Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Laten nikasilen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9288 - Laten nikasilen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 10-5-2003 23:29 Print reply

Posts: 10006
Zijn ze niet bezig met technieken zodat het wel kan ?
Meen ik een keer gelezen te hebben.


En anders: wie niet waagt wie niet wint


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 10-5-2003 23:30
 
Bastila is lief
barry 10-5-2003 23:34 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

het is er alleenvoor, als je cylinder is vastgelopen en je hebt een NiCaSil wand, dat je die er nieuw inzet, omdat je NiCaSil niet kan uithonen etc.



om ff een misverstandje uit de wereld te helpen...

nikasil is wel! te honen...


 
He?
Ralf 10-5-2003 23:36 Print reply

Posts: 9073
Je kan het idd diamanthonen, maar laagje is zo dun, maar als er een groef van een halve mm in zit, haal je dat niet eh...
 
barry 10-5-2003 23:38 Print reply

Posts: 7387
bij dikke krassen heeft het idd ook geen zin meer.

een laag nikasil in cilinder lag tussen de 0,2 en 0,6mm nikasil dacht ik...

1 overmaat honen is ook 0,1mm bij nikasil, en niet 0,25 zoals bij gietijzer...

Dit bericht is ge-edit door barry op 10-5-2003 23:41
 
He?
Neonlampje 11-5-2003 0:04 Print reply

Posts: 14825
slijpen noemt men dat
 
Rudy 11-5-2003 11:09 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Je kan het idd diamanthonen, maar laagje is zo dun, maar als er een groef van een halve mm in zit, haal je dat niet eh...


ze maken (bij auto's iig) krassen in de cilinderwand voor smering (ze hebben er mooi woord voor , kom er niet op...)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
bart de schakelgek 11-5-2003 11:14 Print reply

Posts: 5987
maar auto is viertakt, heeft dus geen nut bij 2 takt brommer
 
Limburger
dick1 11-5-2003 12:00 Print reply
Posts: 971
wel dus...

 
Honda_mbiloss [Emiel] 11-5-2003 12:04 Print reply

Posts: 3697
als we nu toch bezig zijn, kan ik mijn malossi laten honen(hard chrome wand)? De wand is nu ongeveer schuurpapier...
 
Blukaap 11-5-2003 12:07 Print reply

Posts: 10006
Jah, dat kan.
Maar zoals barry al zei: 0,weinig mms, dus als het echt diep is kan het niet.

Kost iets meer dan gewoon honen.
 
Bastila is lief
barry 11-5-2003 12:12 Print reply

Posts: 7387
hier kost het niks meer... maar dat kan verschillen per honer...
 
He?
Honda_mbiloss [Emiel] 11-5-2003 12:19 Print reply

Posts: 3697
ok ik zal wel eens een keer langs gaan bij zo' n bedrijf. Hij ziet er namelijk goed slecht uit. Maar zonde van 70 malossi oude type.

De nieuwe type malossi zuigers schijnen niet in een oude type malossi cilinder te kunnen... schijnbaar

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 11-5-2003 12:21
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 11-5-2003 12:45 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER

Verder heeft een nicasil laag MINDER wrijving dan een gietijzeren cilinderwand...
Dus wel degelijk een kleine gunstige invloed op prestaties...



wel meer als chroom en chroom heeft betere smeereigenschappen meen ik..
 
ik haat mensen
Pistonpen Paultje 11-5-2003 12:59 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

ok ik zal wel eens een keer langs gaan bij zo' n bedrijf. Hij ziet er namelijk goed slecht uit. Maar zonde van 70 malossi oude type.

De nieuwe type malossi zuigers schijnen niet in een oude type malossi cilinder te kunnen... schijnbaar

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 11-5-2003 12:21


zie net een link van is-tuning bij cilinder laten tunen, daar vroegen ze er 170 voor nikasielen(word uitbesteed) moet je maar eens kijken! is wel best prijzig naar mijn mening
 
Blorn 11-5-2003 13:04 Print reply

Posts: 13825
zoals je op de vorige pagina had kunnen lezen zei alwin dat bij powerseal het ong. 350 gulden kost... (dat is dus geen chroom..)
 

Dit topic is 3357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved