Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9377 - opmaat uitlaat??
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 14-5-2003 19:33 Print reply
Posts: 4966
kan wel maar dat is er nog niet komt wel
 
Hans F 14-5-2003 19:33 Print reply
Posts: 4326
waar heb je die info vandaan
 
Mr Pain 14-5-2003 19:43 Print reply
Posts: 4966
plaatselijke tuner
 
Neonlampje 14-5-2003 20:39 Print reply

Posts: 14825
Ik zou het niet doen,
CDI is niet berekent op spanningen anders dan de spanningen waarvoor hij ontworpen is.. als je een binnenrotor neemt,
je output voltage zal vele malen lager liggen dan bij een buiten rotor... tenminste je gemiddelde waarde, je piekspanning zal veel hoger liggen...

het verschilt dus heeel erg per ontsteking hoe de cdi inmekaar zit.. ik vrees dat het je veel geld gaat kosten
 
MB50TUNED 14-5-2003 20:40 Print reply
Posts: 1054
Roffe is volgens mij best bereid om een uitlaat te ontwerpen.(heb dat al eerder gehoord) Maar het kost wel geld. JE kan hem beter mailen, dan krijg je namelijk antwoord in het engels terug, dat is makkelijker dan Zweeds . Hij heeft mij ook veel informatie gegeven over krukassen en is zeker niet te beroerd om je te helpen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Hans F 14-5-2003 20:45 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

plaatselijke tuner


en dat is?

Bart: ik zal hem dan m'n vragen maar mailen
btw. info over krukassen?
 
Mr Pain 14-5-2003 20:51 Print reply
Posts: 4966
protuning.biz

dus maar hij zij dat er een vervangings cdi kwam van hpi, maar ik ga binnen kort wel even weer heen en vraag hoe het ermee staat
 
wipe-out 14-5-2003 21:02 Print reply

Posts: 7672
http://www.helden2w.nl/Parts/ontsteking.htm

losse hpi cdi voor kleine 60 euro, maar die kan dan dus niet (goed) werken op een ori ontsteking?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 14-5-2003 21:02
 
NSR RULEZZ 14-5-2003 21:12 Print reply

Posts: 4934
leg mij nog 1 keer uit waarom je die hpi van je zunndap aan mij wou verkopen om op mijn mb te doen(ff opmaat maken volgens jou)

maar niet op je eigen nsr?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Mr Pain 14-5-2003 21:13 Print reply
Posts: 4966
nou omdat ik mijn licht gewoon wil houden (neon )
 
Joost 16-5-2003 9:45 Print reply
Posts: 1108
Oke, nu we het toch over CDI's hebben. Welke andere CDI zou eventueel passend te maken zijn voor de ST. honda brommer ontsteking? Opzich is het geen probleem om een binnenrotor te regelen, zelfs voor weinig geld (RM of CR). Maar veel lui willen wel hun licht houden, dus binnenrotor is dan geen oplossing. Afgedraaid vliegwiel is zeker aardig (heb er nog twee liggen), maar je blijft idd met de CDI zitten. Heeft iemand al eens wat geexperimenteerd met andere CDI's op de orginele ontsteking?

(bart: ben eigenlijk ook wel erg benieuwdt naar die kruk-as informatie..)

Dit bericht is ge-edit door Joost op 16-5-2003 14:15
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 16-5-2003 17:49 Print reply

Posts: 10006
Vraag het aan barry (ieks ) of aan Bart, die hebben beiden een CR80 ontsteking met een CDI die er zo te zien op past (of het werkt is wat anders, maar goed).

CDI's van verschillende Honda scooters (vision, SFX en die tsjap) passen (en werken voor zover ik weet) ook.
 
Bastila is lief
Mr Pain 16-5-2003 17:51 Print reply
Posts: 4966
maar dat zijn ook weer cdi's van honda's en die werken ook niet zo best
 
Neonlampje 16-5-2003 19:07 Print reply

Posts: 14825
over het algemeen hebben ontstekingen een losse pickup (cr80 en hoger b.v)
als je dus een cdi aansluit van zo'n type op een mt krijg je 4vonken per toer imho... lijkt me niet bepaald goed
 
MB50TUNED 16-5-2003 21:13 Print reply
Posts: 1054
Ik heb het enkelt over wat andere drijfstangen gehad en slag wijzigen. Maar dat laatste valt af. Verder wilde ik een kawasaki drijfstang (kx60) laten monteren, maar het leek 180 euro te kosten om het gat voor de bigend pen op te boren. Ik denk dat je voor dat geld leukere dingen kan doen en heb een prox drijfstang gehaald.

Roffe zijn rukkas 41,4 mm --> 44,0 mm



drijfstangzooi



Drijfstang van kx60, ar50 en PRO-x. allemaal 85 mm. Alleen bigend pen is anders, 20, 18 en 16 mm. Foto's zijn afkomstig van VRM.

Zo zie je maar dat de Zweden niet te beroerd zijn om je info te geven....................
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 3931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved