Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ik snap er niks meer van.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9356 - Ik snap er niks meer van.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pol de MT5 Crosser 12-5-2003 20:31 Print topicpost

Posts: 2892
Ja nu wordt ik er echt schijtziek van........

Koppelingsplaten vervangen. Hij reed mega goed. Toen ineens vet geen power bla bla je kent het wel. Koppakking lek. Vervangen toen reed hij nog niet goed.
Bougie vervangen reed al weer beter.

Maar nu ik rijd 1 2 3 perfect en dan 4 ook tot dat hij bijna bij de top is heeeee en dan huuuuuu maakt hij een heel stil duf geluid en dan voel je hem inhouden. Alsof je je voorrem heel zachtjes inhoud. En dan met iets gas terug doet hij het niet maar hij gaat niet tot izjn volledige topspeed. Dit allemaal ineens want hij deed het nooit.

Wat zou dat nou kunnen zijn. Ik denk afstellingen maar wel vreemd dat dat ineens is.

Dis mijn setup
70cc zeta
techno 70cc bocht
20mm mikuni
dikke luchtslang luchtfilterbox LEEG
sproeier 60 (!!!!!!! ik snap het ook niet zo klein met een LEGE luchtfilter box maar hij rijd goed en bougie kleur is ook goed. bromboer heeft dit gedaan)

wat moet ik nou doen om dat inhouden weg te krijgen het is echt irritant

verder rijd hij perfect en heeft hij echt veel power!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

huh 12-5-2003 20:51 Print reply
Posts: 1755
Volgens mij kun je zoiets fijns niet zien in de bougie hoor...als ik dit zo lees moet het wel aan de carb afstelling liggen...sproeier dus!
 
Boerke [Mathieu] 12-5-2003 20:54 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Volgens mij kun je zoiets fijns niet zien in de bougie hoor...als ik dit zo lees moet het wel aan de carb afstelling liggen...sproeier dus!


ik heb een 150 sproeier in mn carb. zitten geloof ik, beetje groot, kweet het maar komt nog andere op, kzou niet weten welke iemand anders toevallig idee (ookal is dit niet mijn topic en is ook beetje onzinnig om dat te gaan doen)
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Pol de MT5 Crosser 12-5-2003 20:58 Print reply

Posts: 2892
Ja ik snap dus niet of ik nou een grotere of een kleinere moet. Er zat altijd een 100 sproeier in. Toen heb ik hem een keer laten afstellen door bromboer lang geleden omdat ik zelf geen zin had en toen had hij er sproeier 60 in gedaan. Loopt perfect en zo maar in top dus niet
trekt wel goed en zo maar bougie kleur is perfect ook met een nieuwe bougie kleurt hij mooi
hoe ken da nou?


Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 12-5-2003 20:59
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
huh 12-5-2003 21:01 Print reply
Posts: 1755
Kan op zich kloppe...hoofdsproeier regelt het mengsel volgas. Probeer eens een grotere, want kleiner lijkt me wel erg klein . Misschien zit er trouwens geen Mikuni maat sproeier in...moet je zelf ff kijke...

En ik zie dat je met een leeg luchtfilterbox rijd...kan het nie zijn dat de boel wat vuil is? Of heb je daar al naar gekeken?
 
Pol de MT5 Crosser 12-5-2003 21:20 Print reply

Posts: 2892
Ja vuil heb ik al vaakzat naar gekeken is perfect mooi schoon gewoon een grote aanzuig doos is het meer

En ik weet ook zeker dat het een 60 mikuni is.
Nee kleiner durf ik niet eens met een 70cc~!

Man dan loopt dat ding vast heb ik het idee

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 12-5-2003 21:21
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
huh 12-5-2003 21:34 Print reply
Posts: 1755
Hmm komt er geen benzine langs de sproeier ofzo...of staat de choke standaard uit ...ik zou het bijna zegge...maar zal wel nie.

Ik heb namelijk ook weleens met sproeier 50 gereden in mn 16 Mikuni, maar toen zat de sproeierhouder los, dus kwam er "valse benzine" zogezegd...maar dat zal bij jou wel nie zo zijn, want ik neem aan dat je alles goed in mekaar hebt gezet.

Probeer dan toch maar een grotere sproeier...lijkt me het beste.
 
Pol de MT5 Crosser 12-5-2003 21:44 Print reply

Posts: 2892
ja ik moet eerst mijn band weer plakken

dies godver weer lek en dan ga ik er ff een 90 in zetten of zo. en als hij dan gaat verzuipen snap ik het niet.... maar dat laat ik wel ff horen.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
huisman_sjoerd 14-5-2003 16:56 Print reply
Posts: 6
Probeer eens wat lichtere of stuggere membraamkleppen. Zoals je t beschrijft krijgt ie teveel of te weinig benzine. en als de carb goed is afgesteld moet dat t zijn.
 
chriss 14-5-2003 16:58 Print reply
Posts: 1859
membraam heeft volgens mij weinig invloed op topsnelheid
 
huisman_sjoerd 14-5-2003 17:04 Print reply
Posts: 6
btw membraamkleppen hebben te maken met de aanzuigkracht van de cillinder. Dus als je b.v. een 50 cc snel hebt met zware kleppen krijgt de cillinder niet genoeg benzine omdat de cillinder niet genoeg kracht heeft om het mengsel aan te zuigen, dit resulteert dus in minder vermogen. Heb je daarentegen een 70 cc met lichte membraamkleppen krijgt ie teveel benzine omdat er meer benzine aangezogen kan worden omdat de cillinder krachtiger is. Ook dit resulteert in minder vermogen omdat de motor steeds verzuipt.
 
huh 14-5-2003 17:04 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

membraam heeft volgens mij weinig invloed op topsnelheid


Juist wel, juist bij hogere toerenaantallen kan zo'n membraanklepje gaan flapperen...

edit: quote toegevoegd...

nog een edit: sjoerd:

Quote:
Heb je daarentegen een 70 cc met lichte membraamkleppen krijgt ie teveel benzine omdat er meer benzine aangezogen kan worden omdat de cillinder krachtiger is. Ook dit resulteert in minder vermogen omdat de motor steeds verzuipt


Hij krijgt echt nie te veel benzine met een 70cc door te lichte klepjes hoor...hij zal echt nie te veel aanzuigen, ze kunnen hooguit gaan klapperen en dat ze te veel doorlaten...


Dit bericht is ge-edit door huh op 14-5-2003 17:06


Dit bericht is ge-edit door huh op 14-5-2003 17:10
 

Dit topic is 411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved