Mr Pain |
14-5-2003 19:33 |
Posts: 4966 |
kan wel maar dat is er nog niet komt wel
|
|
|
|
Hans F |
14-5-2003 19:33 |
Posts: 4326 |
waar heb je die info vandaan
|
|
|
|
Mr Pain |
14-5-2003 19:43 |
Posts: 4966 |
plaatselijke tuner
|
|
|
|
Neonlampje |
14-5-2003 20:39 |
Posts: 14825 |
Ik zou het niet doen,
CDI is niet berekent op spanningen anders dan de spanningen waarvoor hij ontworpen is.. als je een binnenrotor neemt,
je output voltage zal vele malen lager liggen dan bij een buiten rotor... tenminste je gemiddelde waarde, je piekspanning zal veel hoger liggen...
het verschilt dus heeel erg per ontsteking hoe de cdi inmekaar zit.. ik vrees dat het je veel geld gaat kosten
|
|
|
|
MB50TUNED |
14-5-2003 20:40 |
Posts: 1054 |
Roffe is volgens mij best bereid om een uitlaat te ontwerpen.(heb dat al eerder gehoord) Maar het kost wel geld. JE kan hem beter mailen, dan krijg je namelijk antwoord in het engels terug, dat is makkelijker dan Zweeds . Hij heeft mij ook veel informatie gegeven over krukassen en is zeker niet te beroerd om je te helpen.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Hans F |
14-5-2003 20:45 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
plaatselijke tuner
en dat is?
Bart: ik zal hem dan m'n vragen maar mailen
btw. info over krukassen?
|
|
|
|
Mr Pain |
14-5-2003 20:51 |
Posts: 4966 |
protuning.biz
dus maar hij zij dat er een vervangings cdi kwam van hpi, maar ik ga binnen kort wel even weer heen en vraag hoe het ermee staat
|
|
|
|
wipe-out |
14-5-2003 21:02 |
Posts: 7672 |
|
|
|
|
NSR RULEZZ |
14-5-2003 21:12 |
Posts: 4934 |
leg mij nog 1 keer uit waarom je die hpi van je zunndap aan mij wou verkopen om op mijn mb te doen(ff opmaat maken volgens jou)
maar niet op je eigen nsr?
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Mr Pain |
14-5-2003 21:13 |
Posts: 4966 |
nou omdat ik mijn licht gewoon wil houden (neon )
|
|
|
|
Joost |
16-5-2003 9:45 |
Posts: 1108 |
Oke, nu we het toch over CDI's hebben. Welke andere CDI zou eventueel passend te maken zijn voor de ST. honda brommer ontsteking? Opzich is het geen probleem om een binnenrotor te regelen, zelfs voor weinig geld (RM of CR). Maar veel lui willen wel hun licht houden, dus binnenrotor is dan geen oplossing. Afgedraaid vliegwiel is zeker aardig (heb er nog twee liggen), maar je blijft idd met de CDI zitten. Heeft iemand al eens wat geexperimenteerd met andere CDI's op de orginele ontsteking?
(bart: ben eigenlijk ook wel erg benieuwdt naar die kruk-as informatie..)
Dit bericht is ge-edit door Joost op 16-5-2003 14:15
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Blukaap |
16-5-2003 17:49 |
Posts: 10006 |
Vraag het aan barry (ieks ) of aan Bart, die hebben beiden een CR80 ontsteking met een CDI die er zo te zien op past (of het werkt is wat anders, maar goed).
CDI's van verschillende Honda scooters (vision, SFX en die tsjap) passen (en werken voor zover ik weet) ook.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
16-5-2003 17:51 |
Posts: 4966 |
maar dat zijn ook weer cdi's van honda's en die werken ook niet zo best
|
|
|
|
Neonlampje |
16-5-2003 19:07 |
Posts: 14825 |
over het algemeen hebben ontstekingen een losse pickup (cr80 en hoger b.v)
als je dus een cdi aansluit van zo'n type op een mt krijg je 4vonken per toer imho... lijkt me niet bepaald goed
|
|
|
|
MB50TUNED |
16-5-2003 21:13 |
Posts: 1054 |
Ik heb het enkelt over wat andere drijfstangen gehad en slag wijzigen. Maar dat laatste valt af. Verder wilde ik een kawasaki drijfstang (kx60) laten monteren, maar het leek 180 euro te kosten om het gat voor de bigend pen op te boren. Ik denk dat je voor dat geld leukere dingen kan doen en heb een prox drijfstang gehaald.
Roffe zijn rukkas 41,4 mm --> 44,0 mm
drijfstangzooi
Drijfstang van kx60, ar50 en PRO-x. allemaal 85 mm. Alleen bigend pen is anders, 20, 18 en 16 mm. Foto's zijn afkomstig van VRM.
Zo zie je maar dat de Zweden niet te beroerd zijn om je info te geven....................
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|