Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Snel of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9332 - Snel of niet?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 11-5-2003 14:04 Print topicpost
Posts: 192
Hey ik heb een tsx 50cc maar nou vroeg ik me laatst af of ik wel een 50cc snel heb. want er staat dus helemaal niets op cilinder, ook geen inhoud. verder haalt deze cil. ong. 11000 toeren p.m. is dit dan een 49cc of wel een snel?. daarna mijn 2e vraag, ik haal namelijk net 70 en met geluk de 80 op mijn teller met deze tsx, wat kan ik zoal doen om sneller te gaan maar niet meer dan 50cc erop te gooien?
Heeft het veel nut om een andere uitlaat erop te knallen? en welke uitlaat heeft dan beste prestaties voor weinig $$?.


tank joo bye bye willy
 
da-da

User 927 11-5-2003 14:25 Print reply

Posts: 6405
Ligt eraan wat je er nu onder hebt liggen

Als jij nu een 50cc origineel met ori uitlaat deronder hebt (Lijkt me niet) dan kun je een heel eind komen met een 50 snel en een proma of een gianelli uitlaat

Of als je nog sneller wilt: een homoet met een 70cc malossi, maar die homoet is wel onderlangs :(
 
Willyp 11-5-2003 14:27 Print reply
Posts: 192
da-da
chriss 11-5-2003 14:27 Print reply
Posts: 1859
je hebt vrijwel zeker een 50 snel want met ori cil is dat niet haalbaar, je kunt em tunen, uitlaat denk ik dat je al een snelle hebt, deze verschillen allemaal niet zoveel van elkaar, maar een 80gia trekt et relaxed weg en rijd bij mij net iets harder dan mn proma50

je zou kunnen tunen, goed afstellen, goede twv.

en anders een 70cc halen.

maar denk dat je wel een 50snel hebt
 
Willyp 11-5-2003 14:30 Print reply
Posts: 192
ok ok... 70 cc maar een beetje scooter met 50cc snel en goede uitlaat (nrx bijv) trekt mij dus allekanten eruit en heeft een top van over 100. kan ik niet gewoon met mijn 50cc ook zoiets halen of moet ik dan cht naar 70cc kijken? en wat moet er allemaal gebeuren als ik overstap naar 70cc? en ong. de kosten?

en heeft een begrenzer eigenlijk nutop een schakel? dus als ik 70cc erop zet met begrenzer, merken ze dat dan meteen?

Dit bericht is ge-edit door willyp op 11-5-2003 14:32
 
da-da
chriss 11-5-2003 14:32 Print reply
Posts: 1859
een scooter is ook net ff iets van 15 jaar jonger als jou tsx he
 
Neonlampje 11-5-2003 14:35 Print reply

Posts: 14825
begrenzer kan net zo makkelijk op een scoot als op een schakel...

verder jah een scooter die er veel geld in pompt zal harder gaan, of jij moet ook iets aan je setup doen.. 70 eurokit eronder ofzo, een goede uitlaat, 20mikuni, andere ontsteking als je echt ver wilt gaan..
 
chriss 11-5-2003 14:37 Print reply
Posts: 1859
ik rijd met 70eurokit 80gia en 16mm mik

top van rond de 90-95 twv 13-52


 
User 927 11-5-2003 14:42 Print reply

Posts: 6405
Geloof dat die uitlaat een Tecno is, maar weet ik niet zeker... Hij lijkt iig heeel veel op mijn DT uitlaat, en das een Tecno

Tecno uitlaten zijn nou niet bepaald de snelste die je kunt halen geloof ik, dus je kunt het eerst proberen met een snellere uitlaat, weet niet wat voor rendement je daar uit haalt
 
Willyp 11-5-2003 14:43 Print reply
Posts: 192
maar moet ik voor 70 cc dan ook weer ehh koppeling krukas lagers vervangen??
en begrenzer is toch bij schakel makkelijk te horen? in zijn vrij gaat ie toch haperen dan op een pbepaalt toerental?
 
da-da
Neonlampje 11-5-2003 14:45 Print reply

Posts: 14825
maar je zet hem toch in de vrij niet op de rollerbank? en als ie hapert lul je gewoon over dat hij niet goed afgesteld is enzo..

de lagers moet je vervangen wanneer er speling op zit.. kun je voelen aan je vliegwiel, als die op en neer kan moet je vervangen.. anders lekker zo laten.. (hoeft je blok niet open )
 
User 927 11-5-2003 14:46 Print reply

Posts: 6405
Nieuwe lagers zijn bij 70cc niet nodig, tenzij je el cheapo lagers heb gebruikt bij je vorige revisie, maar dan moet je ze sowieso snel vervangen

En begrenzer is idd te horen in z'n vrij, maar misschien dat je dat kunt voorkomen door iets met je neutraalschakelaar uit te spoken, dat die em tijdelijk uitschakelt ofzo
 
chriss 11-5-2003 14:47 Print reply
Posts: 1859
denk niet dat je lagers hoefd te vervangen, iig niet als je er nog geen speling op hebt.

enne razadull lul niet over iets waar je geen verstand van hebt, die uitlaat is een gianelli50 volgens mij, zijn helemaal geen techno's voor tsx.


 
User 927 11-5-2003 14:49 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

denk niet dat je lagers hoefd te vervangen, iig niet als je er nog geen speling op hebt.

enne razadull lul niet over iets waar je geen verstand van hebt, die uitlaat is een gianelli50 volgens mij, zijn helemaal geen techno's voor tsx.




Ik lul niet, ik neem waar

Die gianelli ziet er net zo uit als tecno voor DT...
 
chriss 11-5-2003 14:50 Print reply
Posts: 1859
in de rest van et topic vind ik dat je aan et zwammen bent, net zoals in dat ander topic over cilinder inhoud

edit: sorry trouwens ben beetje gestressed vandaag

Dit bericht is ge-edit door chriss op 11-5-2003 14:51
 
martinus83 11-5-2003 14:50 Print reply

Posts: 3718
hoeveel toeren draai je op topsnelheid?? als je 11000 toeren haalt gewoon je TWV wat zwaarder zette
 

Dit topic is 948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved