Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - licht op accu?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #937 - licht op accu?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killboy 27-6-2001?17:17 Print topicpost
Posts: 68
okay, ik was dus de bedrading van me mb aan het fixen en dat was wel gelukt enzo. Alleen doet de gelijkrichter nix, heb al een nieuwe gehaald en ook daarbij knapte m'n lampies bijna meteen. :n

Dus nou wil ik mijn licht op de accu aansluiten, en de vraag is:
hoe moet da? ik neem aan dat ik een van die draadjes uit mijn licht gewoon naar die schakelaartjes op het stuur moeten gaan, en die andere? hang ik daar een draadje van de accu aan? en welke dan? en waar gaat die ander van de dan heen? en hoe zit het dan met de manier waarop die accu nu zit aangesloten? en hoe zit dat met ut achterlicht?

enne, waar is de accu eigenlijk voor als je je licht er nie op aansluit?

hoop dat iemand dit weet, want die bedradings meuk is echt saaaaaai, het moet nu echt ff goedzijn, want ik heb het wel gehad met die pokkedraadjes :p
 

Siepie Wokkel 27-6-2001?17:25 Print reply
Posts: 3888
accus is voor je tuter en je knipperlichten geloof ik
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
-Michiel RS- 27-6-2001?18:43 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Alleen doet de gelijkrichter nix, heb al een nieuwe gehaald en ook daarbij knapte m'n lampies bijna meteen.


De gelijkrichter heeft niets met het doorfikken van je lampies te maken.


Quote:
Dus nou wil ik mijn licht op de accu aansluiten, en de vraag is:
hoe moet da? ik neem aan dat ik een van die draadjes uit mijn licht gewoon naar die schakelaartjes op het stuur moeten gaan, en die andere? hang ik daar een draadje van de accu aan? en welke dan? en waar gaat die ander van de dan heen? en hoe zit het dan met de manier waarop die accu nu zit aangesloten? en hoe zit dat met ut achterlicht?


Tja je kan beter laten zitten zoals het hoort, dan werkt het toch echt het beste, en het kost minder werk om het te repareren dan om alles op je accu aan te lsuiten.


Quote:
enne, waar is de accu eigenlijk voor als je je licht er nie op aansluit?


Die is voor shit te laten werken als de motor uit staat, en voor bijvoorbeeld je tuter, als je geen accu had deed je tuter het niet, omdat een tuter zoveel stroom zuipt kan je vliegwiel het niet in z'n eentje aan.
En een accu is om als weerstand te werken, je blokkie draait verschillende toerentallen en bij lage toerentallen produceert je vliegwiel een andere hoeveelheid spanning dan bij een hoog toerental, en dat zit ook allemaal in verband met de accu.


 
Thomas 28-6-2001?02:08 Print reply
Posts: 645
tis een rode en een zwarte draad van je accu, denk ik.
 
<<Punker all the way>>
jopie 28-6-2001?03:29 Print reply
Posts: 241
Accu is ook voor je neutraallampje als je stilstaat en voor je remlicht en een accu is eeen buffer voor als de lampen te veel stroom zouden krijgen, dan gaat het overtollige stroom naar de accu.
 
-Michiel RS- 28-6-2001?04:14 Print reply
Posts: 2803
ja zoiets.

De rode draad is + op je accu
en de blauwe, groene of soms een zwarte is altijd de -

Maar je kan beter gewoon je kabelboom maken, want alles op je accu aansluiten is niet slim want hij moet nog wel opgeladen worden, anders issie zo leeg, enne test eerst eens met een los lampje terwijl je motor uitstaat effe kijken of dat lampie gaat branden als je n'm zo op de accu aansluit.
 
racefanaatje 28-6-2001?04:28 Print reply
Posts: 36
ik hat op mn suzuki tsx het licht ook op de accu aangesloten net zo handig als je dan midden in de nacht buiten een joint wil draaien en er is geen licht daarom !!!!
 
Rene 28-6-2001?05:08 Print reply
Posts: 2573
oh ja, het doorfikken van je lampjes hebt wel met je gelijkrichter te maken hoor, als die niet goed werkt gaat er teveel stroom naar de lampjes.

Maare met mijn mt was dat ook altijd gekloot met die lichten, bekand nooit licht gehad..
Die stomme gelijkrichter hielp ook nix, terwijl ik op een andere brommer een keer dat allemaal niet nodig had.. Zal wel iets te maken hebben met dat de ene lichtspoel meer stroom levert als de andere
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Broske 28-6-2001?05:35 Print reply
Posts: 532
wij hadden eerst ook nooit licht.
we waren ook altijd aan het kloten met de accu, toen hebben we het maar zonder accu aangesloten.
dan heb je geen remlicht enzo maar da boeit ons niks.....
 
wepp
Killboy 28-6-2001?08:14 Print reply
Posts: 68
hmmzz....wat is het nou?
want, mijn lampies deden ut wel, maar als je een beetje toeren gingn maken zag ze ze feller gaan branden totdat ze uiteindelijk knapten

 
Neonlampje 28-6-2001?09:13 Print reply

Posts: 14825
weerstandje ertussen gooien... sim-pel
 
Nick - Administrator 28-6-2001?09:20 Print reply

Posts: 4967
En dat is normaal gesproken je accu
 
Broske 28-6-2001?09:46 Print reply
Posts: 532
gewoon de draden van je accu lostrekken bij het contact en kijk dan nog maar eens wat hij doet......
 
wepp
-Michiel RS- 28-6-2001?12:47 Print reply
Posts: 2803
Quote:
ik hat op mn suzuki tsx het licht ook op de accu aangesloten net zo handig als je dan midden in de nacht buiten een joint wil draaien en er is geen licht daarom !!!!


Jah, een suzuki heeft een andere kabelboom (betere), die heeft dat standaard al zo, alle verlichting werkt dan al als de motor gewoon uitstaat.


Quote:
oh ja, het doorfikken van je lampjes hebt wel met je gelijkrichter te maken hoor, als die niet goed werkt gaat er teveel stroom naar de lampjes.


Hmmm misschien hebbie gelijk, maar misschien ben je in de war met de weerstand of een ander kassie, want de hoeveelheid stroom naar de lampies wordt geregeld door de weerstand en als de gelijkrichter dan teveel stroom geeft wordt het nog altijd opgevange door de weerstand.

 
Killboy 28-6-2001?13:57 Print reply
Posts: 68
hmm........weerstand? dat klinkt wel heel zinnig jah
waaro zou die ergens verstopt moeten zitten? toch niet aan zo'n rose draadje die ergens uit je ding op het stuur met al die schakelaartjes voor het licht enzo? dat draadje had ik nog wel over jah, maar ik dacht vna jah, dat rot vast nix, anders had dat druedje wel een serieuze kleur gehad.....

maarre, wat voro weerstandje moet da wezen, want dat kan ik niet lezen op die kabelboom-plaat
 
-Michiel RS- 28-6-2001?18:13 Print reply
Posts: 2803
die weerstand is zo'n steenachtig ding, in een ijzeren houdertje, met 1 draad eraanvast, de andere draad van de weerstand is de ijzere behuizing die je gewoon op je frame mot schroeve.
En het kan best eens dat roze draadje weze, want daar ergens links van je koplamp waar ook je draad van je schakelaar ongeveer zit, zit die weerstand meestal ook.
 

Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved