Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - RM 500 gekocht <56k pas op>

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #9309 - RM 500 gekocht <56k pas op>
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 6-6-2004 19:14 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

zoveel is er niet van de zuiger te zien


http://members.home....en/suzi/DSC01216.JPG
die zuiger is idd helemaal niet zo slecht ,alleen is dat vaak lastig te zien zo.... Als ik zo naar de kleur kijk had ik em dr nog wel ff in durven laten zitten.


Zie hier een klein deel van mijn zuiger collectie, deze hebben hun beste tijd allemaal wel gehad..... (van links naar rechts: YZ250 , CR125 en RM80 (die van die rm is echt gaar, zuigerveren zitten muur vast)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

[...]



haha ja toch dikke lol haha

nee ik had er al wat meer gezien die een lekker oud rag ding kopen en er dan echt iets moois van maken is vet (gaat mij denk ik niet echt lukken maarja boeiend mijn hondaatje is me eerste project dus doe me best)

RM 500 hij is vet! 56pk is wel wienig vriend van me heeft een kawa uit 91 die heeft 66 pk maar is zeker nieuwere techniek?

maar toch uber vet ding!

Ook ik ben beginnen met een oude suzuki rm80 , die nog zo'n 8-9 jaar ouder was als je cr .
Maar pktjes zegt bij zo'n 500 niet zoveel , dingen leveren een idioot hoog koppel.
Nieuwe techniek en 500cc 2-takt gaan niet samen , de laatste echte update van de honda cr500 stamt rond 1991 , die van de kawa 500 stamop ook uit dat tijdstip. Er is bij die dingen totaal geen vraag naar meer vermogen (ik kan je ook wel garenderen dat een moderne 250 2-t meer dan genoeg vermogen heeft ). Ze hebben bij die 500cc 2-takten nooit moeite gedaan om veel topvermogen eruit te halen , honda heeft de laatste paar jaar (dus zeg maar van 1988-1995) alleen moeite gedaan het "beest" controleerbaar te maken. Er zit nieteens een powervalve op zo'n 500


Dit bericht is ge-edit door Rudy op 6-6-2004 19:21
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
De Schout 6-6-2004 20:34 Print reply
Posts: 5327
voor alle ongelovigen onder jullie

hier zie je duidelijk dat de zuiger toch niet zo geweldig meer is.


std 88.50 boring. en dan .05 overmaat zuigertje


dat geeft normaal een iets groterdiameter dan dit

de cilinder was trouwens niet een zo slecht


en dit is ook meer dan .3 mm slotspeling..


Dit bericht is ge-edit door De Schout op 6-6-2004 20:34
 
tune tweak fiddle bang bummer
FoX-racing 2-7-2004 13:27 Print reply

Posts: 1034
gast ben je al verder gekomen?

ik wil zien hoe die nu is!

 
\ XL500 | CR125 /
barry 2-7-2004 13:35 Print reply

Posts: 7387
zuiger moet je btw nooit aan de onderkant opmeten, maar boven de zuigerveer, een zuiger loopt namelijk conisch, niet dat je het op het oog kunt zien, maar hij heeft boven een grotere diamter, dan onderin!

voor de rest, hoe staat het er mee?
 
He?
PRO TUNING 2-7-2004 13:49 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

zuiger moet je btw nooit aan de onderkant opmeten, maar boven de zuigerveer, een zuiger loopt namelijk conisch, niet dat je het op het oog kunt zien, maar hij heeft boven een grotere diamter, dan onderin!

voor de rest, hoe staat het er mee?


Helemaal FOUT !!

Een zuiger meet je op ? 1 cm vanaf de onderkant.
De zuiger is boven de zuigerveer veel kleiner, soms wel tot 0.75 mm kleiner voor hoogvermogende motoren.
 
barry 2-7-2004 13:51 Print reply

Posts: 7387
sorry, stom, verkeerd getypt, zal niet weer gebeuren, je hebt helemaal gelijk , ik bedoelde andersom, hij is aan de bovenkant dus vaker kleiner van diamter dan de onderkant. komt dus ook door de uitzetting van de hitte aan de bovenkant.

stom
edit: maar goed dat er mensen zoals jij op dit forum zitten he , kun je toch maar weer zien dat perfectie toch niet bij mij begint haha

Dit bericht is ge-edit door barry op 2-7-2004 13:52
 
He?
FoX-racing 3-7-2004 19:28 Print reply

Posts: 1034
maar nou weten we nog steeds niet hoe het met de rm 500 staat en dat wil ik wel graag weten.

ik heb vandaag weer gereden op me cr 125 rijd echt weer heerlijk alleen moet ik nog de power valve maken en dan gaat die nog heerlijker
 
\ XL500 | CR125 /
barry 3-7-2004 19:39 Print reply

Posts: 7387
over 2 weekjes zit mijne ook weer in elkaar en dan ook weer lekker

kan niet wachten
 
He?
FoX-racing 4-7-2004 13:53 Print reply

Posts: 1034
zo ff gekeken naar je cr die in je profiel stond is echt uber mooi

welk jaar komt die dan?

en waarom is die uit elkaar
 
\ XL500 | CR125 /
Saknet 4-7-2004 16:10 Print reply

Posts: 10355
is dat alweer jaar gelee dat dit topic werd gemaakt herinne rme de 1e page nog als de dag van gister
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
arie-de-arier 4-7-2004 18:14 Print reply

Posts: 10000
komt denk ik door die heerlijke cillinder die even groot is als mijn bureau lamp
 
Allah is beter
-Niellesie- 4-12-2004 22:47 Print reply

Posts: 6454
zoon blok moeje onder je brom bouwen

dr stond ooit is op marktplaats zoon nsr met zoon blok eronder da ding liep verdomd
 
allalallalallalalallalala
Abarth-500 4-12-2004 23:06 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

zoon blok moeje onder je brom bouwen









 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Martin mt5 knol 4-12-2004 23:12 Print reply

Posts: 2211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

[...]


afbeelding

afbeelding




En wat stelt dit voor
 
brommerforum stinkt
Tsxdude AKU MicheL 4-12-2004 23:12 Print reply

Posts: 10676
dat hij eenn kneus is
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 20931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved