Waarom wordt een cilinder niet afgewerkt;
omdat ze de cilinder voor 160 euro verkopen, en niet voor 260...
Cilinders zoals de echte race MHR en EVO worden met de hand nabewerkt.
Net als de uitlaat; handwerk.
Daarom kost die rommel ook zo veel...
Wat je zelf kan doen;
* putjes boren zoals Lude al aangaf
* alle poorten afwerken v??r montage
* alle onderdelen die je nieuw koopt (cilinders, carbs, spruitstukken etc.) moet je eerst grondig reinigen; alle rommel eruit wassen met pure benzine (geen mengsmering)
* randen v/d zuiger bijschuren met extreem fijne korrel; zelfde idee als bij de poorten afronden
* je kan een klein gaatje boven je piston kunnen boren schijnt het, hierdoor komt er een beetje mengsel vanuit de inlaat direct op je pistonlager, dit koelt beter.
Doe het alleen niet zoals dit (werk van de eigenaar voor de vorige eigenaar);
Bovenstaand is ook 1 v/d redenen dat ik een 125cc wil gaan kopen.
|