Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - weer paar vragen -Tuning-

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9303 - weer paar vragen -Tuning-
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 9-5-2003 23:54 Print reply

Posts: 14825
ja!
Voetpakkingen onder je cyl doen om je spoelers omhoog te krikken.. moet je alleen doen wanneer de spoelers niet helemaal open gaan...
Verder heeft het alleen een nadelig effect als je verder gaat... (je kan beter vervolgens de uitlaatpoort op de juiste timing zetten, in relatie tot de spoelpoorten, en de oppervlaktes goed zetten.. heb je veel meer aan.. )
 
SIWWN 10-5-2003 0:03 Print reply
Posts: 7079
In princiepe wel, je poorten komen allemaal wat hoger liggen terwijl de zuiger nog steeds op dezelfde hoogte als eerst blijft rondhuppelen

Maar als je zo'n alluminium plaat als pakking gebruikt moet je vaak wel je cilinder van boven laten afdraaien omdat ie anders niet meer zo heel erg veel compressione heb.
 
Blukaap 10-5-2003 0:14 Print reply

Posts: 10006
Jah, daardoor wordt ie dus hoogtoeriger.

Maar is IMHO een beunoplossing, frees dan de poorten gewoon omhoog, tenzij ze op ODP niet volledig openen (wat ze wel vrij aardig doen in het geval van een malossi als ik me niet vergis).


Patrick: voor zover dat nog niet gezegd is (even geen zin om te kijken): zet die cilinder d'r op en ga dan kijken hoe alles d'r uit ziet qua opening enzo.
 
Bastila is lief
Hans F 10-5-2003 0:24 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Jah, daardoor wordt ie dus hoogtoeriger.

Maar is IMHO een beunoplossing, frees dan de poorten gewoon omhoog, tenzij ze op ODP niet volledig openen (wat ze wel vrij aardig doen in het geval van een malossi als ik me niet vergis).





Dat zie je verkeerd, beter werken met een spacer dan poorten omhoogwerken.

Verder, iedereen snapt toch wat graden zijn , er staat zelf een plaatje van een krukas bij met hoeken. Iedereen weet wel dat een rondje 360 graden is, lijkt mij.

Verder poorten opmeten die hun spoelkanaal haaks op de cil. wand hebben kun je de poortmapbreedte omrekenen naar de werkelijke breedte. Als het kanaal scheef staat (zoals bij spoelers) niet, dan moet je gaan prutsen.

MWvdK: blowdown is tijd dat uitlaatpoort openstaat voordat de spoelers opengaan en niet zoals jij zegt de tijd is dat de uitlaatpoort open staat als je spoelpoorten ook open staan.

Mtx: LEER LEESTEKENS GEBRUIKEN!!


 
SIWWN 10-5-2003 0:24 Print reply
Posts: 7079
Toch een soort begin van hoe het eventueel allemaal kan lopen voordat je gaat vrezen
 
Blukaap 10-5-2003 0:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Dat zie je verkeerd, beter werken met een spacer dan poorten omhoogwerken.




Waarom werken met een spacer als de poorten ook (goed natuurlijk) omhoog gefreesd kunnen worden ?
 
Bastila is lief
Hans F 10-5-2003 0:33 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[...]


Waarom werken met een spacer als de poorten ook (goed natuurlijk) omhoog gefreesd kunnen worden ?


Omdat goed omhoogfrezen heel lastig is.... Is het vaak (bijna altijd, het gaat hier namelijk over mensen die zelf gaan tunen, dus met dremel, niet met haakse luchtfrees en flowbank) verstandiger om de spoeling zo te laten als die is, je maakt het moeilijk beter dan het was.
 
Blukaap 10-5-2003 0:35 Print reply

Posts: 10006
Jah, had ik er idd bij moeten zeggen.
(ik zou, als ik zelf ga dremelen, ook met m'n vingers vd spoelpoorten afblijven).

Maar tenk joe .
 
Bastila is lief
MWvdK 10-5-2003 16:55 Print reply

Posts: 2247
Eehm ik heb ook nog ff een vraagje, wat is de boost poort, en waar dient die voor?????


 
Hans F 10-5-2003 17:10 Print reply
Posts: 4326
Qoute Macdizzy - Cylinder Mapping Primer

Boost port: a steeply angled (usually 50 to 65 degrees upward) port directly opposite the exhaust port(s) - sometimes called the bust port.

 
Erik_N 10-5-2003 17:10 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


niet met haakse luchtfrees en flowbank)


Wat is een flowbank?

En hoe moeilijk is het om zelfm et haakse luchtvrees die poort te bewerken?
(drie keer raden wat ik in de kast heb gevonden)
En wat voor dingetje doe je in de luchttol om alles weg te lsijpen, gewoon dremelslijpkoppie?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
MWvdK 10-5-2003 17:26 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Qoute Macdizzy - Cylinder Mapping Primer

Boost port: a steeply angled (usually 50 to 65 degrees upward) port directly opposite the exhaust port(s) - sometimes called the bust port.



Maar waar dient die boost poort voor dan ( k ben zelf net 2 dagen met de 'tuningstudie' begonnen, duz...
 
Joost 10-5-2003 17:45 Print reply
Posts: 1108
Blukaap: Er zijn maar heel weinig mensen in Nederland die goed spoelpoorten kunen aanpassen. Ook al heb je een haakse lucht tol, dan nog is het bijna ondoenlijk werk. Spacers vind ik echt geen beun oplossing. Ik heb drie keer liever een spacer onder me Malossie dan dat iemand er met een frees in gaat zitten. Je krijgt die vorm nooit meer zo goed als bij het giet process.

Maar goed, NSR_junk ik denk dat je nu nog maar niet moet gaan maken over spacers en spoelpoort timingen/area's. Compressie, squish-band en uitlaatpoortvorm zijn in het begin toch heel wat interesanter.


Waarom wordt hier weer een apart topic voor geopend. Het is toch veel handiger om alle beginners vragen over tuning in een topic te houden? Ik snap jullie soms echt niet, ben je soms bang dat een topic van meer dan een dag oud niet meer wordt gelezen?? Maak een topic met bv de naam [Tuning] Waar te beginnen?, en stel daar dan alle beginners vragen in. Dat is later voor het "searchen" ook makkelijker.



Dit bericht is ge-edit door Joost op 10-5-2003 17:47
 
It is going to be a Endless summer...
SIWWN 10-5-2003 19:33 Print reply
Posts: 7079
Maak effe een FAQ Joost
 
Neonlampje 10-5-2003 19:53 Print reply

Posts: 14825
SIWWN: edit.. WIL je een FAQ maken Joost?

zo'n haakse luchtfrees, hmmm... ik was van plan ff met mn tandarts te gaan praten
maaruh erik, is dat beetje cool dinkie?
 

Dit topic is 2923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved