SkaBla [Pim] |
12-5-2003 0:09 |
Posts: 4659 |
Je hebt een proma! een 50snel is precies evenveel cc als een ori 50
een ori 50 maakt idd niet meer dan 7000 toeren,
een 50snel kan er wel 11 a 12000 maken als je het goed doet
goed afgestelde 50 ori kan ongeveer 55 ? 60 km.h en dan houdt t op, daarintegen is met een 50snel wel de 90 km.h te halen, moet je wel een goede pijp + goede carb en mooie afstelling hebben!
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
MBBBBBB |
12-5-2003 7:26 |
Posts: 2340 |
standaard=origineel
zelfde alleen ander woordje
Jij hebt dus een Imitatie 50 snel. Loopt redelijk gewoon als hij 80 rijdt hoor
|
|
|
|
chriss |
12-5-2003 7:57 |
Posts: 1859 |
nu zit ik ff dwars over die uitlaten.....
maat van me heeft laatst een nieuwe proma50 besteld bij dekker, en die lijkt totaal niet op die foto daar ---> kijk op andere fotos op die site naar de bocht bij aansluiting op de cil
en hij had een gianelli dr opzitten en die zag dr precies zo uit, met die lichte knik bij aansluiting op cil...
hoe zit dat nu met die uitlaten? volgens mij is et toch echt een gia hoor?
|
|
|
|
Willyp |
12-5-2003 8:42 |
Posts: 192 |
waarom kan dan een std. cil bij een scooter zoo verrekt snel zijn?? ze halen mij in met op trekken en hebben een veel hogere top
|
|
da-da |
|
jeroen |
12-5-2003 9:36 |
Posts: 15066 |
omdat de ori's van nu al vaak 'snelle' cilinders zijn.
|
|
|
|
solidsjakie |
12-5-2003 9:44 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX
omdat de ori's van nu al vaak 'snelle' cilinders zijn.
trek het pijpje uit een motor hispania, LOL @ 100 km/h
|
|
|
|
Blijhoofd |
12-5-2003 10:09 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla
Je hebt een proma! een 50snel is precies evenveel cc als een ori 50
een ori 50 maakt idd niet meer dan 7000 toeren,
een 50snel kan er wel 11 a 12000 maken als je het goed doet
goed afgestelde 50 ori kan ongeveer 55 ? 60 km.h en dan houdt t op, daarintegen is met een 50snel wel de 90 km.h te halen, moet je wel een goede pijp + goede carb en mooie afstelling hebben!
dat zei ik ook al maar hij wou mij niet geloven
en 50std bestaat niet das 50 snel en daar 49 cm op
Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 12-5-2003 10:10
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
huh |
12-5-2003 10:56 |
Posts: 1755 |
Quote: en een 50 snel is geen 49cm3 toch? maar precies 50cm3? correct me if i`m wrong... plz en hoeveel toeren zou die dan kunnen halen? en wat is gem. snelheid voor een goed afgestelde 50std. en 50snel?
De snelheid van een bepaalde cilinder heeft niet alleen met de cilinderinhoud te maken. En 50 snel is ook gewoon 49cm3, of 49,6cm3, dat maakt allemaal niet zo veel uit.
Wat met name de snelheid van een cilinder bepaald is de bepaalde eigenschappen van de poorten van een cilinder. De grootte, breedte/hoogte, richting, afwerking etc...
Ik hoop dat je het begrijpt, want ik heb het idee dat je hetzelfde denkt als ik eerst...dus probeer ik het maar uit te leggen
Sommige ori scooters cilinders zijn al erg snel, die hebben al goeie poorten enzo. Maar ori MT cilinders bijvoorbeeld hebben erg kleine poortjes en zijn daar dus op begrensd. Daarom gaan sommige scooters al tegen de 80 met alleen een andere uitlaat en ev. andere begrenzers weg, en een MT niet.
Een goed afgestelde 50 snel moet de 80 wel kunnen halen. Waarschijnlijk nog wel harder.
|
|
|
|
Willyp |
12-5-2003 12:02 |
Posts: 192 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
[...]
dat zei ik ook al maar hij wou mij niet geloven
en 50std bestaat niet das 50 snel en daar 49 cm op
Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 12-5-2003 10:10
Maar is dit de beste uitlaat dan voor mijn brommer? of is er een betere?
|
|
da-da |
|
Daan -> TSX |
12-5-2003 12:07 |
Posts: 472 |
Waarom vergeet iedereen toch altijd dat er 2 verschillende "standaard cilinders" zijn...
* Je hebt de Nederlandse standaard cilinder, sloom kutding waar geen membraan op zit, iele kutpoortjes heeft en gewoon geen vermogen zal leveren.
* En je hebt de buitenlandse (belgische bijv.) standaard cilinder, die wij graag snel noemen, omdat het een gewone onbegrense cilinder is MET membraan en grotere poorten enz.
De reden dat dat met scooters anders zit, is dat die dingen in niet zoals bij TSX op de cilinder zijn begrensd, maar met dingen als uitlaat, onsteking, vario enz.
|
|
|
|
bart de schakelgek |
12-5-2003 12:27 |
Posts: 5987 |
vraagje aan topicstarter: zit je uitlaat toevallig vast met 2 veren? en kun je de uitlaat dan over een speciaal opschroefstukje schuifen waar je de veren opvastzet?
dit heb ik namelijk wel op mijn uitlaat, jouw expansie gedeelte lijkt op de mijne,
ik weet ook niet wat vooruitlaat ik heb er staan alleen wat nummertjes op
|
|
Limburger |
|
Icanus |
12-5-2003 18:02 |
Posts: 525 |
niet boven de 7000 toeren met 50cc ori??
ik haal minstens 9000 en zonder die ringel wel 12000
|
|
|
|
jeroen |
12-5-2003 18:30 |
Posts: 15066 |
maar jij bent zeker een belg?
|
|
|
|
Blijhoofd |
12-5-2003 19:23 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Icanus
niet boven de 7000 toeren met 50cc ori??
ik haal minstens 9000 en zonder die ringel wel 12000
idd geloof mij dat kan echt niet met nl cilinder
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|