Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorkomen van vastlopen athena 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9313 - voorkomen van vastlopen athena 125c...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 9-5-2003 22:39 Print topicpost

Posts: 900
Sommige mensen zeggen dat de zuiger vaak vastloopt in de uitlaatpoort, is het dan verstandig om de uitlaatpoort wat af te ronden, (bevels ??)


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

mikey 9-5-2003 23:26 Print reply
Posts: 2392
kan je doen, gewoon beetje beter afwerken en verders gewoon goed smeren!
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Neonlampje 9-5-2003 23:30 Print reply

Posts: 14825
Wat soms wel eens helpt voor xtra smering is aan de zijkant van je zuiger boven je pistonpen-gat, een aantal ondiepe putjes te boren..
tenminste dat hielp in sommige gevallen..

echter sjah, bevels.. klein beetje.. maar niet teveel.. en verder is er weinig tegen te doen, vind het beetje jammer voor een nieuwe cylinder (van de makers dan he, dat ze daar niet ff langer over na dachten)
 
mikey 9-5-2003 23:33 Print reply
Posts: 2392
ook heb je bij zuigers waar de pistonpen zit aan beide kanten een sleuf in de zuiger om beter te smeren? is dat zo bij originele athena zuigers? das anders mss ook een idee om de zuiger aan te passen?

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
SIWWN 9-5-2003 23:34 Print reply
Posts: 7079
Bevels zal vastwel helpen maar verander je je de poorttiming niet een heel klein beetje?

En verder goed smeren 1:40 Castrol TTS o.i.d.
Als ie koud is niet helemaal doortrekken.
Niet te lang op volle toeren blazuh..
Goed luchtfilter helpt ook heel veel i.v.m. slijtage en eventuele slijtage.

Misschien als je je zuigerveertjes en zuiger poleist dat het ook nog helpt, wie weet

edit: En uiteraard niet te '?rm'afstellen

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 9-5-2003 23:35
 
Neonlampje 9-5-2003 23:37 Print reply

Posts: 14825
jah, ga jij je zuigerveren maar polijsten!

mickey: boven die sleuven/gaten zegmaar (die zie je btw heel mooi bij polini zuigers boven pistonpen gat!) moet je die gaatjes dus boren.. maargoed, dat zorgt imho voor betere koeling van je zuigerveren, wat de vastloopkans verkleint.
 
Hans F 10-5-2003 0:26 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN



Misschien als je je zuigerveertjes en zuiger poleist dat het ook nog helpt, wie weet




Vooral zuiger polijsten als je wilt dat het vastloopt


 
Blukaap 10-5-2003 0:32 Print reply

Posts: 10006
Nee nee, je moet voluit polijsten, want dan loopt het veel gladder, wand ook polijsten, dan loopt het veel beter over elkaar.

(smering is tenslotte niet nodig ).
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 10-5-2003 3:26 Print reply

Posts: 2716
Waarom wordt een cilinder niet afgewerkt;
omdat ze de cilinder voor 160 euro verkopen, en niet voor 260...

Cilinders zoals de echte race MHR en EVO worden met de hand nabewerkt.
Net als de uitlaat; handwerk.

Daarom kost die rommel ook zo veel...

Wat je zelf kan doen;
* putjes boren zoals Lude al aangaf
* alle poorten afwerken v??r montage
* alle onderdelen die je nieuw koopt (cilinders, carbs, spruitstukken etc.) moet je eerst grondig reinigen; alle rommel eruit wassen met pure benzine (geen mengsmering)
* randen v/d zuiger bijschuren met extreem fijne korrel; zelfde idee als bij de poorten afronden
* je kan een klein gaatje boven je piston kunnen boren schijnt het, hierdoor komt er een beetje mengsel vanuit de inlaat direct op je pistonlager, dit koelt beter.

Doe het alleen niet zoals dit (werk van de eigenaar voor de vorige eigenaar);


Bovenstaand is ook 1 v/d redenen dat ik een 125cc wil gaan kopen.
 
Hans F 10-5-2003 9:51 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer


Cilinders zoals de echte race MHR en EVO worden met de hand nabewerkt.
Net als de uitlaat; handwerk.




Bullshit, wordt echt niet gedaan. Spijl moet nog steeds teruggelegt worden bij mhr cilinders. Ding is zo bobbelig als het maar zijn kan.
 
robert 11-5-2003 16:53 Print reply

Posts: 900
dus een gaatje boren in de zuiger is geen slecht idee? maar dan gewoon een klein gaatje 8mm ofzo?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Joost 11-5-2003 19:02 Print reply
Posts: 1108
Komt dat niet doordat die zuigers van athena van boter worden gemaakt? Of was dat weer een ander merk?

Bevels kunnen igg nooit kwaad,maak ze niet te klein (0.5mm-1mm). Je hoeft niet bang te zijn dat de timingen daar door veranderen, dat valt allemaal wel mee.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 11-5-2003 19:06 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

dus een gaatje boren in de zuiger is geen slecht idee? maar dan gewoon een klein gaatje 8mm ofzo?
een gat boren is voor smering van je naaldlager, een putje kan je beter doen
 
Blukaap 11-5-2003 19:17 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Komt dat niet doordat die zuigers van athena van boter worden gemaakt? Of was dat weer een ander merk?


Verschilt per cilinder, de 125 en 98cc hebben beiden een vertex zuiger, de anderen (50+70cc) een Meteor.

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 11-5-2003 19:18
 
Bastila is lief
Hans F 11-5-2003 20:41 Print reply
Posts: 4326
Behalve oud type, die heeft weer een asso zuiger.
 
Blukaap 11-5-2003 20:57 Print reply

Posts: 10006
Dat is toch eurocilindro, hij vraagt naar Athena (sorry, wilde mierenneuken ).
 
Bastila is lief

Dit topic is 3599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved