Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9340 - splijten Mb blok
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1197 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ardan |
11-5-2003 21:19 |
Posts: 595 |
tegen al mijn wijsheid in ben ik toch al begonnen aan het splijten van het MB-blok dat moet dienen als HET blok voor de volledige tune actie die ik ga ondernemen.
nu moet ik dus de carters splijten,maar die dingen zijn dus in 25 jaar niet open geweest lijkt me zo.al de rest zag er wel mooi uit.koppeling 100%,blablabla..... (twas allemaal sweet)
maar nu heb ik dus al zoveel WD40 op de carterspleet gespoten en laten inwerken,ook met rubberhamer rondom geklopt (en niet heel zacht altijd).maar die dingen bewegen dus echt niet.
nu,zijn er trucjes voor het spliten?
maar dan bedoel ik dus ook echt trucjes die zijn nut bij jullie ook hebben bewezen,dus geen "ik heb gehoord dat..."
maar eentje dat gaat als "dit doe ik en dat gaat echt makkelijk..."
meer volgt.........
|
|
have a blast,go fast |
|
MBBBBBB |
11-5-2003 21:25 |
Posts: 2340 |
Eigenlijk moet beetje tikken met rubberen hamer wel genoeg zijn. Dat is bij mij telkens nog gelukt.
Maar, ik heb een keer een schroevendraaier ertussen gezet, niet het meest ideale natuurlijk, want kans op lekken, maar ik heb het ergens bovenaan gedaan, dus moet wel kunnen denk ik.
|
|
|
|
ardan |
11-5-2003 21:28 |
Posts: 595 |
ja,had ook gedacht aan het ertssn duwen van een schroevendraaier en dan rustig op verschillende plaatsen doen dat ie wat loskomt en daarna gewoon eraf trekken en nog wat tikjes verkopen als het echt nodig is.
maar het is echt niet goed voor die helften en ik vraag me af of ik die schroevendraaier er wel ergens tssnkrijg,die teringhelften geven echt helemaal niets mee
|
|
have a blast,go fast |
|
Blukaap |
11-5-2003 21:28 |
Posts: 10006 |
Schroevendraaier d'r tussen wrikken bij het onderste ophangpunt, of iig ergens waar geen olie komt.
En op de krukas en andere assen meppen kan ook helpen (wel de krukas daarna (laten) richten).
Op die manier heb ik tot nu toe m'n blokken opengekregen.
(owjah, wel alles losgehaald ? ).
|
|
Bastila is lief |
|
guus van driel |
11-5-2003 21:28 |
Posts: 846 |
kloof hamer??
neuh als tikken niet lukt heel rustig een schroevendraaier er tussen en niet gaan wrikken dus (niet te hard teminste)
moet dan wel lukken
|
|
|
|
-SpengaMotors- |
11-5-2003 21:30 |
Posts: 592 |
gewoon met een rubber hamer erop hengsten
|
|
|
|
Hans F |
11-5-2003 21:39 |
Posts: 4326 |
Gewoon hard trekken, en een beetje schudden.
|
|
|
|
Erik_N |
11-5-2003 21:41 |
Posts: 5360 |
Geenboutjes vergeten ?
(was bij mij het geval , "Argg, kutding, doe open " )
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 11-5-2003 21:42
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Mr Pain |
11-5-2003 21:45 |
Posts: 4966 |
gewoon rustig kijken of je alles al los heb, zo ja
zet een schroefen draaier op een plaats waar geen olie komt (boven op de carters, wat blukaap al zij op de achterste ophangpunt) en dan voorzichtig tikken (op de koppelings kan leggen) en een beetje op de assen tikken (aan de kant waar het tandwiel zit)
dat was het wel zo'n beetje, zo doe ik het eigenlijk, maar ga nooit op zo'n blok zitten te rossen daar schiet je niks mee op alleen kapote carterhelften!
|
|
|
|
ardan |
11-5-2003 21:51 |
Posts: 595 |
nope,geen boutjes vergeten.ben er tweemaal overheen gegaan,ze zijn er zeker allemaal uit.
maar de assen laten zitten in het koppelingskantcarter?
in het honda mb/mt werkplaatshandboek zeggen ze dat je het rechtercarter (koppelingkant dus) eraf moet halen,wat dus impliceert dat je de assen in het linker (vliegwiel kant) houd.
op de foto gebruiken zij ook een zeer duur/handig disassembly tool die ze zetten op koppelingskant en dan zo op kruk duwen en plop eraf ofzo waarschijnlijk.
maar welke kant is nu beste om eraf te halen,ik dacht zelf ook koppelingkant,want aan vliegwiel kant steekt alleen krukas en vtwas doorheen.?
|
|
have a blast,go fast |
|
jeroen |
11-5-2003 22:20 |
Posts: 15066 |
Em..koppelingsdeksel kan er opzich vrijmakkelijk af.
Als je daar alles los hebt, beetje naar onder/boven/zij slaan, dan wrik je de pakkingen wat los.
En andere kant heb ik toen een schroevendraaier tussen gezet, en daarna nog wat met een hamer (geen metalen ) nog wat rondom geklopt.
Zo zal je het toch doen moeten denk ik.
Enneuh, het inelkaar zetteni s ook fijn.
Kijk maar uit datje lnkercarter niet knapt
|
|
|
|
Blijhoofd |
11-5-2003 23:11 |
Posts: 7378 |
pak altijd de moker paar mepjes en het is los
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
11-5-2003 23:14 |
Posts: 5996 |
gewoon op de assen meppen, kan er niks kapot gaan, en GEEN schroevendraaier gebruiken. evt met een mesje als je een klein speetje heb
en doe je msn aan!
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 11-5-2003 23:15
|
|
ik haat mensen |
|
rebuild nsr |
11-5-2003 23:18 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
En op de krukas en andere assen meppen kan ook helpen (wel de krukas daarna (laten) richten).
(owjah, wel alles losgehaald ? ).
waar ken je dat laten doen dat richten bij de brommerboer en hoe werkt het??
trouwens om ff op het topic in te gaan een beetje verwarmen wil ook nog wel is helpen
Dit bericht is ge-edit door nsr tigerrrrrr!! op 11-5-2003 23:19
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Saknet |
12-5-2003 3:46 |
|
mogah |
12-5-2003 7:01 |
Posts: 33 |
Heb je je grondplaat losgemaakt?
|
|
|
|
Dit topic is 1197 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|