Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - is af1 dan zo prut?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1295 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9311 - is af1 dan zo prut?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Zeroed in- 10-5-2003 17:11 Print reply

Posts: 3255
dat klopt, is het 1e blok uit de AM series.

 
scania 10-5-2003 18:08 Print reply

Posts: 1114
ik zeg nix negatiefs over aprilia af1 futura's hoor.
ik zou er zelf geen kopen,omdat ik zelf honda verslaafd ben.

maar ik heb alleen gezegt wat ik de voor en nadelen van die dingen vind.
het is gewoon een feit dat de italianen in electronica gewoon geen ster zijn,maar dat ze wel heel goed in het maken van snelle dingen.
is dat negatief?????????????????????

ik vind van niet,dat is nou het zelfde verhaal als "de beste auto band"
die bestaat niet,omdat iedereen andere eisen aan z'n banden stelt(rij je veel stad?????rij je veel in het zand????rij je hard of rustig????)
zo is het dus ook met de aprilia's.
persoonlijk vind ik honda beter,en lever ik daar graag wat sportieviteit voor in.
maar bij mijn auto vind ik sportieviteit weer belangrijker als kwaliteit,dus daarom rij ik alfa-romeo.

ik vind dit een vreemd onderwerp om een topic over te hebben,hoe ken je nou zeggen wat een goeie brommer is??????????
dan moet je er zeker bij zeggen wat je met die brommer wil/gaat doen, en wat je eisen zijn.
als je sportieviteit heel erg belangrijk vind ken je het beste een aprilia kopen.
een nsr is ook wel sportief, maar niet zo sportief als een aprilia(ook al lijkt hij net zo sportief door de kuipen)
maar vind je kwaliteit belangrijker,koop dan een nsr.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
REPSOL_MIKE 10-5-2003 19:44 Print reply

Posts: 2238
heb dus nog nooit op een af1 gereden...maar ik wil gewoon een brommer die bij goed onderhoud niet al te veel problemen heeft....kijk probleempjes blijf je houden...en iedere brommer eeft zo zn zwakke plekken...maar ik ben gewoon op zoek naar een brommer die lekker sportief rijd een goei stuurmachientje......dus met beetje goeie remmen..prestaties...opvoer mogelijkheden en er netjes uitziet...niet een brommmer die het altyd moet doen dus...al is dat wel leuker..
 
SIWWN 10-5-2003 20:08 Print reply
Posts: 7079
Derbi GPR niks voor jou>?
 
-Zeroed in- 10-5-2003 20:12 Print reply

Posts: 3255
voordelen gpr:

- opbergruimte

- goed en betrouwbaar blok

- veel onderdelen

nadelen gpr:

- zit krap en heeft een hard zadel

- is slecht wendbaar

- gevoelige koppeling bij oudere modellen.


 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-5-2003 20:14 Print reply

Posts: 7007
heb zelf op GPR gereden en moet zeggen dat die nadelen ook onzin zijn...
vriend van mij had die dus met ong. 25.000 km koppeling NOOIT aangepast en hij rijdt nu met snel spul e.d. en slipt gewoon fucking nooit en loopt lekker soepel

zadel is wel vrij leip en wendbaar jah ach...hij is vrij groot en ook lomp zwaar (als zo?n ding omvalt krijg je hem in je 1tje niet overeind)
 
nobody fuck with us!!
SIWWN 10-5-2003 20:19 Print reply
Posts: 7079
pussy
 
-Zeroed in- 10-5-2003 20:20 Print reply

Posts: 3255
zo geweldig was die koppeling van derbi niet hoor oscar, nu is ie beter dat wel.
maar dat die gpr waar jij op hebt gereden goed rijdt wil niet zeggen dat dat bij elke oude derbi is dus helemaal onzin is het niet

en als jij hem niet omkrijgt als ie omgeflikkerd is ben je een slap kereltje want zelfs ik krijg em overeind


 
Blorn 10-5-2003 20:21 Print reply

Posts: 13825
raymond kun je voortaan weer normaal posten?

ik vind gpr maar nix, niet eens een tankdop op je tank
 
REPSOL_MIKE 10-5-2003 20:21 Print reply

Posts: 2238
hahaha derbi gpr..mwah..kijk het zit zo men nsr is prima maar hij staat nu op het politie bureau voor technisch onderzoek...dus als ik hem trug krijg gaan ze me de hele tyd extra letten op mij dus kan ik hem nie relaxed opvoere..en ach jah op zich wil ik best een andere brommer...een keer iets wat ik echt wil...men nsr is prima hoor...maja...kweeniet heb gewon iets met italiaanse merken...ik ben ook helemaal gek van alfa en ducati vind ik ook prachtig maar ik ben toendertyd gegaan voor een nsr door de centen...en weinig brommerkennis...kwist nogeeneens van het bestaan van een af1 af.
waarom geen derbi....voor mijn bedrag geen mooie derbi te vinden...maar wel mooie af1...ik vin dat bij een racer de tank voor moet zitten...bergruimte....ach aj leuk maar gebruik ik nie vaak...en tjah idd volges mij wel krap en kut zitten....dus doe mij maar een af1...als ik het kan betalen..
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-5-2003 20:28 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

zo geweldig was die koppeling van derbi niet hoor oscar, nu is ie beter dat wel.
maar dat die gpr waar jij op hebt gereden goed rijdt wil niet zeggen dat dat bij elke oude derbi is dus helemaal onzin is het niet

en als jij hem niet omkrijgt als ie omgeflikkerd is ben je een slap kereltje want zelfs ik krijg em overeind




whahah
ow ja dat zei die kerel tegen mij hoor ik heb hem gelukkig nooit om laten donderen
maar zo?n ding is iig wel vrij zwaar
en idd klopt wel dat niet iedere gpr goeie koppeling heeft maar het leek me wel een leuk voorbeeldje want dit was een v/d eerste modellen en is vrij lomp bereden
 
nobody fuck with us!!
Nasic 10-5-2003 20:29 Print reply
Posts: 890
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
vriend van mij had een futura (uit italie..) met een AM3 blok

niet versnellingen kapot of weggelaten, het hoorde gewoon zo.. zelfs aprilia nederland (de importeur oid had hij gebeld) wist niets van 3 versnellingen...


am3/4 heeft enkel standaard onder red rose/classic gezeten. futura's hadden standaard meteen al am5, net zoals de eerste types rs.

rv4 blokken zijn gewoon vrij instabiel, door de slecht werkende versnelligsbak en de fragiele koppeling is het niet echt op veel toeren en grote vermogens berekend

elektronica is gewoon bagger bij vrijwel alle zuid europese brommers. ze hebben daar nl. geen last van regen enzo, waar dus de kabelboom niet op berekend is

de bobine van am5/6 is altijd nog hetzelfde als die onder de rv4 (ducati) net zoals de ontsteking. Alleen rieju rr rijd met kleiner vliegwiel, aangezien hij de starterkrans niet nodig heeft.

afwerking van af1 is gewoon goed, zoals we van aprilia gewend zijn. daarbij heeft de machine ook voordelen, zoals de racelook, goede wegliging, enkelzijdige achterbrug, exclusief, ga zo maar door.
 
Ducati 900SS
sam vl. - [HRC Nijmegen] 10-5-2003 21:12 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]


whahah
ow ja dat zei die kerel tegen mij hoor ik heb hem gelukkig nooit om laten donderen
maar zo?n ding is iig wel vrij zwaar
en idd klopt wel dat niet iedere gpr goeie koppeling heeft maar het leek me wel een leuk voorbeeldje want dit was een v/d eerste modellen en is vrij lomp bereden



derbi van pim? vrij lomp?? hahahhaa beter gezegd SUPERLOMP! mijn nsr was al 3000 x naar de klote als hij erop gereden had...
 
Nijmegen!
REPSOL_MIKE 10-5-2003 21:54 Print reply

Posts: 2238
kijk ik zat net ff te kijke en zie dat daan futura man wel komt naar big meeting maar hij neemt de brommer mee in een busje want hij is bang dat iew dat niet houd...jah sorry maar asl ik zo brommer moet gaan rijden..maar ik neem aan dat dat niet bij alle af1 is.
dus als je een in goede staat verkerende hebt dat je er overal mee naar toe kunt...
 
Daan Da Man 11-5-2003 13:49 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: repsol_nsr

kijk ik zat net ff te kijke en zie dat daan futura man wel komt naar big meeting maar hij neemt de brommer mee in een busje want hij is bang dat iew dat niet houd...jah sorry maar asl ik zo brommer moet gaan rijden..maar ik neem aan dat dat niet bij alle af1 is.
dus als je een in goede staat verkerende hebt dat je er overal mee naar toe kunt...


dat was dus vooor dat ik hem ging reviceren en vooor dat ik er een eurokit op had. t ging mij om de cylinder die gaar was (polini80)

maarja ik moet hem nu verkopen, dus hou ik nog een rs over waarmee ik kan gaan
 

Dit topic is 4332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved