet zomaar uitdeel, of niet?

Je ziet tegen woordig steeds meer mensen die een poortmap van een getunede cilinder pakken en die ff in hun eigen cilinder frezen. Niet altijd met even goed resultaat

 
Joost 16-5-2003 23:37 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
CDI's van verschillende Honda scooters (vision, SFX en die tsjap) passen (en werken voor zover ik weet) ook.


Dit is dus interesante informatie. Ze hebben opschool vorigee week de onstekingsonderdelen voor de digi-CDI (van et het CDI project) binnen gekregen. Als ik tijd heb duik ik volgende week een avond het elektrolab in. Meschien dat ik dan ook een experimentje kan doen met de orginele CDI. Ik wil een AC voeding aan sluiten op de voedings ingang en een een puls generator op de pick-up ingang. Vervolgens pick je de onstekings puls inductief op, beide zet je op DAT. Volgens mij is het dan mogelijk om de exacte werking/ "curve" van de CDI te achterhalen.

Bart: Die jonge die ik mijn lastigere verspaan werk laat doen heeft ook eens een kruk-as van een JAWA grasbaan blok aangepast voor een langere slag. Als ik het me zo herinder hadden ze eerst een prop in het oudegat gelast en vervolgens een nieuw gat gevonkt. Ze konden het niet kotteren omdat die kruk-assen te hard waren. Ik weet niet van wat voor materiaal die honda kruk-assen zijn, maar dat vonken koste inderdaad veel geld. Voor het sprintblok moet ik de kruk-as ook nog laten aanpassen want de orgi big-end draait compleet naar gort ben ik bang.

80cc op een 16mm big-end...

 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 17-5-2003 1:18 Print reply

Posts: 10006
Ow, joost, 1 dingetje (was ik vergeten eigenlijk ).
Ik heb een wallaroo (denk ik) CDI liggen hier thuis (grabor, groen/zwart, ook groter dan normale CDI's) en die jah, uhm, is perfect te gebruiken als begrenzer, want boven de 7000rpm kwam ie niet in de vrij op m'n SH .

Geen idee of dat bij de rest vd CDI's ook zo is, dat zou ik uit moeten proberen.
Wat ik wel weet is dat shindengen ook CDI's heeft voor de Honda scooters (die heeft marcel nl 1), met ook die GE codes.
Alleen nooit uitgeprobeerd, wil ik nog wel eens doen.

Overigens mogen de spoelen van die Honda scooters ook van die lekker absurde doormeetwaarden hebben (waarde x - waarde x*10 ), dus dat doet me vermoeden dat ze ermee zouden kunnen lopen .
 
Bastila is lief

Dit topic is 3932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved