Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 ori / 50 std. / 50 snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9345 - 50 ori / 50 std. / 50 snel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 11-5-2003 23:12 Print topicpost
Posts: 192
Ok in vorige topic niet echt helemaal wijs uit geworden, de 50cc die origineel bij je tsx zit kan niet hoger dan 7000 toeren, maar als je dan een std. cil 50 cc in winkel koopt (waarbij mij 49cm3 staat) hoe hoog kan die dan halen ? meer dan 7000?

en een 50 snel is geen 49cm3 toch? maar precies 50cm3? correct me if i`m wrong... plz en hoeveel toeren zou die dan kunnen halen? en wat is gem. snelheid voor een goed afgestelde 50std. en 50snel?

ik ga dus nu 70~80km.u en op cil. staat 49cm3, en max. toeren is 11.000 (ontsteking max. vervroegt)

foto's van de brommer:

http://home.wanadoo....yp/TEMP3/index_2.htm

en welke uitlaat heb ik nou??

Dit bericht is ge-edit door willyp op 11-5-2003 23:13
 
da-da

SkaBla [Pim] 12-5-2003 0:09 Print reply

Posts: 4659
Je hebt een proma! een 50snel is precies evenveel cc als een ori 50

een ori 50 maakt idd niet meer dan 7000 toeren,
een 50snel kan er wel 11 a 12000 maken als je het goed doet

goed afgestelde 50 ori kan ongeveer 55 ? 60 km.h en dan houdt t op, daarintegen is met een 50snel wel de 90 km.h te halen, moet je wel een goede pijp + goede carb en mooie afstelling hebben!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
MBBBBBB 12-5-2003 7:26 Print reply
Posts: 2340
standaard=origineel

zelfde alleen ander woordje

Jij hebt dus een Imitatie 50 snel. Loopt redelijk gewoon als hij 80 rijdt hoor
 
chriss 12-5-2003 7:57 Print reply
Posts: 1859
nu zit ik ff dwars over die uitlaten.....

maat van me heeft laatst een nieuwe proma50 besteld bij dekker, en die lijkt totaal niet op die foto daar ---> kijk op andere fotos op die site naar de bocht bij aansluiting op de cil

en hij had een gianelli dr opzitten en die zag dr precies zo uit, met die lichte knik bij aansluiting op cil...

hoe zit dat nu met die uitlaten? volgens mij is et toch echt een gia hoor?
 
Willyp 12-5-2003 8:42 Print reply
Posts: 192
waarom kan dan een std. cil bij een scooter zoo verrekt snel zijn?? ze halen mij in met op trekken en hebben een veel hogere top
 
da-da
jeroen 12-5-2003 9:36 Print reply

Posts: 15066
omdat de ori's van nu al vaak 'snelle' cilinders zijn.
 
solidsjakie 12-5-2003 9:44 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX

omdat de ori's van nu al vaak 'snelle' cilinders zijn.


trek het pijpje uit een motor hispania, LOL @ 100 km/h
 
Blijhoofd 12-5-2003 10:09 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

Je hebt een proma! een 50snel is precies evenveel cc als een ori 50

een ori 50 maakt idd niet meer dan 7000 toeren,
een 50snel kan er wel 11 a 12000 maken als je het goed doet

goed afgestelde 50 ori kan ongeveer 55 ? 60 km.h en dan houdt t op, daarintegen is met een 50snel wel de 90 km.h te halen, moet je wel een goede pijp + goede carb en mooie afstelling hebben!


dat zei ik ook al maar hij wou mij niet geloven

en 50std bestaat niet das 50 snel en daar 49 cm op

Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 12-5-2003 10:10
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
huh 12-5-2003 10:56 Print reply
Posts: 1755
Quote:
en een 50 snel is geen 49cm3 toch? maar precies 50cm3? correct me if i`m wrong... plz en hoeveel toeren zou die dan kunnen halen? en wat is gem. snelheid voor een goed afgestelde 50std. en 50snel?


De snelheid van een bepaalde cilinder heeft niet alleen met de cilinderinhoud te maken. En 50 snel is ook gewoon 49cm3, of 49,6cm3, dat maakt allemaal niet zo veel uit.

Wat met name de snelheid van een cilinder bepaald is de bepaalde eigenschappen van de poorten van een cilinder. De grootte, breedte/hoogte, richting, afwerking etc...

Ik hoop dat je het begrijpt, want ik heb het idee dat je hetzelfde denkt als ik eerst...dus probeer ik het maar uit te leggen

Sommige ori scooters cilinders zijn al erg snel, die hebben al goeie poorten enzo. Maar ori MT cilinders bijvoorbeeld hebben erg kleine poortjes en zijn daar dus op begrensd. Daarom gaan sommige scooters al tegen de 80 met alleen een andere uitlaat en ev. andere begrenzers weg, en een MT niet.

Een goed afgestelde 50 snel moet de 80 wel kunnen halen. Waarschijnlijk nog wel harder.
 
Willyp 12-5-2003 12:02 Print reply
Posts: 192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]


dat zei ik ook al maar hij wou mij niet geloven

en 50std bestaat niet das 50 snel en daar 49 cm op

Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 12-5-2003 10:10




Maar is dit de beste uitlaat dan voor mijn brommer? of is er een betere?
 
da-da
Daan -> TSX 12-5-2003 12:07 Print reply
Posts: 472
Waarom vergeet iedereen toch altijd dat er 2 verschillende "standaard cilinders" zijn...

* Je hebt de Nederlandse standaard cilinder, sloom kutding waar geen membraan op zit, iele kutpoortjes heeft en gewoon geen vermogen zal leveren.

* En je hebt de buitenlandse (belgische bijv.) standaard cilinder, die wij graag snel noemen, omdat het een gewone onbegrense cilinder is MET membraan en grotere poorten enz.

De reden dat dat met scooters anders zit, is dat die dingen in niet zoals bij TSX op de cilinder zijn begrensd, maar met dingen als uitlaat, onsteking, vario enz.
 
bart de schakelgek 12-5-2003 12:27 Print reply

Posts: 5987
vraagje aan topicstarter: zit je uitlaat toevallig vast met 2 veren? en kun je de uitlaat dan over een speciaal opschroefstukje schuifen waar je de veren opvastzet?
dit heb ik namelijk wel op mijn uitlaat, jouw expansie gedeelte lijkt op de mijne,
ik weet ook niet wat vooruitlaat ik heb er staan alleen wat nummertjes op
 
Limburger
Icanus 12-5-2003 18:02 Print reply
Posts: 525
niet boven de 7000 toeren met 50cc ori??
ik haal minstens 9000 en zonder die ringel wel 12000
 
jeroen 12-5-2003 18:30 Print reply

Posts: 15066
maar jij bent zeker een belg?
 
Blijhoofd 12-5-2003 19:23 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Icanus

niet boven de 7000 toeren met 50cc ori??
ik haal minstens 9000 en zonder die ringel wel 12000

idd geloof mij dat kan echt niet met nl cilinder
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved