Neonlampje |
9-5-2003 23:54 |
Posts: 14825 |
ja!
Voetpakkingen onder je cyl doen om je spoelers omhoog te krikken.. moet je alleen doen wanneer de spoelers niet helemaal open gaan...
Verder heeft het alleen een nadelig effect als je verder gaat... (je kan beter vervolgens de uitlaatpoort op de juiste timing zetten, in relatie tot de spoelpoorten, en de oppervlaktes goed zetten.. heb je veel meer aan.. )
|
|
|
|
SIWWN |
10-5-2003 0:03 |
Posts: 7079 |
In princiepe wel, je poorten komen allemaal wat hoger liggen terwijl de zuiger nog steeds op dezelfde hoogte als eerst blijft rondhuppelen
Maar als je zo'n alluminium plaat als pakking gebruikt moet je vaak wel je cilinder van boven laten afdraaien omdat ie anders niet meer zo heel erg veel compressione heb.
|
|
|
|
Blukaap |
10-5-2003 0:14 |
Posts: 10006 |
Jah, daardoor wordt ie dus hoogtoeriger.
Maar is IMHO een beunoplossing, frees dan de poorten gewoon omhoog, tenzij ze op ODP niet volledig openen (wat ze wel vrij aardig doen in het geval van een malossi als ik me niet vergis).
Patrick: voor zover dat nog niet gezegd is (even geen zin om te kijken): zet die cilinder d'r op en ga dan kijken hoe alles d'r uit ziet qua opening enzo.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
10-5-2003 0:24 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Jah, daardoor wordt ie dus hoogtoeriger.
Maar is IMHO een beunoplossing, frees dan de poorten gewoon omhoog, tenzij ze op ODP niet volledig openen (wat ze wel vrij aardig doen in het geval van een malossi als ik me niet vergis).
Dat zie je verkeerd, beter werken met een spacer dan poorten omhoogwerken.
Verder, iedereen snapt toch wat graden zijn , er staat zelf een plaatje van een krukas bij met hoeken. Iedereen weet wel dat een rondje 360 graden is, lijkt mij.
Verder poorten opmeten die hun spoelkanaal haaks op de cil. wand hebben kun je de poortmapbreedte omrekenen naar de werkelijke breedte. Als het kanaal scheef staat (zoals bij spoelers) niet, dan moet je gaan prutsen.
MWvdK: blowdown is tijd dat uitlaatpoort openstaat voordat de spoelers opengaan en niet zoals jij zegt de tijd is dat de uitlaatpoort open staat als je spoelpoorten ook open staan.
Mtx: LEER LEESTEKENS GEBRUIKEN!!
|
|
|
|
SIWWN |
10-5-2003 0:24 |
Posts: 7079 |
Toch een soort begin van hoe het eventueel allemaal kan lopen voordat je gaat vrezen
|
|
|
|
Blukaap |
10-5-2003 0:30 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
Dat zie je verkeerd, beter werken met een spacer dan poorten omhoogwerken.
Waarom werken met een spacer als de poorten ook (goed natuurlijk) omhoog gefreesd kunnen worden ?
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
10-5-2003 0:33 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
[...]
Waarom werken met een spacer als de poorten ook (goed natuurlijk) omhoog gefreesd kunnen worden ?
Omdat goed omhoogfrezen heel lastig is.... Is het vaak (bijna altijd, het gaat hier namelijk over mensen die zelf gaan tunen, dus met dremel, niet met haakse luchtfrees en flowbank) verstandiger om de spoeling zo te laten als die is, je maakt het moeilijk beter dan het was.
|
|
|
|
Blukaap |
10-5-2003 0:35 |
Posts: 10006 |
Jah, had ik er idd bij moeten zeggen.
(ik zou, als ik zelf ga dremelen, ook met m'n vingers vd spoelpoorten afblijven).
Maar tenk joe .
|
|
Bastila is lief |
|
MWvdK |
10-5-2003 16:55 |
Posts: 2247 |
Eehm ik heb ook nog ff een vraagje, wat is de boost poort, en waar dient die voor?????
|
|
|
|
Hans F |
10-5-2003 17:10 |
Posts: 4326 |
Qoute Macdizzy - Cylinder Mapping Primer
Boost port: a steeply angled (usually 50 to 65 degrees upward) port directly opposite the exhaust port(s) - sometimes called the bust port.
|
|
|
|
Erik_N |
10-5-2003 17:10 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
niet met haakse luchtfrees en flowbank)
Wat is een flowbank?
En hoe moeilijk is het om zelfm et haakse luchtvrees die poort te bewerken?
(drie keer raden wat ik in de kast heb gevonden)
En wat voor dingetje doe je in de luchttol om alles weg te lsijpen, gewoon dremelslijpkoppie?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
MWvdK |
10-5-2003 17:26 |
Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Qoute Macdizzy - Cylinder Mapping Primer
Boost port: a steeply angled (usually 50 to 65 degrees upward) port directly opposite the exhaust port(s) - sometimes called the bust port.
Maar waar dient die boost poort voor dan ( k ben zelf net 2 dagen met de 'tuningstudie' begonnen, duz...
|
|
|
|
Joost |
10-5-2003 17:45 |
Posts: 1108 |
Blukaap: Er zijn maar heel weinig mensen in Nederland die goed spoelpoorten kunen aanpassen. Ook al heb je een haakse lucht tol, dan nog is het bijna ondoenlijk werk. Spacers vind ik echt geen beun oplossing. Ik heb drie keer liever een spacer onder me Malossie dan dat iemand er met een frees in gaat zitten. Je krijgt die vorm nooit meer zo goed als bij het giet process.
Maar goed, NSR_junk ik denk dat je nu nog maar niet moet gaan maken over spacers en spoelpoort timingen/area's. Compressie, squish-band en uitlaatpoortvorm zijn in het begin toch heel wat interesanter.
Waarom wordt hier weer een apart topic voor geopend. Het is toch veel handiger om alle beginners vragen over tuning in een topic te houden? Ik snap jullie soms echt niet, ben je soms bang dat een topic van meer dan een dag oud niet meer wordt gelezen?? Maak een topic met bv de naam [Tuning] Waar te beginnen?, en stel daar dan alle beginners vragen in. Dat is later voor het "searchen" ook makkelijker.
Dit bericht is ge-edit door Joost op 10-5-2003 17:47
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
SIWWN |
10-5-2003 19:33 |
Posts: 7079 |
Maak effe een FAQ Joost
|
|
|
|
Neonlampje |
10-5-2003 19:53 |
Posts: 14825 |
SIWWN: edit.. WIL je een FAQ maken Joost?
zo'n haakse luchtfrees, hmmm... ik was van plan ff met mn tandarts te gaan praten
maaruh erik, is dat beetje cool dinkie?
|
|
|
|