Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9329 - lagers
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda125cc 11-5-2003 11:45 Print topicpost
Posts: 130
ik ben me blok nu aan het reveseren maar ik wil lagers van skf gaan gebruiken maar welke zal ik nemen voor 125cc c3 og c4 lagers
 
brullen met die spullen

Blukaap 11-5-2003 11:57 Print reply

Posts: 10006
Weet je het verschil tussen C3 en C4 ?
Dan zou je het zelf moeten kunnen bedenken.

Zoniet: C3 heeft een kleinere lagerspeling als ze koud zijn dan C4.
En als lagers worm worden zetten ze uit.
En toeren veroorzaken warmte, mag je zelf een conclusie trekken .

(of, als je echt geen zin hebt: C3)
 
Bastila is lief
Eef 11-5-2003 13:18 Print reply

Posts: 2351
wat zijn de prijzen van die C lagers?? en wat kost reviceren in ze geheel? alleen krukas lagers en keeringen? zonder versnelings bak?
 
aprilia2000 mod... :p
Nasic 11-5-2003 14:10 Print reply
Posts: 890
prijs skf c3 ligt rond de 8 euro voor krukaslager, c4 is een tikje duurder

enigste verschil zoals blukmeester al zei is de voorspeling van het lager. c3 is gewoon al genoeg tot 16k, dus in de meeste gevallen goed, of je moet wel extreem veel toeren draaien.
 
Ducati 900SS
AR50 11-5-2003 14:35 Print reply
Posts: 307
hmz in de locale brommer shop adviseerden ze c4 voor 100 cc ?? hoe zit dat dan
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-5-2003 14:59 Print reply

Posts: 7007
ze doen interessant
C4 is echt niet nodig bij die 100cc voor AR want die is juist laagtoerig (dan heb je aan C2 misschien zelfs wel genoeg )
 
nobody fuck with us!!
AR50 11-5-2003 15:00 Print reply
Posts: 307
lol maar wat als die 100 imi opeens wel hoogtoerig blijkt ( vast niet ) is het dan wel handig ??
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Ralf 11-5-2003 15:00 Print reply

Posts: 9073
Gewoon C3 nemen...
 
Daan -> TSX 11-5-2003 15:01 Print reply
Posts: 472
Hoogtoerig in de zin van 16k+? (grens lag trouwens dacht ik bij 13k, maar dan boeit het nog niet)
 
Blijhoofd 11-5-2003 15:03 Print reply

Posts: 7378
c4 is beter als ik het goed begrijp dus ik zou gewoon dat nemen...
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Pistonpen Paultje 11-5-2003 15:03 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nasic

prijs skf c3 ligt rond de 8 euro voor krukaslager, c4 is een tikje duurder

enigste verschil zoals blukmeester al zei is de voorspeling van het lager. c3 is gewoon al genoeg tot 16k, dus in de meeste gevallen goed, of je moet wel extreem veel toeren draaien.


Meestal hoor ik (veel) hogere bedragen. Ligt dat gewoon aan de brommerboeren hier in de buurt of zijn ze ook gewoon duurder?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 11-5-2003 15:05 Print reply

Posts: 3697
Ik haal ze niet bij de brommerboer meer, veel ste duur. Haal ze tegenwoordig gewoon hier bij een groothandel zijn precies dezelfde. Alleen dan idd richting de 8 euro.
 
Daan -> TSX 11-5-2003 15:06 Print reply
Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

c4 is beter als ik het goed begrijp dus ik zou gewoon dat nemen...


Maar na het lezen van de gemiddelde reactie in dit topic heb je natuurlijk al begrepen dat dit niet klopt en dat je gewoon C3 moet kopen, einde probleem, PUNT.

(Owja, en als ze er dan eidenlijk inzitten, ff rustig in laten lopen, anders verneuk je ze meteen weer, zou zonde zijn)
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-5-2003 15:06 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

c4 is beter als ik het goed begrijp dus ik zou gewoon dat nemen...


je begrijpt het niet goed...dit is al de miljoenste keer onderhand:
C4 heb je NIX aan want de gem. setup hier is tog niet snel genoeg daarvoor waardoor het dus ook helemaal geen zin heeft ... C3 is goed!

EDIT: OK daan jij was eerder

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 11-5-2003 15:07
 
nobody fuck with us!!
Blukaap 11-5-2003 15:08 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

c4 is beter als ik het goed begrijp dus ik zou gewoon dat nemen...


Ga jij d'r maar C4 inzetten jah .

Gewoon C3 nemen, ik denk niet dat er iemand hier op het forum is die C4 ook maar nodig heeft.

En lagers moet je idd bij een groothandel halen als het even kan.
 
Bastila is lief
Erik_N 11-5-2003 15:09 Print reply

Posts: 5360
Ken ik trouwens voor de lagermaat, gewoon de maat in het carter meten?

Want dan haal ik ze morgen ff bij groothandel, bromboer duurt me nu te lang.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved