Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinder laten tunen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9328 - Cilinder laten tunen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 11-5-2003 11:38 Print topicpost
Posts: 259
Ik rij op een suzuki ER met 72cc Autisa is nicasil, 20mm carb en hoge toeren uitlaat en 5-bak, dit loopt 105 km/h, dat vin ik nog niet genoeg, dus ik zat eraan te denken om hem goed te laten tunen dus niet door één of andere imitatie tuner. paar vraagjes:
Wat zou het kosten?
Hoe hard zou ie lopen?
Slijt ie veel harder?(de cil.)

En is het veel beter als ik het laat doen dan dat ik zelf de dremel erin hang?

Groeten David

 

mikey 11-5-2003 12:00 Print reply
Posts: 2392
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
huh 11-5-2003 12:38 Print reply
Posts: 1755
--> Wat zou het kosten?

Prijslijst staat op de site, is denk ik wel een richtlijn voor andere tuners ook...denk ik he...ik weet nie of IS-tuning aso duur/goedkoop is ofzo

--> Hoe hard zou ie lopen?

Kan flink wat vermogen bij, als je em alleen netjes af laat werken rijdt ie gewoon wat beter denk ik, maar als je em echt onnut laat tunen zal ie flink harder lopen...

--> Slijt ie veel harder?(de cil.)

Ik weet nie wat voor wand Autisa heeft, kheb zelf alleen ervaringen met imitatie cilinder, die slijten normaal al als een gek, na een hakbeurt al helemaal . Je kan sowieso op meer slijtage rekenen, maar of het veel is weet ik nie met Autisa.

Het hangt ook van de tune beurt af, als je netjes laat afwerken kan de slijtage misschien wel afnemen, maar zo gauw je meer toeren gaat draaien enzo, zal de slijtage wel toenemen.

--> En is het veel beter als ik het laat doen dan dat ik zelf de dremel erin hang?

Ik begrijp dat je geen ervaring met tunen hebt? Dan is het veeeel beter als je het laat doen. Op zich, als je het zelf niet doet, leer je het nooit natuurlijk, maar ik zou nie zomaar beginnen met hakken en dremelen. Kun je met een gaar imi cilindertje doen ofzo . Gewoon eerst hier wat tuning topics lezen, internet afspeuren enzo...maar ik zou het zeker laten doen als je goeie prestaties wil.
 
Blorn 11-5-2003 13:02 Print reply

Posts: 13825
je zult dan ook andere ontsteking en uitlaat nodig hebben..
 
Neonlampje 11-5-2003 14:33 Print reply

Posts: 14825
ontsteking zou ik in ieder geval vervangen dan.. kan je veel vermogen mee winnen..
die uitlaat al helemaal, maargoed zelf uitlaatje lassen doet niet iedereen zomaar ff
 
Hans F 11-5-2003 14:39 Print reply
Posts: 4326
op http://scooter.pagina.nl staan wel wat tuners. Verder, kijk wat nu de sterkst vermogens verminderende factor is en vervang/verbeter dat onderdeel.
 
David 11-5-2003 14:46 Print reply
Posts: 259
Ik heb al zelf wat puch cilindertjes getuned met veel vooruitgang in prestaties en ook een Suzuki ER imitatie cilinder, die was ook vet veel sneller geworden maar met m?n Autisa ben ik bang dat ik hem verneuk.
 
David 11-5-2003 15:05 Print reply
Posts: 259
Ik heb de site bekeken maar ik ga het toch maar zelf doen, hebben jullie nog tips?
Ik begin met de spoel kanalen in het carter net zo te maken als de cil. m?n inlaat sluit nie goed aan op m?n carb dus dat bewerk ik dan ook, verder ga ik de spoelpoorten polijsten en de inlaat poort ook, dan kijk ik wat het scheelt en als ik dan nog nie tevreden ben ga ik de uitlaat poort bewerken.

Oja ik heb contactpunt ontsteking, zou het schelen als ik er een cdi van een tsx op knoop?

Groeten
 
Pingu 11-5-2003 20:32 Print reply
Posts: 1842
cdi scheelt zkr, en het meeste vermogen haal je uit de uitlaatpoort.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
mikey 11-5-2003 20:38 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

Ik heb de site bekeken maar ik ga het toch maar zelf doen, hebben jullie nog tips?
Ik begin met de spoel kanalen in het carter net zo te maken als de cil. m?n inlaat sluit nie goed aan op m?n carb dus dat bewerk ik dan ook, verder ga ik de spoelpoorten polijsten en de inlaat poort ook, dan kijk ik wat het scheelt en als ik dan nog nie tevreden ben ga ik de uitlaat poort bewerken.

Oja ik heb contactpunt ontsteking, zou het schelen als ik er een cdi van een tsx op knoop?

Groeten


spoelkanalen vergroten zodat ze passen is idd een goed idee, ook kan je een beetje je uitlaatpoort verbreden en vergroten, verder praat ik hier nie over want ik ken er verder niks van
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Hier_ben_ik nomod 12-5-2003 13:23 Print reply

Posts: 74
breng hem gewoon naar van hout, ben je voor 75 gulden klaar..
 
MB50TUNED 12-5-2003 20:02 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik nomod

breng hem gewoon naar van hout, ben je voor 75 gulden klaar..


Het kost me nog meer geld als ik het zelf doe, proxon, bimotion blair en bells boek enz . Beter niet te lang over na denken
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 12-5-2003 20:15 Print reply

Posts: 14825
met nadruk op blairs boek, christus wat is dat ding duur! hoop kopi?n te regelen binnekort
 
MB50TUNED 12-5-2003 21:00 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

met nadruk op blairs boek, christus wat is dat ding duur! hoop kopi?n te regelen binnekort


55 pond, minder dan 90 euro incl verzendkosten. Via amazon.com, credit card heerst . Exemplaar zou 2e hands moeten zijn, maar zat nog in plastic en was nieuw. Kopieeren, moet er niet aan denken, 650 bladzijdes.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pol de MT5 Crosser 12-5-2003 22:12 Print reply

Posts: 2892
nou ik zie daar nergens een prijslijst........alleen dat je eerst 60 euro moet dokken o zo?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Neonlampje 12-5-2003 22:38 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

[...]


55 pond, minder dan 90 euro incl verzendkosten. Via amazon.com, credit card heerst . Exemplaar zou 2e hands moeten zijn, maar zat nog in plastic en was nieuw. Kopieeren, moet er niet aan denken, 650 bladzijdes.
Alleen H6 schijnt interessant te zijn voor de hobbyist die geen eigen simulatie prog's wil schrijven
btw, 90 euro is niet duur! hoorde van joost dat je er zo 70 bij op moest tellen om hem hier in de winkel te kopen...

Probeer nu paar dagen lang Bimotion xls'je te kraken, bruteforce roelt, zit nu op 7 tekens.. hoop dattie niet veel verder moet, elk teken duurt een factor tot de macht 140 (aangenomen alleen characters, nummerieke cijffers, upper en lower case, underscores en seperators.. )
 

Dit topic is 1658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved