Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9377 - opmaat uitlaat??
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 14-5-2003 1:00 Print reply
Posts: 4966
ik heb een cdi van een mtx (geleend) die van mij zat een scheur in, en mijn ontsteking staat op zijn vroegst anders loopt ie helemaal niet!

en wat zou ik dan berijken wat voor een snelheid met

aangepaste kop Oring en dergelijke
ontsteking goed (GEEN binnen rotor)
en een 24mm mikunie

de rest 70 malossi
proma 80

en goed afgesteld?
 
Hans F 14-5-2003 10:12 Print reply
Posts: 4326
10 en 12 k kan best met standaard malossi. En een opmaatpijp voor een ongetunde malossi is best wel nuttig hoor. De pijpen die voor nsr te koop zijn, zijn gewoon vrij bagger (op homoet na ongeveer).

Verder moet je natuurlijk een goede kop hebben e.d. om het heel te houden

Bart: zo'n VRM pijp kost wel redelijk wat (287 euro).
Zou het ook kunnen om hun/hem een pijp te laten ontwerpen en kopen, en met dat ontwerp hier in nl. naar dpr of een andere pijpenmaker te gaan en het te laten maken?

komplett ritning fr?n 550 = 62 euro, zou dit enkel een ontwerp zijn? Mijn zweeds is niet zo goed nl.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-5-2003 10:21
 
Joost 14-5-2003 12:36 Print reply
Posts: 1108
komplett ritning fr?n = kompleet plan van. Alleen een plan van wat?

Mare benjamin, als ik jouw was zou ik niet zelf die uitlaten gaan berekenen. Probeer je eerst wat te verdiepen in de stof, anders gaat het geheid verkeerd. Waarschijnlijk doet die uitlaat het dan nog minder dan de gene die je nu hebt. Wat wil je bijvoorbeeld invoeren voor je uitlaat poort diameter? Of voor je uitlaatpoort duration? Die programma's zijn leuk, maar zelf gebruik ik liever m'n eigen spreadsheet. Dan heb igg iets meer een id van wat je doet.

 
It is going to be a Endless summer...
Mr Pain 14-5-2003 13:05 Print reply
Posts: 4966
ja ik denk dat ik dat beter kan doen, want die kut bimotion werkt bij mij niet (dan moet ik weer uitzippen dan weer wat anders ik snap er niks van )

maar goed, er komt denk ik wel een dikkere carb onder, ik doe dan gewoon 24mm mikuni

en ik krijg binnen kort een kop binnen 70cc die breng ik dan eerst weg O ring er in, en goed laten uitdraaien
 
NSR RULEZZ 14-5-2003 13:56 Print reply

Posts: 4934
waarom laat jeje binnerroter van je zunndap niet op maat maken? en fix er op 1 of andere manier een lichtspoel op zodat je toch licht/neon hebt daar gaat het jou toch om???
laat je mallosie tunen
kop op maat laten maken met o ring erin
26/28 mm
hpi
6kleps membraaam
26mm rubberen ducky spruitstuk
en een homoet110 ofzow dan blaast hij nog wel iets harder denkik.

edit
is dit btw niet slecht voor je uitlaat gassen? is het niet het beste dat je dat helemaal egaal krijgt?


Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 14-5-2003 14:01
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Mr Pain 14-5-2003 14:01 Print reply
Posts: 4966
ach ja maar daar heb ik het geld ook weer niet voor, ik ben er wel uit.

ik koop een 24mm mikuni die komt er op, en misschien een opmaat uitlaat, anders een technigas rsg of een homoet
 
MBX OWNER 14-5-2003 14:31 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

ja ik denk dat ik dat beter kan doen, want die kut bimotion werkt bij mij niet (dan moet ik weer uitzippen dan weer wat anders ik snap er niks van )

maar goed, er komt denk ik wel een dikkere carb onder, ik doe dan gewoon 24mm mikuni

en ik krijg binnen kort een kop binnen 70cc die breng ik dan eerst weg O ring er in, en goed laten uitdraaien


Mischien klink ik erg negatief, maar ik heb een beetje het idee dat je er geen geld/tijd/moeite in wilt steken maar wel hard wilt gaan...

pff t zit allemaal niet zo makkelijk in elkaar als jij je voorsteld denk ik...

als je ook nog niet eens de moeite wilt nemen om zelf programma'tjes draaiend te krijgen (niet dat bimotion nou zo "joepie" is, ok)

Maar aangezien je dezelfde ontsteking wilt behouden, zou ik zowiezo ff opzoek gaan naar een andere CDI, aangezien de CDI gewoon kut is. verder kan je ook nog het vliegwiel wat af laten draaien.

voor de kop, je zal toch echt goed op hoogte moeten kunnen shimmen wil je een eigen ontwerp kop gebruiken, anders loopt de hele shit de soep in of het loopt alsnog voor geen meter... de squish afstand luisterd gewoon heel nauw...

En joost dat plan, kan denk ik zijn dat jij bijvoorbeeld die vent een uitlaatontwerp + vorm etc geeft en hij jou de layout stuurt enzo...

NSR RULEZZZ, vaak zijn die naden in het echt strak, dus niet echt iets om je zorgen over te maken, op foto lijkt het vaak minder mooi...

 
Mr Pain 14-5-2003 16:16 Print reply
Posts: 4966
ik vervang de cdi voor 1 van hpi!

en nee ik wil er wel tijd in steken (kan gewoon niet met computers overweg) en geld ja werken he nog 1 weekje en dan werk ik waarschijnlijk 43,5 uur in de week dus dat moet wel lukken denk ik
 
Neonlampje 14-5-2003 16:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ
edit
is dit btw niet slecht voor je uitlaat gassen? is het niet het beste dat je dat helemaal egaal krijgt?
afbeelding

je zit met supersone-stroming, het zal niet veel uitmaken...
wat je kunt doen nadat je dit gedaan hebt met dremel aan binnenkant lasnaden wegwerken, en vervoglens inmekaar lassen, heb je 1zo'n lasnaad.. maargoed, tis pokkewerk, en je mert dr nix van

benjamin: btw, als jij bimotion al nieteens uit kunt pakken meot je echt niet beginnen aan het berekenen van uitlaat! (no offence)
 
Mr Pain 14-5-2003 16:28 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
je zit met supersone-stroming, het zal niet veel uitmaken...
wat je kunt doen nadat je dit gedaan hebt met dremel aan binnenkant lasnaden wegwerken, en vervoglens inmekaar lassen, heb je 1zo'n lasnaad.. maargoed, tis pokkewerk, en je mert dr nix van

benjamin: btw, als jij bimotion al nieteens uit kunt pakken meot je echt niet beginnen aan het berekenen van uitlaat! (no offence)


ik heb gewoon een fucking kut computer die dat waarschijnlijk niet kan draaien !!!!!!!!

en het was gewoon om te proberen (uitlaatjes berekenen)
 
Neonlampje 14-5-2003 16:29 Print reply

Posts: 14825
een 286 kan het zelfs met gemak draaien hoor
 
Mr Pain 14-5-2003 16:34 Print reply
Posts: 4966
nou kijk als ik dat programma open dan geeft ie telkens foutmeldingen aan, en dan weet ik niet meer waar ik het moet zoeken
 
huh 14-5-2003 17:15 Print reply
Posts: 1755
Ik denk dat als je bij het opstarten op F8 gaat rammen, je kiest "opstarten in MS-DOS" en je runt dat bimotion.bat, dat het dan wel werkt hoor ...

Onder XP weet ik het trouwens nie ...
 
ardan 14-5-2003 17:30 Print reply
Posts: 595
onder XP doet bimotion het perfect.

soms zit ik er wel eens verloren,raak ik niet meer op vorig scherm of op^main scherm,maar dat is bijzaak.

hij runt lekker op mijn XP
 
have a blast,go fast
Hans F 14-5-2003 18:43 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

ik vervang de cdi voor 1 van hpi!




kan niet
 

Dit topic is 3930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved